Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeTania ?!?! Przeciez jest napisane, ze nowy motocykl + kit do przebudowy to ok 50 tys PLN. Niech sie jakis importer rzuci i zaproponuje cene 40 tys PLN. To wciaz nie jest malo. A do tego dochodza czesci eksploatacyjne i czeste serwisy silnika (olej i regulacja zaworow co kilka bakow) i wymiany elementow takich jak tlok, korba itd. (co kilkadziesiat motogodzin) To sa wysilone silniki i wymagaja opieki jezdzone w terenie a co dopiero na torze, gdzie caly czas bede krecone do "czerwonego pola". Pomysl jest fajny ale nie naciagajmy faktow.
Odpowiedz"Taniość" i "drogość" zwykle zależy od punktu widzenia. Dla mnie przygotowany do ścigania, NOWY motocykl w cenie (a pewnie poniżej) 600 "z paczki" to "taniej", niż same przygotowania chociażby stocksporta 600. Pomijam już, że przy tej mocy opony starczą na znacznie dłużej (odważyłbym się stwierdzić, że na 3 wyścigi z treningami), a TO przecież generuje największe koszty. SZYBKIM zawodnikom na 600 i 1000 tylna guma starcza na pół godziny. Widząc zużycie opon w supermoto pokuszę się o taką właśnie ocenę trwałości kompletu opon w 450GP - 3 wyścigi z treningami.
OdpowiedzMi chodzi o to, ze taka propozycja nie spowoduje, ze bedziemy mieli w Polsce wysyp scigajacej sie mlodziezy, a bez tego nigdy nic w tej kwestii nie osiagniemy na arenie miedzynarodowej. Moze to jest tansze od mistrzostw polski na "doroslych" scigach ale wciaz za drogie. Poza tym gdzie mamy sie w Polsce scigac? Nie lepiej stworzyc cos, co pozwoli jak najwiekszej liczbie osob szlifowac swoje umiejetnosci? W artykule napisano ze supermoto jest tak samo kosztowne albo i drozsze. Nawet gdyby tak bylo to pozostaje jeszcze kwestia dostepnosci obiektow do rozgrywania zawodow. W przypadku supermoto jest o niebo lepiej niz w przypadku wyscigow.
Odpowiedzwięc jak nie ma torów, to nic nie róbmy? widziałeś tegoroczny kalendarz wmmp? 5 torów
OdpowiedzWidzialem, na 7 rund tylko 4 odbywaja sie w Polsce, z czego tylko 3 na prawdziwym torze dostowowanym do mozliwosci motocykli ktore maja sie scigac. I te wszystkie 3 rundy odbywaja sie na 1 torze. Cale reszta to albo popierdolka albo runda rogrywana poza granicami Polski? Tobie z kolei polecam lekture klasyfikacji generalnej w zeszlym sezonie w klasach Superstock 600, Superbike, Superstock 1000, Grandys duo Formuła X Treme. Ilu jest tam Polakow? Robmy dalej tak jak robimy a polskie wyscigi beda tak samo beznadziejne jak obecnie. Scigaja sie jedynie osoby z kasa. Potrzebne sa tanie wyscigi "dla ludu" zeby znalezc zdolna mlodziez. A 450GP w takiej cenie tego nie zapewni.
Odpowiedzprowadz miszczu, słuchamy!!!! a i tylko powiedz czy brno, most, czy może slowakiaring jest popierdułką?
OdpowiedzPopierdolka jest wg mnie Modlin. Sprawdz sobie, jakie wymiary ma dostepny tam teren. Nie jestem zadnym mistrzem. Uwazam poprostu ze 450gp, choc jest bardzo ciekawym pomyslem nie poprawi sytuacji polskich wyscigow, bo jest za drogie, zeby scigali sie ludzie utalentowani zamiast ludzi z duza kasa.
OdpowiedzJakie ma modlin ma wymiary? Gigantyczne.
OdpowiedzZwlaszcza ta szerokosc 80 metrow pasa startowego w jego najszerszym miejscu wydaje sie gigantyczna jak na potrzeby wyscigow motocyklowych. Chyba na 1/4 mili :D
Odpowiedza ile ma Brno, Most, Poznań szerokości?
OdpowiedzTo jak wg Ciebie ma wygladac ta runda? Beda sie scigali po prostokacie wlaczajac w to pasy do kolowania? Uwazasz ze tam tez jest taka dobra nawierzchnia jak na nitce pasa startowego? 80 metrow, to jest najszersze miejsce.
OdpowiedzNie jeździłeś po Modlinie, nie widziałeś wyścigów na lotniskach to nie piepsz głupot. Po prostu żal cię czytać.
Odpowiedzo tym jest inny text na ścigacz.pl tam zapraszam. robilismy też materiał jak to zrobić.
OdpowiedzSłusznie. Trzeba działać, samo nic się nie zrobiło.
OdpowiedzNiech jakiś importer zaproponuje dobre warunki i chociaż odrobinę wsparcia to rezygnuję z Horneta i pisze się na to 'przecieranie szlaków' w klasie rookie... całkowicie poważnie. Jeśli motocykle wzbudziły by naprawdę duże zainteresowanie na najbliżyszych wmmp i AA to może w niedalekiej przyszłości faktycznie ta klasa będzie miała swoje stałe miesjce w naszym (i nie tylko) wyścigowym kalendarzu... a nawet jeśli nie, spróbować pewnie warto.
OdpowiedzJa tez bym sie pisal na to, w moim przypadku zrezygnuje z ST 600 Junior :) I jestem smiertelnie poważny ...
Odpowiedzto napisz do mnie na mejla lukasz.swiderek@wp.pl producent tego wynalazka oferował nam za dobry pieniądz.....
