Komendant spowodował śmiertelny wypadek
Komendant z komisariatu policji w Warce nie ustąpił pierwszeństwa i spowodował wypadek, w którym zginął motocyklista
W środę 6. stycznia do sądu w Grójcu trafił akt oskarżenia komendanta policji z Warki, obarczający policjanta o nieumyślne spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym. Miał on miejsce pod koniec lipca 2009 roku. Skręcając w lewo, komendant nie ustąpił pierwszeństwa motocykliście. Piotr A. uderzył swoim motocyklem w przód samochodu policjanta, a w wyniku odniesionych obrażeń ciała, zmarł.
Motocyklista nie miał prawa jazdy, a jak wynika ze śledztwa policji, jechał ze zbyt dużą prędkością, a hamulce w motocyklu podobno były niesprawne. Według oświadczeń rzeczniczki Prokuratury, Mariusz Ś. wciąż pełni funkcję szefa komisariatu, ze względu na to, iż wypadek miał charakter nieumyślny. W przypadku orzeknięcia winy, komendantowi grozi kara pozbawienia wolności na pół roku do ośmiu lat.
Małgorzata Chrabąszcz, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Radomiu:
„W takich sytuacjach, do czasu wydania opinii biegłego, czy rozstrzygnięcia tej sprawy w śledztwie, takie środki zabezpieczające [zawieszenie służby] mogą być stosowane, ale nie ma obowiązku ich stosować"
Rodzi się pytanie, jaki obrót przybrałyby wypadki, gdyby sprawcą był cywil? Pierwsze, co przychodzi do głowy, to kolejny przypadek, podobny do sprawy Maćka Zawiszy, w której sprawca śmierci motocyklisty pozostaje de facto bezkarny. Z drugiej strony, jazda bez prawa jazdy wręcz prosi się o takie zakończenie, niezależnie od tego, czy motocyklista rzeczywiście potrafił jeździć. Co o tym sądzicie?
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzewitam, jeżeli chciałby ktoś poczytać sobie na temat wypadków śmiertelnych niech wejdzie sobie na stronę http://polibkama.com , pozdrawiam
OdpowiedzZajebane psy hamulce były nie sprawne i co *** jeszcze może kierowca motocykla był pod wpływem alkoholu pff bzdura czego te psy nie wymyślą jeb*** !!!
OdpowiedzPo czolowym zderzeniu z autem hamulce są na 100% niesprawne nawet w najlepszym motocyklu... Mogli napisać, ze cały motocykl był niesprawny... Przed wypadkiem jakoś badania techniczne przeszedł zapewne. Ręka ręke myje, w PL liczą się znajomości i tyle...
Odpowiedzfaktycznie hamulce mogły się zepsuć podczas wypadku. z drugiej strony czy widziałeś kiedyś crashtesty samochodów? koła o dziwo wyglądają po nich bardzo dobrze, czasami nawet są nietknięte. przede wszystkim szkoda chłopaka. ... badania techniczne ... nie oszukujmy się
OdpowiedzJak zawsze w przypadku wypadków motocyklistów... Nie miał prawka, jechał za szybko a hamulce były nie sprawne. Ile razy czytaliście takie artykuły? Bo ja dziesiątki :/ Prawka i prędkości się nie ...
OdpowiedzA JA JESTEMZ WARKI I BYLEM PRZY TYM NO CHWILE PO ZDAZENIU CO DO PREDKOSCI SIE ZGODZE MOZE ZA SZYBKO ALE CO TO MA WSPOLNEGO Z ZAJECHANIEM DROGI I DRUGA SPRAWA JAK MOGA BYC NIESPRAWNE HAMULCE W GSXR ...
OdpowiedzMyślę, że jazda na ścigaczu powinna być dozwolona po wydaniu specjalnej licencji. Warunkiem jej uzyskania byłby kurs w czasie którego uczestnicy przechodziliby testy psychologiczne i jeździliby ok ...
OdpowiedzA na czoperku od 45 roku życia, na weteranie od 75, na enduro tylko ci z kondycją maratończyka, skutry dla babeczek, i tylko golasy dla mas?! Jazda na torze jest wspaniałym elementem doskonalenia jazdy, zrozumieją ci co byli, ale tak samo można powiedzieć o prowadzeniu auta na „rolkach”. Nikogo do doskonalenia siebie nikt nie zmusi! A kierowcy samochodów to inna książka! Polak w „klatce” widzi tylko przed siebie, ma kaszkiet na głowie albo szminkę w ręku (prywatna dygresja: WPN, WND, WPR- zakaz wjazdu do stolicy, zakały dróg!) Kiedyś robiłem reportaż o Policjantach na motocyklach. Po eskorcie Papieża do Krakowa wracali do Warszawy. Cała lewa kolumna wpakowała się w dupę samochodu, który wymyślił sobie stanąć między pasami na „gierkówce”! Kim był kierowca? Emerytowanym Policjantem, „bo jemu wolno”! Popieram Liska, my za taki numer byśmy siedzieli, a takiemu nic nie zrobią.
