Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 34
Pokaż wszystkie komentarzeNa pierwszych trzech filmach widać więcej motocykla niż trasy, więc taki nowicjusz jak np. JA nie zobaczy tych błędów tak wyraźnie jak ktoś jeżdżący trochę czasu.
OdpowiedzPo ulicach śmigałem na zwykłych pilotach road 1(przy zakupie motocykla były założone nówki (wcześniej w bandit600 miałem bt016 i BATLAXy o niebo lepsze ale i droższe :)) ale ktoś we Wrocławiu na blokowiskach (po części się nie dziwie jak o 5 rano przyjeżdżałem VTR1000 z roboty, to szło echo masakryczne :P) przebił mi szpikulcem oponę przednią i zmieniłem na leżaka, co prawda nówka i tania bo 130zł ale to bt014 (dojazd.do.pracy) :/ mam ją do dziś i ślizga się strasznie. Planuje do swojej VTRy władować "diablo rosso corsy". Co wy na to ? Miał już ktoś je ? Zastanawiałem się też nad diablo supercorsa sc. Czasami wypuszczam się w trasę po prostu polatać a czasami goszczę na winklach i żyłuję. http://www.motocykl-online.pl/artykuly/test-opony-sportowe-120-70-zr-17-i-190-55-zr-17 Zależy mi w dużej mierze na tym, żebym nie musiał po miesiącu jazdy wyrzucać opon :P Zapewne "supercorsy" lepiej się trzymają ale "rosso" starczą na dłużej; co o tym myślicie ? piszcie tu albo na facebooka http://www.facebook.com/TheCrewFG
OdpowiedzProponuję diablo supercorsa pro...SC2 średnia mieszanka szybko się grzeje i dobrze trzyma 2,3 ciśnienia przod... Mrtzeler SC2 w zasadzie to to samo co Pirelli...pozdrawiam
OdpowiedzJeśli Metzeler to K2. Ja proponuję Dunlopa D211 GP Racer, mieszanka E. Mają dużo twardszy środek i na pewno na dłużej starczą - przetestowane. A boki są miękkie, za****** trzymają.
OdpowiedzJak D211 to nie GP Racer jak już to GP 6813 przód i tył...
OdpowiedzNie wspomnę już... a dobra wspomnę ;) Wiesz, że dzwoni ale nie wiesz w jakim kościele. GP 6813 to przód 120/70/17 w mieszance S, 6875 to M. Tył w 190/55/17 i 200/55/17 - 7614 S, 7704 S/M, 6680 M, 6838 M+. VTR ma na tył kapća 180/55/17 a zmiana rozmiaru to zmiana geometrii - raczej nie warto.
OdpowiedzChyba na tor. Gościu chce do VTR'y na drogi i żeby po winklach pośmigać. D211 Racer to torowa opona z homologacją na drogę. Do takiej jazdy będzie idealna (mieszanka E). Nie mówiąc już jakby trafił na jakiegoś kumatego gliniarza to mu dowód weźmie jak będzie na oponach bez homologacji...
Odpowiedzno jak na slickach pojedzie...
Odpowiedzwooow...
Odpowiedzzgadza się K2...
OdpowiedzBardzo dziękuje za taki materiał. Mam Kawasaki Z- 1000-wspaniały motocykl. Niestety nie miałem okazji jeżdżenia po torze ale ćwiczę co dziennie jazdę techniczną po czeskich krętych drogach w górach Jesennikach. W tym sezonie przejechałem 19000km. Bardzo dziękuję i pozdrawiam Roland Zagórski roni.zag@gmail,com
OdpowiedzWitam, witam :) Moja ekipa the Crew FG też lata na sedlo :) Jak by co to piszcie to polecimy razem na Sedlo, Brno albo Słowacje ;)
Odpowiedzczesto latam na cevenohoskim sedle, srebrna CBR1000RR SC59,
OdpowiedzTwoją CBRę to już tam chyba każdy zna :P Jak dajesz przejazd to każdy staje :P haha
OdpowiedzSiemanko Marek :P Widzę, że też przyczaiłeś artykuł :)
Odpowiedzzapomniałem dadać mieszanki...dzięki
Odpowiedzopony dopasowuje się do różnych nawierzchni inna jest w Poznaniu inna na Słowacji inna w Brnie ... to też jest bardzo istotna sprawa...
Odpowiedzlepiej dopasować mieszankę, ciśnienie, ustawienia zawiasów niż zmieniać opony, chyba, że ktoś lubi jeździć ja różnych... ale to chyba nie zbyt dobry pomysł...
Odpowiedzjeszcze jedna sprawa twardość opony Pirelli Diablo Superbike SC1 za miekka SC2 średnia w sam raz , pamiętać należy o ciśnieniu najważniejsza sprawa i grzaniu opony...
