Kawasaki prezentuje silnik z kompresorem
W trakcie Tokyo Motorcycle Show w Japonii Kawasaki zaprezentowało coś, co obiega właśnie cały internet wzbudzające fale zachwytu. To silnik rzędowy z 4 cylindrami, ale uwaga, ma także... kompresor. Nie ujawniono szczegółowych danych, ale wiadomo, że ma to być jednostka napędowa o pojemności około 1000cc. Co jeszcze bardziej ciekawe, silnik ten prawdopodobnie zobaczymy w nowej generacji ZZR1400. Które na chwilę obecną nie było by "1400". Ogień..
Kawasaki nie zadebiutowało z tym pomysłem, ponieważ silniki z kompresorem od lat stosowane są w skuterach wodnych. Przy czym tam rozwiązanie z kompresorem w pojemności 1500-1600 cm3 może osiągnąć moc 300KM. Czy możecie sobie zacząć wyobrażać sportowego turystyka z kompresorem o mocy na poziomie 230-240 KM? Szaleństwo...
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeBez kontroli trakcji moc nie do opanowania a u nas niemożliwa do wykorzystania na drodze.
Odpowiedz240 KM w sport turystyku idealny sprzet na autobany, ale poczekajmy silnik moze i bedzie miał 1000 ccm i kompresor ale jeszcze niewiemy jaka dawke mocy producent w to wstrzyknie .250 km w ...
OdpowiedzSpokojnie, nie będzie żadnych 250KM. Pewnie planują jakąś 600tkę z kompresorem o mocy 140KM, taki downsizing jaki obecnie mamy na rynku samochodowym. Nie ma sensu robić motocykli o mocy ponad 200KM bo to jest maksimum co mozna ogarnąć na drodze. Dwa koła to nie 4.
OdpowiedzCo za pierdoły ty opowiadasz :D
OdpowiedzNa normalnej drodze 150 koni dla większości motocyklistów jest nie do ogarnięcia. Większość właścicieli supersportów na pierwszych kilku biegach nigdy nie odkręca gazu do oporu. Oczywiście opona z tyłu "kwadratowa", chicken strips na 5 cm. :)
Odpowiedz