OdpowiedzNie chyba nie o to chodzi, żeby jeździć na czoperku od 45 roku życia. Po prostu nie popieram idei ścigaczy dla wszystkich. Niech będą, ale dla ludzi, którzy umieją je ogarnąć (fizycznie i psychicznie). Mówimy o maszynach, które mają po 600-700 KM na tonę!!! Łepki po kursie kupujący zarżniętą CBR-e to nie jest to co chcielibyśmy widzieć na drogach. Ja jeżdżę od roku, a mogę się założyć, że nie wykorzystałbym 10% możliwości R1. Chyba, że mówimy o dzidzie na prostej ... raz, dwa można, ale częściej to już chyba wolę pić wódkę albo walić się młotkiem w głowę (mówię o sytuacji kiedy nie za bardzo umiem skręcać). ... Starzy ludzie powodują statystycznie więcej wypadków niż młodzi, właśnie z powodów niedołężności umysłowo-ruchowej i są szczególnie niebezpieczni dla motocyklistów.
OdpowiedzA mnie wqrwia pierdalenie (omijam cenzurę) o młodych kierowcach (auto, Moto nieważne!)! Żadne TV nie powie, że zgred co ma Prawo Jady „od Stalina” zabił 3 osoby! Tylko, że 18,25,26,27,35 lat! 15 Stycznia w dziale WMMP będzie tekst o maszynkach 60km/100kg, co jadą lepiej niż litry! Licytacja? GŁUPEK wysadza samolot, GŁUPEK palący gównem w namiocie atakował rajd Dakar, i zmusił legendę do wyprowadzki do Ameryki, dlatego teraz nie śpię! GŁUPEK motocyklem i samochodem zabija ludzi! GŁUPEK po pijaku lata samolotem, skuterem wodnym, śnieżnym. Co Chcesz jeszcze ograniczać? Ja nie mam MATURY! Mam tu nie pisać? Ograniczysz mi to? Mam odśnieżać? Mam dysleksję (jeden z pierwszych w Polsce naukowo udowodnionych, na mnie były te badania!!!!, Nie jak dziś dzieciaki robią), tak jak: Generał Patton i Leonardo da Vinci, Albert Einstein i Winston Churchill! Przeczytałem więcej książek niż jakakolwiek sejmowa komisja śledcza w tym kraju razem wzięta! Znam Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej prawie na pamięć! Jestem gorszy? Mam poczekać na jakiś dekret do mojej pracy? Bo Młody, bo bez szkoły? Idziemy dalej? Jakie ograniczenia?? Mam pomysł na ograniczenia! Niech te pseudo dziennikarze z „fajnych programów TV” i policją zamiast mówić, że niby tablice na „zawiasach” wezmą się za kulturę ruchu! Spędziłem „troszkę” życia we Francji, tam jest jasne, że skrajny lewy pas idzie na lewo, a reszta na prawo (bez względu na ilość pasów). Motocykle, skutery i karetki idą ogniem! Tam „prawy” ma rację! U nas, ten na dwóch kółkach to bandzior! Kiedyś u nas w sejmie był Mecenas Edward Wende, był Jerzy Dziewulski. Oni bronili motocyklistów. Dziś chłopaki jesteście bandytami! Dlatego ja delektuję się jazdą w Malezji, a w Polsce………Niech Policja pilnuje nie blokowania skrzyżowań, Na koniec: chcecie wolności? Na tor jazda, tama was nie zabiją. Julian Tuwim pisał, że: Życie, to dożywotnia kara śmierci. Umierać też trzeba umieć!
Odpowiedzznaczy co? Ścigacze, piły motorowe, dynamit i bolidy formuły 1 powinny być objęte rabatami komunijnymi? swoją drogą, też wiele rzeczy mnie frustruje ...
OdpowiedzChętnie usłyszę wyrok w tej sprawie. Nie mam jednak złudzeń, że komendant poniesie adekwatną karę. W takich małych miastach niestety nie liczą się fakty a stanowisko i znajomości...
Odpowiedz