Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 16
Pokaż wszystkie komentarzePanowie , masa f800gs to 207 kg, r1200gs z 220 kg- faktycznie roznica bardzo duuuza.! Jesli ktos jezdzil gsem to wie dlaczego ten motocykl jest najlepszy w swojej klasie i nie ma co sie przekomarzac z milosnikami innych marek. Jezdzilem gsem kilak lat objechalem pol europy i nie zminilbym go na zaden inny, pozdr.
OdpowiedzMoim zdaniem F 800 GS nie nadaje się zupełnie do turystki szosowej. Zwiedziłem pół Europy na dość nie nadającym się motocyklu jak CBR600RR :-) i gdy wsiadłem na jazdę próbną F 800 GS po 60km miałem dość. Motocykl wibruje przy prędkościach >120km/h, a wąska kanapa jest przykładem antyturystycznego siedziska. Natomiast wyobrażam sobie, że do jazd poza terenem utwardzonym będzie lepszy niż GS1200. Waga, możliowosć dołozenia dodatkowego zbiornika paliwa...nic tylko okuć w dobre kostki, nie inwestować w kufry a wziac torby wodoodporne, ktore tez zabezpiecza moto przy upadku i...w droge na wschod !!
Odpowiedzwibruje przy 120? na pewno na jeździe próbnej dali ci f 800 gs? co do siedziska to masz rację ale jeżeli wziąć pod uwagę wystające cylindry boksera z 1200 to jak dla mnie GS 1200 odpada bo jednak nie czarujmy się, jazda przeprawowa z tymi cylindrami to troche szaleństwo
OdpowiedzWow! Dawno nie czytałam artykułu o jednym z lepszych motocykli napisanym przez kogoś kto chyba się na niech nie do końca zna i ta "zapalniczka" ... A - jak się pisze artykuł o teście motocykla to trzeba go porządnie przetestować!!! I nie na miejscu jest krytykowanie w taki sposób ... Mój GS ma w marcu 2 lata i zrobiłam 14. Tys - nie zamienie go na innego do celów podróżowania
OdpowiedzBMW- Będziesz Mieć Wydatki
OdpowiedzWcale, że nie: Bóg Mnie Wyróżnił :-) Ale jak ktoś jest przyzwyczajony do szlifierek, to żaden GS mu nie przypasi :-P
OdpowiedzWidać, że autor guzik wie o tym motocyklu. Gniazdko zapalniczki??? To jest pomniejszone wejście DIN i małego palca tam się nie wsadzi, typowego wejścia do zapalniczki tym bardziej nie... Handbary w standardzie??? W F800GS??? To czemu kupowałem akcesoryjne??? Może jeszcze centralna nóżka? Może niech autor napisze co ma BMW w standardzie to inaczej będzie wyglądał ten artykuł. Zrobiłem na F800GS prawie 17 tys. km. i akurat co jak co to silnik ma pazur. Może nie z kuframi i plecaczkiem ale ma. Do turystyki nadaje się jak ostrze żyletki: niewygodne siedzenie, mały bak, beznadziejna szybka dyskwalifikują ten sprzęt. Po 300km boli dół pleców...głowę urywa przy 110km/h., wskaźnik poziomu paliwa żyje swoim życiem mimo akcji serwisowej: 1x pchanie, raz awaryjne załatwianie paliwa...70km zasięgu na wskaźniku to sygnał alarmowy. Jest to super motocykl bazowy i mimo, że przymierzałem się do KTM 990 Adv. to jednak zostanę przy moim motku. Bo poza wadami ma mnóstwo zalet. O tych przekonacie się po 3 tygodniach jak się z nim oswoicie. Aaa największą wadą jest serwis w Gdańsku... 3 tygodnie umawiania się na akcję serwisową...wybrałem serwis w Berlinie: 1 telefon i termin uzgodniony od ręki. Niemniej polecam o mało co bezkrytycznie i myślę, że jest wart swoich pieniędzy.
OdpowiedzMnie zastanowiła 'zapalniczka'... ZAPALNICZKA ??? chyba sie komuś pomyliło gniazdo zasilania do GPSa ;) Motocykl jest w porządku, chociaż ma swoje minusy, których w artykule autor nie ujął jak potrzeba.
OdpowiedzJakie ??