Odpowiedzpirelli generalnie pompuje się 1.9,tyl 2.1, 2,3 przód ... - dunlop D 211 slick czy cietą 2.1 przód 1.5tył są to opony niskociśnieniowe ale nigdy na zimno ,jak wcześniej wspomniałem zawsze koce opona ma być grzana...na zimnej gumie gleba pewna...
Odpowiedzale cisnienia opon ustawiam na zimnych gumach rozumiem ..???
Odpowiedzhmmm... to zależy od motocykla (ustawień), toru, preferencji zawodnika. Buła jeździ na D211, 1,4 tył, 2,4 przód. Producent zaleca 1,4 i 2,1-2,2. Oczywiście na ciepło. Te opony mają NTEC który zachowuje geometrię mimo niskiego ciśnienia. Nie trzeba wcale koców. Jedno kółko i opony są gorące, miałem koce na SR ale nie chciało mi się zakładać ;) i jakoś gleby nie zaliczyłem. Wystarczy czuć motocykl i oponę, wiesz?
Odpowiedzczy wie ktos jakie cisnienia na tor do opon fabrycznych???
Odpowiedzpotwierdzam tyl 1,7 przod 2,0 bar. kiedys posluchalem jednego amatora co mi na tor zalecal 2,5 bara na tyle.to na duzej patelni w poz przy 150km/h higsida zaliczylem moja yamaha r1. tyl uciekl tak ,ze nie zdolalem wyjsc. opona za twarda byla co za tym idzie za mala powierzchnia styku z torem,nie topila sie tak jak powinna.
Odpowiedzprzod okolo 2,0 tyl 1,7 bara do wiekszosci opon fabrycznych i torowych. dobrze dogrzac i gumy beda sie kleic bardzo dobrze.. diablo corsa dobra oponka na tor w poznaniu krecilem na niej 1:42
Odpowiedzmoże masz ochotę się sprawdzić...? 1.42 ...z takim czasem nono...na pniokach...gratuluję...
Odpowiedzpo co chcesz sie sprawdzac...? i tak cie objade....
Odpowiedznie zaczepiaj bo jeszcze się zgodzi ;) a jeszcze jak poczyta i założy jakieś porządne opony to Meklau ma po rekordzie ;)
Odpowiedzmasz rację...odpuszczam...
Odpowiedzto proponuję start w Rookie... złoisz dupsko wszystkim...
Odpowiedzciekawe rzeczy opowiadasz
Odpowiedzjakie opony? generalnie na tor zakładaj opony torowe i podstawa koce na zimnych nie ma co ryzykować pozdrawiam
Odpowiedznp pirelli diablo corsa
Odpowiedzchyba supercorsa
Odpowiedzsupercorsa to zupelnie inna opona
OdpowiedzBardzo ładne zdjęcia. Dlaczego nie wrzucacie ich w większej rozdzielczości? Większość idealnie nadaje się na tapety.
OdpowiedzHm... materiał swietny, ale tekst napisany jakoś szpaniersko
OdpowiedzArtykuł fantastyczny, z przyjemnością się czytało i oglądało! Ciekawi mnie jeszcze jak wypadłoby porównanie np amatora na Hondzie CBR 600 vs zawodowca na Suzuki GS 500… Czy umiejętności w takim przypadki przebiłyby moc, jaką daje sportowy motocykl? Droga redakcjo! Może jeszcze jeden teścik? :))))
Odpowiedzto zalezy na jakim poziomie bylby amator gs 500 nawet idealnie prowadzony na winklach ma ponad 3 razy gorsze przyspeiszenie po wyjsciu z winkli o ile pamietam z tekstow po wysicgach gs 500 cup one krecily czasy troche ponizej 2 minut 1:58 chyba cbr 600 rr te najnowsze prowadzona przez profesjonaliste( pisze o poznaniu ) na zblizonym ogumieniu oczywiscie stac chyba na cos kolo 1:43 1:42 niewiem dokaldnie co do wyniku 1:58 gs tez pewny niejestem bo niewiem kto to prowadzil i czy pojechal idealnie .w kazdym badz razie roznica miedzy tymi motocykllami na okolo 4 kilometrowej nitce przecietnego toru wyscigowego wacha sie wgranicach 15 sekund w przypadku pro.
OdpowiedzTak, napewno by GS był pierwszy, tu i testu nie trzeba.
OdpowiedzBardzo fajny artykuł,szkoda ze w Polsce jest tak mało torów wyścigowych i ze nikogo nie stać aby pojeździć po takim torze.
