Ken Roczen z KTM na Suzuki - dlaczego?
Świeżo upieczony Mistrz USA w motocrossie, Ken Roczen, kończy współpracę z KTM by w kontrowersyjnej decyzji przesiąść się na Suzuki.
Mimo, że o możliwość zmiany zespołu przez Roczena było wiadomo praktycznie od początku tegorocznego sezonu motocrossowego w Stanach Zjednoczonych, to nadal jest ona szeroko komentowana przez osoby związane ze sportem. Pochodzący z małej niemieckiej miejscowości 20-latek jest od początku swojej kariery uważany za "złote dziecko" motocrossu. Po usianej wygranymi karierze w Mistrzostwach Niemiec, Ken szybko zaczął zdobywać wysokie lokaty w Motocrossowych Mistrzostwach Świata. Od samego początku swojej profesjonalnej kariery Roczen związany był z Suzuki, ścigając się z sukcesami dla zespołu Teka Suzuki. Na tamten czas zespół nie dysponował konkurencyjnym motocyklem.
W 2011 roku tytuł Mistrza Świata w Motocrossie Roczen zdobył na KTMie, by szybko emigrować do Stanów Zjednoczony. Tam po trwającej któtko fazie przystosowywania się, Ken zaczął wygrywać, kilka tygodni temu zdobywając tytuł Mistrza Stanów Zjednoczonych w Motocrossie (serii bez dyskusji mocniej obsadzonej i nie mniej prestiżowej niż Mistrzostwa Świata). Dziś oficjalnie ogłoszono, że młody Niemiec od przyszłego sezonu będzie ścigał się dla zespołu RCH Suzuki.
Ponoć powody były dwa: kasa i chęć bycia "numerem jeden" w zespole. W przypadku Red Bull KTMa manager zespołu Roger De Coster wyraźnie zakochany jest w Ryanie Dungeyu i nie było by możliwości dla Roczena zostania głównym zawodnikiem teamu, mimo lepszych wyników. Dziwniejszy jest fakt, że Ken przeszedł do satelickiego zespołu RCH. Prowadzony przez wielokrotnego Mistrza Stanów, Ricky Carmicheala i legendę FMXu Carey Harta nie posiada większych sukcesów i nawet mimo plotek o tym, że będzie w pełni wspierany przez fabrykę nie jest to równe z sukcesem. Rolę zespołu fabrycznego pełni Yoshimura Suzuki dla której ściga się James Stewart.
Przed zbliżającym się wielkimi krokami sezonem supercrossowym robi się coraz ciekawiej, zwłaszcza w sytuacji, w której wielokrotny Mistrz klasy, Ryan Villopoto ma w planie ścigać się w Europie. A o tym już niedługo.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzedlaczego James Stewart mia³by nie startowaæ w SX 2015 ??, co to by³a za afera?
OdpowiedzDrogi Autorze pozwól , ¿e podam trochê konkretniejszych informacji. Pierwsze , zespó³ RCH od 2015 roku bêdzie podobnie jak Yoshi Suzuki fabrycznym teamem, wszystko za spraw± porozumienie Rickiego...
OdpowiedzHej! Przede wszystkim - nawet nie wiesz, jak mnie cieszy, ¿e kto¶ te¿ tak siê mocno interesuje supercrossem i motocrossem w Stanach. Jak to mówi±, szacun! Druga sprawa - mimo, ¿e w notce prasowej nazwa teamu widnia³a jako RCH Factory Suzuki, to by³a to informacja od RCH, jakby nie patrzeæ prywatnego teamu. Czekam na oficjalne info Suzuki, sam przyznasz, ¿e dwa fabryczne zespo³y to sytuacja do¶æ nietypowa. W temacie ojca Kena i informacji, które poda³e¶, to oczywi¶cie masz racjê. Nie chcê jednak wprowadzaæ za du¿o tak specjalistycznych faktów do artyku³ów i newsów z racji tego, ¿e ¦cigacz jest medium ogólnomotocyklowym i nie chcê wprowadzaæ niepotrzebnego zamêtu. Ale 100% siê zgadzam. I ostatecznie: strasznie bawi mnie sytuacja, ¿e Chupacabra bêdzie je¼dzi³ z 4-k± nie w zespole RCH :). Pomy¶l o takim zestawieniu: Roczen (z 4k±!) i Stewart w Yoshimurze! P.S. Bojê siê, ¿e JGR Yamaha zabije talent Barci, ale to tylko moje subiektywne odczucia. Du¿o gazu i sprzêg³o od razu, pozdrawiam!
OdpowiedzDziêki. Mo¿na ¶mia³o powiedzieæ , ¿e jestem fanatykiem sportów offroadowych , niewa¿ne czy enduro, motocross , supercross , niewa¿ne gdzie Europa, Ameryka, Chile , Peru staram siê pozyskiwaæ informacjê i byæ w temacie na bie¿±co. O Barcie mo¿esz byæ spokojny jak sam siê wypowiada³ potrzebowa³ zmian. Mo¿na powiedzieæ , ¿e w Ameryce i Europie szykuje siê prawdziwe "zbrojenie" je¶li chodzi o teamy fabryczne. Szykuje siê prawdziwa wojna miêdzy Japoñcami a Ktm. W Mxgp Ktm pozyska³ 3 kierowce Searla do³aczy³ do De Dyckera i Toniego. Suzuki wystawia na tym polu te¿ 3 fabrycznych zawodników: Dessale, Strijbos, Goldenhoff. Kawasaki ¶ci±gnê³o Villopoto ze stanów. 2015 W Europie i za wielk± wod± to bêdzie sezon jakiego nie by³o. Mam cich± nadziejê ¿e hegemonia Ktma zostanie przerwana. Ale jak to mówi± nie wygra najlepszy. Serdecznie Pozdrawiam
Odpowiedz