OdpowiedzTeż uważam F800GS za lepszy sprzęt do podróżowania od R1200GS. Mniejsza masa, lepsza poręczność, koła szprychowe, nie wystają żadne cylindry. Przy wywrotce wystarczy się otrzepać i jechać dalej. Poza tym wykorbienie wału sprawia że charakterystyka silnika jest podobna. Jeździłem jednym i drugim. Siedzenie może mniej wygodne, ale w terenie lepiej się sprawdza. Wybrał bym 800. 1200 może jest lepszy na autostradzie. Ale na autostradzie jazda jest nudna, prawdziwi podróżnicy autostrady omijają.
OdpowiedzKażdemu odpowiada co innego, ale powiedziałbym raczej, że F800GS jest nie tyle lepszy do samego podróżowania, co do wypraw z zacięciem terenowym. Głównie ze względu na mniejszą masę. Leżałem dużym GS w błocie, piachu i na asfalcie wiele razy, i jakoś wystający silnik w niczym nie przeszkadzał- wystarczy mieć gmole. Jeśli wypieprzysz się tak żeby mimo to uszkodzić boksera, to i F800GS nie miałby szans. Fakt, jest ciężki do podniesienia, ale z odrobiną umiejętności i moja dziewczyna daje radę. Koła szprychowe mają wszystkie starsze duże GSy, 1200 w wersji Adventure lub za dopłatą. Do tego bezobsługowy wał kardana, żeby nie trzeba było wozić ze sobą napędu do Mongoli.
OdpowiedzDawno nie czytałem bardziej dennego testu. Autor bardzo mało obiektywny i chyba nigdy nie jechał R1200GS skoro się zastanawia dlaczego na tym większym ludzie świat przemierzają.... bo jest o niebo wygodniejszy. Bardzo cienki poziom relacji, w sumie z broszury BMW można więcej wyczytać :P
Odpowiedz....zwłaszcza gdy trzeba go podnosić 8my raz z gleby.
Odpowiedza ja mam pytanko: moc i moment podobne jak w TDM'ie 850, czy "leniwosc" i przewidywalnosc tego GS'a mozna porownac wlasnie do TDMy?
OdpowiedzTroche maly zbiornik paliwa jak na turystyka...
OdpowiedzZwróć jednak uwagę jak mało pali - te dane są prawdziwe, przejechałem takim motocyklem koło 1000 km i spalanie nie przekraczało 5,2 l / 100 km. Przy 16 litrowym zbiorniku daje to zasięg ponad 300 km. Poza tym, o czym nie było ani słowa w teście zbiornik jest plastikowy i umieszczony pod siedzeniem - świetnie obniża to środek ciężkości. Można też dokupić akcesoryjny zbiornik touratecha montowany w miejscu gdzie w innych moto jest zbiornik, jego pojemność to zdaje się ok 20 l. co daje dodatkowe 400 km zasięgu. Inna sprawa to cena takiego zbiornika, jest absurdalna, lepiej dołożyć po kanistrze 5l na kufer a pozostałe w kieszeni 1000 E przeznaczyć na paliwo ;-)))
OdpowiedzJa zrobiłem dużym GSem 20 000km i spalanie też rzadko przekracza 5l, co daje zasięg ponad 400km. A przy zbiorniku z Adventure'a grubo ponad 500km. Tak mały zbiornik w turyście jak w F800GS to pomyłka...
OdpowiedzDalej upieram sie, ze zbiornik jest za maly. TDM pali mniej niz 5 l/100 km (przejechalem ponad 6 tys km, tryb mieszany, glownie maisto) czyli daje mi wiekszy dystans o prawie 100 km! W rozwinietych krajach to wystarczy, ale podroz do np. Mongolii moze stanowic problem :/ Jesli chodzi o rozwiazanie zbiornika w GSie, to ciekawy patent :)
OdpowiedzDlatego napisałem że dla prawdziwych podróżników jest opcja TT i że osobiście preferuję dodatkowe kanistry. TDM-y oczywiście w żaden sposób nie chcę dyskredytować, nawet przez chwilę byłem bliski jej kupna. pozdrawiam
OdpowiedzLC4wro, możesz coś więcej swoich wrażeń o tym motocyklu napisać? poważnie zastanawiam się nad jego kupnem. Rozważam jeszcze tramka, jest troche słabszy ale sporo tańszy. Przeznaczenie to wypady w różne części europy, może azji, niekoniecznie po dobrych drogach, czasem solo czasem z plecaczkiem. Wszelkie opinie użytkowników f800gs mile widziane.