OdpowiedzLovtza nic nie wspomina o kupie majtach jak go Meklau przewiózł po torze :) podziwiam tez ta dziewczyne ktora sie na to zdecydowła
Odpowiedzbo to na rzecz mediów było to się zdecydowało :-))
Odpowiedzjestem pod ogromnym wrażeniem artykułu !!! merytoryczne+ obrazowe+ docierające = skuteczne
Odpowiedzwszystko super doświadczenie z toru przydatne ale jestem z podkarpacia i kupa marzy mi sie jazda w Poznaniu Brnie ale mało kogo stać na takie wypady tylko szlachta sie bawi a reszta ogląda filmiki w hd niestety. Też jazda pod okiem instruktora pozwoli szybciej sie rozwinąć i jeździć bezpieczniej po drogach ale w dzikim kraju jeden tor z prawdziwego zdarzenia Lublin umiera zostaje Biłgoraj i o czym tu mówić sporty motorowe dla bogaczy i tyle. Ale artkuł super prosimy o więcej fajnej teori bo praktyki raczej biedakom z podkarpacia nie jest dane doświadczyć. Ale Pana z 1 filmu bym objechał bo jeździlem w Biłgoraju i sie przydaję taki trening choć tor krótki błedów nie wybacza i na ulicy pewniejsze zachowanie pozdrawiam wszystkich beginerów ha ha
Odpowiedzinterpunkcja jest zarówno dla bogatych i biednych, polecam, bo o wiele łatwiej się czyta tekst, który ma kropki i przecinki :) A co do samej treści, to niestety się zgadzam, mało ko może sobie pozwolić na regularne wycieczki do poznania, żeby ćwiczyć pod okiem profesjonalisty. Ale cóż, jaki kraj, takie reali.
OdpowiedzŚwietny materiał!! Doskonały pomysł!! Aż znów nabieram ochoty spróbowac moich sił na torze!
OdpowiedzA może następnym razem, przy opisywaniu apexów, wykorzystaniu szerokości toru, miejscu wchodzenia w zakręt itp. będzie można to zobaczyć na podstawie wykresów prędkości i ścieżki przejazdu. Wystarczy jakiś prosty program na komórkę i gps.
OdpowiedzFajny artykuł ukazujący różnice w klasie kierowców i konieczność ciągłego doskonalenia techniki jazdy. Najfajniejsze jest w tym wszystkim to że Andy pomimo swojego wielkiego profesjonalizmu to wcale nie najwyższa światowa półka. Mozna by pewnie dorzucić jeszcze jedna klasę zawodników ;)
Odpowiedzpewnie był na najwyższej półce swego czasu skoro latał w gp,ale wiek nie przeszkadza mu ćwiczyć wszystkich naszych krajowych miszczów
OdpowiedzPewnie tak, ale nie zapominaj, że do niego należą rekordy na następujących torach: Pannoniaring, Slovakiaring, Most i Poznań. Wszystkie ustanowione w tym roku. Wielki szacun dla gościa pomimo jego wieku !!!
OdpowiedzI like it. Bardzo fajne zestawienie.
OdpowiedzPrzestudiowanie artykułu slowo po slowie i analiza filmików to dobry pomysł na jeden z zimowych weekendów :) Czekamy na więcej!
OdpowiedzSuper porównianie!!! Pena profeska!!! Motocyklowy Top Gear robi nam się ze "Ścigacza" :) Super! Gratulacje Lovtza! A co do różnicy nawet miedzy amatorami miałem okazję przekonać się na jednym z weekendów Yamahy na torze Poznań :) Oj, bolało :) ale nauka nieoceniona.
Odpowiedznajlepszy art jaki w tym roku czytałem :) a jestem na bieżąco ;) Gorąco pozdrawiam autora
OdpowiedzŚwietny artykuł - tak trzymać!
OdpowiedzCiekawy artykuł! Super pomysł! Jeszcze by można zrobić porównanie jak bardzo starszy motocykl jest gorszy od najnowszego - niby MCN już coś takiego robili, ale fajnie by było zobaczyć Polską wersję - jak coś jestem chętny na kierowcę ;) Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego w blisko 40 milionowym kraju nie ma torów wyścigowych? Naprawdę mocno się nad tym zastanawiam i nie mogę tego ogarnąć umysłem, ale może ktoś zna jakieś wytłumaczenie? Czy do piłki nożnej napchało się już tylu darmozjadów i pasożytów, że nie pozwalają na wzrost innych dyscyplin? Jeśli budowa toru to koszt mniejszy niż stadion to gdzie tkwi problem? Popyt jest wydaje mi się dosyć duży. Zróbmy w końcu jakąś zorganizowaną akcję albo coś bo mnie krew zaleje jak tak siedzę i nic nie robię ;)
Odpowiedzhaha zapomni o torach to jest kurfa pokurfiony kraj .ta jak kolega nizej napsial sporo krwi sobie napsujemy zanim te cwoki zaczna cokowliek budowac ale my juz wtedy bedziemy bardzo starzy o ile nie martwi :)
Odpowiedzzagolopwalem sie ztym pokurionym krajem ofkors polska to cudowna kraj .
