Kawasaki ZZR1400 z kompresorem wkrótce?
Czy¿by wynios³e metafory i hiperbole mia³y staæ siê rzeczywisto¶ci±?
Bêdziemy z wami szczerzy, po przeczytaniu tej informacji w Internecie chwycili¶my siê za g³owy, a nasze oblicza zala³y siê groz±. Jak podaje portal MCN, Kawasaki planuje modernizacjê swojego flagowego speed bike’a. Postêp jest oczywi¶cie wskazany, rzecz jednak w tym, ¿e Kawasaki do ZZRa podobno chce wsadziæ kompresor. Wed³ug informacji z innych ¼róde³ do koñca sierpnia producent ma przedstawiæ zdjêcia nowej wersji ZZRa po faceliftingu, jednak nie wspomina o modyfikacjach mechanicznych.
Wróæmy do tego sedna sprawy. Kompresor umieszczony bêdzie gdzie¶ pod przepustnicami, a jako, ¿e jego wydajno¶æ nie musi byæ póki co maksymalna, nie otrzyma intercoolera. Podobne rozwi±zanie wystêpuje ju¿ w innym sprzêcie zielonych, a mianowicie skuterze wodnym Ultra 300X z czterocylindrowym silnikiem o pojemno¶ci 1500 cm3 wyposa¿onym w intercooler. Pierwsze wzmianki o kompresorze w ZZR pojawi³y siê w 2009 roku i jak nie trudno siê domy¶leæ, nikt nie potraktowa³ ich powa¿nie. Czy w tym ca³ym szaleñstwie jest choæ gram sensu? Zastanówmy siê. Hipermotocykle takie jak Hayabusa czy ZZR1400 nie musz± siê przejmowaæ konkurencj± ze strony równie mocarnych, lekkich, zwinnych litrów. Wniosek – mo¿na siê skupiæ na apokaliptycznych mocach do wykorzystania na autostradach. Skuter Ultra 300X produkuje blisko 300KM, a prognozuje siê, ¿e ZZR móg³by osi±gaæ 250 KM. Motocykl o mocy 250 KM z kompresorem. Tego nie przewidzia³ nawet Steven Spielberg.
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeTo jes wojna miedzy producentami. Ten co ma najpotezniejsza bestie ten jest zwyciezca w bitwie. Wygrywa renoma marki. A czy motocyklista wykorzysta tego powera pod bakiem to juz jego sprawa,liczy ...
Odpowiedzto pojscie na latwizne, bo jak brak funduszy na R&D i stworzenie nowego lepszego silnika to najprosciej i najtaniej jest dorzucic kompresor, tylko z tego co wiem to normalnym uzytkowaniu kompresor ...
Odpowiedzchodzi o V-max i o to zeby w koncu miec cos szybszego niz hayabusa.
OdpowiedzTak, wsadz± kompresor ale zrobi± downsizeing silnika do 600cm3. Bêdzie "na europejsko".
OdpowiedzBezsensowne rozwi±zanie. Mia³em zygzaka i jest ... nudny. ¯eby¶my siê dobrze zrozumieli: przyspiszenia s± kolosalne; z tych którymi je¼dzi³em tylko B-king ma lepsze. Ale po co? Mnie guma ...
Odpowiedzb king lepsze rpzyspeiszenie? do 200 ida tak samo do 220 -230 bking sie uitrzyma za zzr potem ze wzgledu na brak sensownej aerodynamiki zacznie zostawac . z kompresorem guma moze wytrzymac tyle samo zakladajac taka sama jazde ,ale zaka³dajac jazde na maxa oczywiscie mniej . pozatym który fan przyspieszen w motocyklu niechcialby poczuc 250 km pod soba?
OdpowiedzMocny argument... ZZR jest nudny bo przyspieszenia s± kolosalne a opona starczy na 3kkm. Brak s³ów.
OdpowiedzNikt nie za³apa³. To jest kompresor od lodówki! Zimne piwo prosto z ch³odzonego schowka musi pozamiataæ konkurencjê. To bêdzie bestseller :)
OdpowiedzTo ciekawe na który moto eksperci bêda to polecali ::)
Odpowiedzna 1 bo niby czemu nie nikt nikomu niekarze odwijac do oporu na akzdym biegu jak niejestes skonczonym d......m to spokojnie jako 1 bedzie rownie posluszny panu jak cbr 125 .gdy natomiast zaczniesz siegac po zapas mocy i przekorczysz swoj prog rozumienia co wlasnie sie dzieje po tobie proste jak j.....e .
Odpowiedzna 1 bo niby czemu nie nikt nikomu niekarze odwijac do oporu na akzdym biegu jak niejestes skonczonym d......m to spokojnie jako 1 bedzie rownie posluszny panu jak cbr 125 .gdy natomiast zaczniesz siegac po zapas mocy i przekorczysz swoj prog rozumienia co wlasnie sie dzieje po tobie proste jak j.....e .
Odpowiedzna 1 bo niby czemu nie nikt nikomu niekarze odwijac do oporu na akzdym biegu jak niejestes skonczonym d......m to spokojnie jako 1 bedzie rownie posluszny panu jak cbr 125 .gdy natomiast zaczniesz siegac po zapas mocy i przekorczysz swoj prog rozumienia co wlasnie sie dzieje po tobie proste jak j.....e .
Odpowiedz