Odpowiedzwszystko ładnie pięknie, pomysł nie głupi, bo to sporo osób by w to weszło, dzięki takiemu rozwiązaniu możemy mieć moto prawie ze do wszystkiego i do latania i do śmigania;) Tylko gdzie tu w tym naszym kraju jeździć jak tu tylko jeden prawdziwy tor na cała Polskę...
OdpowiedzWow, super pomysł, mogły by być dwie kategorie: 250cc oraz 450cc dla urozmaicenia, chętnie bym spróbował swoich sił na torze wyścigowym swoją 250 :>
OdpowiedzNie ma sensu rozdrabniać tego na kategorie 250 i 450, zwłaszcza, że taki pomysł nie sprawdził się, a właściwie nie sprawdziły się 250 jako torówki i temat tej pojemności zarzucono na rzecz 450. Poza tym wszystkim zależy na klarowności naszych wyścigów. Trzeba zrobić wszystko, aby były 3 mistrzowskie klasy - najlepiej Superbike, Supersport (aby do minimum ograniczyć nieuczciwych "tunerów") oraz właśnie 450GP. Oczywiście niekt nie zabroni jechać 250 ccm w klasie 450, tylko, czy to ma sens?
OdpowiedzNie ma sensu rozdrabniać tego na kategorie 250 i 450, zwłaszcza, że taki pomysł nie sprawdził się, a właściwie nie sprawdziły się 250 jako torówki i temat tej pojemności zarzucono na rzecz 450. Poza tym wszystkim zależy na klarowności naszych wyścigów. Trzeba zrobić wszystko, aby były 3 mistrzowskie klasy - najlepiej Superbike, Supersport (aby do minimum ograniczyć nieuczciwych "tunerów") oraz właśnie 450GP. Oczywiście niekt nie zabroni jechać 250 ccm w klasie 450, tylko, czy to ma sens?
OdpowiedzKurde niezłe! Zima cross latem wyścigi. Ciekawe tylko jak silnik taki znosi eksploatację na wysokich obrotach, bo w terenie jednak gazem się kręci często a na torze jednak wysokie obroty
OdpowiedzPotrzebny jest częsty serwis, poza tym wszystko podejrzewam normalnie. W takim singlu remont silnika robisz za 2-3 wiec ja bym sie tym nie martwił...
OdpowiedzA to spoko, jeszcze jedno pytanie: w takim silniku to się chyba na godziny liczy, czyli co ile godzin przegladzik?
Odpowiedzmax. 30 motogodzin - wymiana tloka
OdpowiedzCzyli sezon wmmp da się przejechać
Odpowiedz30 mh t przesada, nie wiem jak trzeba piłować ten motocykl. spokojnie 50-60 do zrobienia na jednym tłoku.
OdpowiedzA ja mam takie pytanie... skoro to są motocykle crossowe aby pozmieniane powiedzmy " zewnętrznie" to dlaczego na przykładzie CR widać ze jest całkiem inna rama ? :P chyba ze od nowszego modelu to ok.
OdpowiedzCałkiem inna? Wyglądają identycznie.
Odpowiedzhttp://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/publikacje/450GP_tania_klasa_wyscigowa_dla_mlodych/sport_i_cross.jpg.html w dolnej części przy mocowaniu wahacza nie bardzo taka sama :P w sumie to bardziej jako ciekawostka. Ogólnie fakt faktem pomysł ciekawy.
OdpowiedzTemat wygląda niegłupio. Pytanie tylko ile to ostatecznie będzie kosztowało.
Odpowiedzfinalny koszt będzie uzależniony od ilości. jeśli udałoby się temat załatwić jak w kartingu (PZM wynegocjował cenę na wózki z dobrym terminę płatności) napewno byłoby taniej. na razie jesteśmy na dobrym etapie negocjacji wynajecia takiego motocykla na sierpniowe rundy WMMP w Poznaniu, żeby pokazać jak to jedzie itp.
Odpowiedztylko, czy Panom działaćzą będzie się chciało udzielić pomocy. WMMP od kilku lat się rozwija więc po co moją coś robić?
OdpowiedzPomysł świetny. Nie wyobrażam sobie, żeby tytuł Młodzieżowego Mistrza Polski został zdobywany na Supersporcie, czy Stocksporcie. W Polsce bardzo mocno brakuje klasy dla zawodników między 16, a 21 rokiem życia. Jedyną ofertą są puchary markowe, ale to za mało. Takie GP450 byłoby idealnym wypełnieniem luki. Zwłaszcza, że koszty 'produkcji' takiego motocykla można zmniejszyc. Gdyby importerzy zainwestowali w to, oferując przerobione crossówki w pakiecie sportowym za mniej niż 30 tysięcy, to w przyszłym roku mielibyśmy kwalifikacje by dostac się do wyścigu, pełną linię startową i mega rywalizację. Jestem o tym przekonany. Zwłaszcza, że koszta eksploatacyjne byłyby o niebo niższe niż w czterocylindorwcach, przy przyzwoitych osiągach. Jak tylko pojawia się taka klasa, sprzedaje mojego dwusuwowego sprzeja i atakuję WMMP! ;)
Odpowiedzto sobie wyobraź. Suprstock dla mlodych rusza i tyle. Kupno kilkuletniej 600 jest duzo tansze niz przerabianie i serwisowanie crossa ktory non-stop sie psuje bo nie daje rady na torze...
OdpowiedzJesteś mały i głupi. No i g.... wiesz o crossach. Nowy cross będzie się psuł mniej niż zapiłowane kilkuletnie 600 którym przygłupy takie jak ty nawet nie potrafią jeździć.
OdpowiedzKilkuletnia 600 to na **** można jechać, a nie walczyć o tytuł.
Odpowiedz