Ken Roczen z KTM na Suzuki - dlaczego?
Świeżo upieczony Mistrz USA w motocrossie, Ken Roczen, kończy współpracę z KTM by w kontrowersyjnej decyzji przesiąść się na Suzuki.
Mimo, że o możliwość zmiany zespołu przez Roczena było wiadomo praktycznie od początku tegorocznego sezonu motocrossowego w Stanach Zjednoczonych, to nadal jest ona szeroko komentowana przez osoby związane ze sportem. Pochodzący z małej niemieckiej miejscowości 20-latek jest od początku swojej kariery uważany za "złote dziecko" motocrossu. Po usianej wygranymi karierze w Mistrzostwach Niemiec, Ken szybko zaczął zdobywać wysokie lokaty w Motocrossowych Mistrzostwach Świata. Od samego początku swojej profesjonalnej kariery Roczen związany był z Suzuki, ścigając się z sukcesami dla zespołu Teka Suzuki. Na tamten czas zespół nie dysponował konkurencyjnym motocyklem.
W 2011 roku tytuł Mistrza Świata w Motocrossie Roczen zdobył na KTMie, by szybko emigrować do Stanów Zjednoczony. Tam po trwającej któtko fazie przystosowywania się, Ken zaczął wygrywać, kilka tygodni temu zdobywając tytuł Mistrza Stanów Zjednoczonych w Motocrossie (serii bez dyskusji mocniej obsadzonej i nie mniej prestiżowej niż Mistrzostwa Świata). Dziś oficjalnie ogłoszono, że młody Niemiec od przyszłego sezonu będzie ścigał się dla zespołu RCH Suzuki.
Ponoć powody były dwa: kasa i chęć bycia "numerem jeden" w zespole. W przypadku Red Bull KTMa manager zespołu Roger De Coster wyraźnie zakochany jest w Ryanie Dungeyu i nie było by możliwości dla Roczena zostania głównym zawodnikiem teamu, mimo lepszych wyników. Dziwniejszy jest fakt, że Ken przeszedł do satelickiego zespołu RCH. Prowadzony przez wielokrotnego Mistrza Stanów, Ricky Carmicheala i legendę FMXu Carey Harta nie posiada większych sukcesów i nawet mimo plotek o tym, że będzie w pełni wspierany przez fabrykę nie jest to równe z sukcesem. Rolę zespołu fabrycznego pełni Yoshimura Suzuki dla której ściga się James Stewart.
Przed zbliżającym się wielkimi krokami sezonem supercrossowym robi się coraz ciekawiej, zwłaszcza w sytuacji, w której wielokrotny Mistrz klasy, Ryan Villopoto ma w planie ścigać się w Europie. A o tym już niedługo.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzedlaczego James Stewart miałby nie startować w SX 2015 ??, co to była za afera?
OdpowiedzDrogi Autorze pozwól , że podam trochę konkretniejszych informacji. Pierwsze , zespół RCH od 2015 roku będzie podobnie jak Yoshi Suzuki fabrycznym teamem, wszystko za sprawą porozumienie Rickiego...
OdpowiedzHej! Przede wszystkim - nawet nie wiesz, jak mnie cieszy, że ktoś też tak się mocno interesuje supercrossem i motocrossem w Stanach. Jak to mówią, szacun! Druga sprawa - mimo, że w notce prasowej nazwa teamu widniała jako RCH Factory Suzuki, to była to informacja od RCH, jakby nie patrzeć prywatnego teamu. Czekam na oficjalne info Suzuki, sam przyznasz, że dwa fabryczne zespoły to sytuacja dość nietypowa. W temacie ojca Kena i informacji, które podałeś, to oczywiście masz rację. Nie chcę jednak wprowadzać za dużo tak specjalistycznych faktów do artykułów i newsów z racji tego, że Ścigacz jest medium ogólnomotocyklowym i nie chcę wprowadzać niepotrzebnego zamętu. Ale 100% się zgadzam. I ostatecznie: strasznie bawi mnie sytuacja, że Chupacabra będzie jeździł z 4-ką nie w zespole RCH :). Pomyśl o takim zestawieniu: Roczen (z 4ką!) i Stewart w Yoshimurze! P.S. Boję się, że JGR Yamaha zabije talent Barci, ale to tylko moje subiektywne odczucia. Dużo gazu i sprzęgło od razu, pozdrawiam!
OdpowiedzDzięki. Można śmiało powiedzieć , że jestem fanatykiem sportów offroadowych , nieważne czy enduro, motocross , supercross , nieważne gdzie Europa, Ameryka, Chile , Peru staram się pozyskiwać informację i być w temacie na bieżąco. O Barcie możesz być spokojny jak sam się wypowiadał potrzebował zmian. Można powiedzieć , że w Ameryce i Europie szykuje się prawdziwe "zbrojenie" jeśli chodzi o teamy fabryczne. Szykuje się prawdziwa wojna między Japońcami a Ktm. W Mxgp Ktm pozyskał 3 kierowce Searla dołaczył do De Dyckera i Toniego. Suzuki wystawia na tym polu też 3 fabrycznych zawodników: Dessale, Strijbos, Goldenhoff. Kawasaki ściągnęło Villopoto ze stanów. 2015 W Europie i za wielką wodą to będzie sezon jakiego nie było. Mam cichą nadzieję że hegemonia Ktma zostanie przerwana. Ale jak to mówią nie wygra najlepszy. Serdecznie Pozdrawiam
Odpowiedz