OdpowiedzNo kolego może jak my swojej krwi troche zepsujemy, to nasze dzieciaki będą jeździć, ale my to juz raczej nie.
OdpowiedzDOBRY MOTOR I DOBRE GUMY NIE WYSTARCZĄ ABY ZAWODOWCA ROZCZAROWAĆ
OdpowiedzCzytelnicy dziekuja autorowi oraz Suzuki Grandys Duo oraz Suzuki Motor Poland :) pozdrawiam
OdpowiedzFajne! Przypuszczałęm że zestawienie pro i nooba może być interesujące, ale nie sądziłem ze bedzie aż taka miazga:) Do zobaczenia na torze!
OdpowiedzMacie szczęście, że mi świece w Jawie zmostkowało bo bym wam pokazał jak się jeździ moturem :)
OdpowiedzPopieram, wolniej ale bezpieczniej! :) tak się jeździ
OdpowiedzInteresujący,kompetentny artykuł, tak 3mać Lovtza!
Odpowiedzhmmm... byłem też wtedy na slovakiaringu, jeździłem w amatorach. był to mój pierwszy raz na prawdziwym torze, jeździłem na seryjnym gsxr 750 L0 na dunlopach d211 (motocykl nie do końca sprawny, brak dolotów powietrza do srad'a, kiepskie hamulce). zacząłem od 2,40. potem wszystko w okolicy 2,30-33. najlepszy czas w ciągu 2 dni to 2,29. to, że ominąłem pierwszy etap tłumaczę sobie dużą ilością kilometrów za kierownicą tego motocykla, przeczytaniem kilku książek i niezliczonej ilości artykułów na ten temat i trzem wypadom na cartingowy tor radom... choć, jak powiedział mi Bartek Wiczyński, nie ma żadnego znaczenia na takim torze...
Odpowiedz2.30 to standardowy czas jak na pierwsza wizyte na SR dla ludzi, ktorzy ogarniaja motocykle sportowe. Od tego momentu zaczynaja sie dopiero schody. Jesli nastepnym razem padnie 2.25 to znaczy, ze jest dobrze, jesli dalej bedzie krecenie sie w okolicach 2.30 to radze poszukac jakiegos trenera do pokazania nitki. Czesto na roznego rodzaju imprezach na torach nie ma z tym zadnego problemu i jest to nieodplatne.
Odpowiedzmyślę, że nie będzie problemu, planuję nawet większy progres. przede wszystkich przygotowanie motocykla (dolot powietrza, pompa h. z r1 po 2006, oplot, i zmiana przełożenia - teraz nawet 5 nie dokręciłem na startowej). no i start w grupie B, w C to była już potem tylko męczarnia, 40 ludzi, druga osoba traciła do mnie 10s na kółku. Bartek W. na pierwszych przejazdach pokazywał nitkę ale wśród 40 motocykli (+ 8 instruktorów) nie miało to większego sensu :) "2.30 to standardowy czas jak na pierwsza wizyte na SR dla ludzi, ktorzy ogarniaja motocykle sportowe" - hmmm, to tylko ja ogarniałem z 40 osób? ;) zastanawiało mnie również to, że z moim czasem w grupie B plasowałbym się na 11-12 miejscu...
OdpowiedzNie ma w tym nic dziwnego. Na polskich treningach nigdy nie ma przesuwania w grupach, za wyjatkiem gruby zawodnikow. B i C to tylko kwestia wyboru. Chociaz ostatnio na poznaniu juz cos tam zaczeli regulowac ten balagan co dobrze wrozy.
Odpowiedzna torowych d211, czy na drogowych d211?
Odpowiedzna drogowych - d211 gp racer
OdpowiedzOK, ale i tak są bez porównania lepsze niz badziewie Bridgestona
Odpowiedzgdy go odebrałem z salonu to był na dokładnie tych bridgestonach i to były najlepsze 'cywilne' opony jakie miałem. bardzo przyczepne i miękkie. tył starczył na 3kkm... nie miałem okazji jeździć na nich na torze. ale d211 jak dla mnie i dla 750 są nie do zerwania. można pełną łychą wyjść z większości zakrętów, czasami na 2 zdarza się uślizg ale oczywiście kontrolowany. przód mistrzostwo świata (jak na poziom amatorski), starcza na 2 dni. tył na jeden dzień. mowa o mieszankach odpowiednio S i M. przyszły rok cały na tych oponach żeby się ich nauczyć na maxa.
OdpowiedzJesli da sie na nich poleciec 2.21 na SR i to na zupelnej serii to nie sa takie badziewne ale polaka zawsze madra i nie ma to jak litr na supercorsach:P
Odpowiedzdokładnie :)
Odpowiedz