Klasa GP250 w odwrocie?
Wy¶cigi klasy GP250 byæ mo¿e ju¿ za kilka lat stan± siê histori±!
Pocz±tek koñca startów motocykli dwusuwowych o pojemno¶ci 500ccm nast±pi³ w roku 2002, kiedy to do klasy „Królewskiej" dopuszczono motocykle czterosuwowe o pojemno¶ci 990ccm. Dwusuwowe 500-tki by³y wy¿y³owane praktycznie do granic swoich mo¿liwo¶ci, czego z pewno¶ci± wówczas niemo¿na by³o powiedzieæ o prototypowych czterosuwach. Z tamtych lat jedynie kategorie 125 oraz 250ccm pozosta³y bez zmian. Jednak mo¿liwe jest, ¿e ju¿ za kilka lat równie¿ i one przejd± do historii.
Stanie siê tak ju¿ byæ mo¿e w 2011 roku, kiedy to dwusuwowe 250-tki zostan± zast±pione przez czterosuwowe motocykle o pojemno¶ci 625-650ccm. Powodem tych diametralnych zmian s± koszty æwierælitrowych dwusuwów. Obecnie koszt takiego motocykla wynosi ok. miliona euro i jest to jedynie o 1/3 taniej od motocykli klasy MotoGP! Wprowadzenie w ¿ycie tych zmian pozwoli obni¿yæ koszty nawet 10-krotnie. Nowa kategoria wy¶cigów GP nadal pozosta³aby przeznaczona tylko i wy³±cznie dla motocykli prototypowych i ¿adne motocykle seryjne nie mia³by prawa startu.
Osoby, które na bie¿±co ¶ledz± zmagania zawodników startuj±cych w kategoriach 125 oraz 250ccm z pewno¶ci± czuj± obawy przed odej¶ciem kolejnej klasy motocykli dwusuwowych. Walka, jaka toczy siê na torze podczas ich startów jest naprawdê wyrównana i emocjonuj±ca, przez co nierzadko bywa ciekawsza od rywalizacji najwiêkszych mistrzów kategorii „Królewskiej".
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze