Kawasaki i Paul Bird - umowa podpisana
Choć nawiązanie współpracy ogłoszono już kilka dni temu, umowa pomiędzy Kawasaki i zespołem Paula Birda na wspólne starty w World Superbike została podpisana dopiero teraz.
W piątek Paul Bird odwiedził brytyjski oddział Kawasaki, gdzie po krótkiej wycieczce po jego siedzibie, razem ze Steve'm Guttridge podpisał ostateczny kontrakt. „Praca z japońskim producentem motocykli, szczególnie z takim tradycjami jak Kawasaki, to dla mnie prawdziwy zaszczyt i spełnienie marzeń." - powiedział Bird. „Nadal nie mogę w to uwierzyć."
Jako były zawodnik motocrossowy, Bird z niecierpliwością czeka nie tylko na nowe Kawasaki ZX-10R, którym jego zawodnicy wystartują w World Superbike, ale także na czterosuwowe KX450F. „Ścigałem się motocyklami Kawasaki w motocrossie przez pięć lat i wygrałem nawet kilka lokalnych mistrzostw." - dodał. „Teraz, będąc na tym stanowisku i odpowiadając za tak odpowiedzialny projekt, cały czas nie mogę w to uwierzyć. Mamy zespół który wykona swoją robotę w całości i już nie może doczekać się prac rozwojowych nad ZX-10R oraz walki o podium."
Optymizm Birda podziela także Steve Guttridge. „Dzisiaj dopięliśmy wszystko na ostatni guzik i rozwialiśmy ostatnie wątpliwości." - powiedział. „Mamy wielki szacunek do Paula i jego osiągnięć, a jego entuzjazm jest wręcz zaraźliwy. On już ma dokładne plany pierwszego etapu rozwoju i testów, co bardzo dobrze rokuje naszej współpracy."
Czy zespół Paul Bird Motorsport lepiej poradzi sobie w roli fabrycznej ekipy Kawasaki niż PSG-1? Czy przyszłoroczna specyfikacja ZX-10R faktycznie będzie krokiem do przodu, który pozwoli „Zielonym" wrócić na podium w World Superbike? Odpowiedź w sezonie 2009.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzePanie Autorze, a czym różni się przyszłoroczny model Kawasaki ZX-10R od modelu 2008???
OdpowiedzWersje wyścigowe każdego roku budowane są od postaw. Zmieniają się nie tylko kity wyścigowe, ale także wiele części i rozwiązań niewidocznych gołym okiem i niezmienionych w motocyklach drogowych. Model z poprzedniego roku zawsze jest bazą wersji na kolejny sezon i wszystko co można zmienić, fabryczne zespoły zmieniają. A co można zmienić? To wyjaśnia dokładnie regulamin techniczny World Superbike... miłej lektury.
OdpowiedzModel to model i jest ściśle określony przez FIM, jaki jest dopuszczony w danym roku do wyścigów klas produkcyjnych. W przypadku Kawasaki będzie taki sam na przyszły rok, jak w sezonie 2008. To o czym Pan słyszał, to są specyfikacje i właśnie kity, które mogą wedle ściśle określonych reguł zmieniać się w danym modelu, który jak już pisałem jest przez FIM homologowany do wyścigów. Pozdrawiam :)
Odpowiedz