OdpowiedzHej, mam nadzieję że będzie obiektywnie, bo nikt mi nie płaci za opinie, ale przyznaję że jestem fanem pomarańcz. Do rzeczy: jeśli cię stać na BMW to powiem że różnica w cenie między nim (nią?) a Trampkiem jest w pełni uzasadniona: większa moc, mniejsza masa (tego akurat nie jestem pewien), w ogóle większy motocykl, 21 cali z przodu, o niebo lepsze zawieszenie (z przodu USD), odłączany ABS, hamulce Brembo z przewodami w stalowym oplocie, sztywna i wytrzymała rama kratownicowa w porównaniu z tradycyjną w Trampku. Motocykl jest szybki jak na swoją klasę i prowadzi się jak po sznurku, świetnie się składa w zakręty i pewnie prowadzi w naprawdę dużym pochyleniu (zamknięte tylne opony). Musisz sobie tylko odpowiedzieć czy z Twojego punktu widzenia jest to wszystko warte prawie 10 K zł nie licząc dodatkowego wyposażenia typu kufry, wysokie owiewki, handbary, gmole itd... To BMW jest dokładnie takie jak napisano - w 100% przyjazne, przewidywalne, zwyczajne... Do tego stopnia że po kiedy wsiadłem na nie po 20-minutowej przejażdżce KTM 990 Adv stwierdziłem że jest wręcz mdłe, nudne i nijakie... Nie wiem czy coś pomogłem, może masz jakieś szczegółowe pytania... pozdrawiam
Odpowiedzdzięki za odpowiedź. w zasadzie 800gs to jest chyba dokładnie to czego szukam, szkoda że tak cenowo mocno odstaje od konkurencji. ale chyba warto. zastanawiałem się też nad tą nową tenerą ale jak się plecaczkowi spodobają dalsze wypady to te 48 kucyków raczej nie poradzi. ktm-y raczej odpadają, zbyt ekstremalne jak dla mnie i siedzenie za wysoko. pozdrawiam
Odpowiedzlewizna ten "test". Autor nawet nie raczył wspomnieć o naprawdę istotnych różnicach między f650gs a f800gs: koło o większej średnicy z przodu, opony dętkowe. Pewnie nawet nie miał o tym pojęcia. Miał pojęcie natomiast o jednej tarczy. Chyba ten kto to pisał wcale nie jeździł tym motocyklem.
Odpowiedzcos w tym jest
OdpowiedzSterowanie kierunkami wymaga przyzwyczajenia. Ale nie ma innego układu pozwalającego niezależnie od pochylenia sterować kierunkami i wszystkimi innymi dźwigniami jednocześnie. Nie wiem czy odrywanie kciuka od kierownicy w "klasycznym" układzie jest ergonomiczne.
Odpowiedzja tez wole uklad 3-przyciskowy ktory mialem w poprzednim moto. duzo latwiej wylaczyc migacz szczegolnie gdy operujemy sprzeglem. moim zdaniem 3-przyciski - szybsze i prostsze ale kazdy lubi co innego.
OdpowiedzMnie łatwiej przestawić się było po 8 latach z układu "tradycyjnego" na ten stosowany przez BMW niż po 3 latach z systemu BMW z powrotem na japoński.
OdpowiedzPieprzycie glupoty GSy sa piekne !
OdpowiedzA co to za słowo "Fallows"?
OdpowiedzTego nie zdetektowalem. Ale "dobrym feelingiem"? Ni pies ni wydra. Zygac sie chce czytajac podobne potwory. Czyzby z lepetyny wytelepalo jezyk ojczysty? Dramat.
OdpowiedzNo właśnie! 1 tarcza? Autor jeździł f650, czy jednak f800? Ciekawe, że nie zauważono wibracji generowanych przez silnik pojawiających się powyżej 130km/h...
OdpowiedzZnowu byk...jedna tarcza z przodu??
OdpowiedzFaktycznie - byk :) Wersja F800 GS posiada dwie tarcze z przodu - tak jak model widoczny na zdjeciach, natomiast wersja F650 posiada jedna tarcze.
Odpowiedz