Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeArtykuł to stek bzdur, a "aŁtor" nie ma pojęcia o czym pisze!!!! Człowieku ogarnij podstawy!
OdpowiedzBenzyna z większą liczbą oktanową spala się spokojniej i dlatego też zapłon musi być wcześniejszy w porównaniu z niskooktanową. Właśnie stare paliwa niskooktanowe miały tendencje do spalania stukowego- czyli gwałtownego wybuchu, stąd też wymagają opóźnienia momentu zapłonu i niższego sprężania. Samowolna zmiana stosowanego paliwa względem zalecanego przez producenta silnika nie przyniesie żadnych korzyści, nie doda też mocy silnikowi.
OdpowiedzOdpowiedz jest prosta.Lejemy taka jaka rekomenduje producent silnika.Proste jak pas startowy na Okeciu.!!!!
OdpowiedzNajważniejsze co pominął nasz fachowy redaktor to to że benzyna 98 zawiera mniej bioetanolu i dzięki temu mieszanka jest bardziej prawidlowa a jak ktoś ma wątpliwości niech zaleje 98 bez etanolu i wtedy poczuje różnicę
Odpowiedz"Mówiąc bardziej obrazowo, (benzyna 98) wybuchnie gwałtowniej." I na tym zakończyłem czytanie tego artykułu.
OdpowiedzTotalne bzdury. Liczba oktakowa określa odporność paliwa na spalanie detonacyjne. Zeby uzyskać tą odporność trzeba zmniejszyć kaloryczność, a co za tym idzie moc uzyskaną z tej samej ilości paliwa. To dla czego niby lepiej (wiecej mocy) na 98 niż na 95, bo 98 nie jest tak chrzczona jak 98 oktanowa. Tyle w temacie redaktorzyno.
OdpowiedzWitam! Wypowiem się na przykładzie mojej BMW R1100S. Jeśli zatankuję 95 dobrej jakości (co nie na każdej stacji jest możliwe), to motocykl śmiga jak marzenie. Na 98 chodzi jakby płynniej, spokojniej ale brakuje jej wigoru (niezależnie gdzie bym nie tankował). Pozdrawiam!
OdpowiedzNiestety ale kilka akapitów z których nic nie wynika... Liczba oktanowa określa to jak paliwo będzie odporne na samoczynny zapłon (w tym spalanie stukowe) i o ile możemy doprężyć silnik lub zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu zanim pojawią się niekorzystne zjawiska. Mówiąc w skrócie, prosto i dla nietuningowanych maszyn: jeśli producent zaleca 98 to lać 98. Jeśli producent zaleca 95 to lać 95 albo 98 a różnicy w pracy nie będzie żadnej (więc ekonomiczniej będzie 95).
OdpowiedzAle bzdury. Chłopie nie znasz się nie pisz takich bzur, robisz ludziska krecią robotę. Liczba oktanowa to jest tylko i wyłącznie odporność paliwa na spalanie stukowe! i nic wiecej
OdpowiedzA im mniejsza liczba oktanowa tym większa kaloryczność paliwa. A przecież na tym nam zależy, na większej mocy czyli kaloryczności. Więc Panie redaktorze cos ten artykuł wypocil, mniej oktanów, więcej kalorii = większa moc
OdpowiedzAle bzdury. Chłopie nie znasz się nie pisz takich bzur, robisz ludziska krecią robotę. Liczba oktanowa to jest tylko i wyłącznie odporność paliwa na spalanie stukowe! i nic wiecej
OdpowiedzCzyli teraz poproszę wersję "zero jedynkową " i odpowiedź na kwestię: Benzyna 98 podnosi odczuwalną moc silnika: 1. z wtryskiem TAK/NIE 2. z gaźnikiem TAK/NIE
Odpowiedz1 Tak - jeśli silnik jest wyposażony w czujnik spalania stylowego. 2 Nie
Odpowiedz1. Nie, chyba że silnik ma w sterowniku mapę pod benzynę 98 oktanów. Żeby wykorzystać potencjał 3 dodatkowych oktanów musisz opóźnić zapłon, czego sterownik sam nie zrobi. Jeśli wykryje spalanie stukowe to może go opóźnić, żeby chronić silnik. 2. Na gaźniku można lekko zubożyć mieszankę przy wyższej liczbie oktanowej (wzbogacenie mieszanki powoduje zwiększenie odporności na spalanie stukowe)
Odpowiedz