Kawasaki ZX-6R i ZX-6RR ad 2005
Czy modele ZX-6R i ZX-6RR będą pod tym względem lepsze? Z pewnością dobrą informacją jest fakt, że Kawasaki w zapowiedziach modeli na rok 2005 porusza temat trwałości i niezawodności różnych elementów. Poza tym konstruktorzy nowych modeli ZX-6R i ZX-6RR położyli nacisk na poprawę aerodynamiki, przeprojektowując przód, obniżając zbiornik paliwa i zmieniając tył, między innymi, poprzez umieszczenie tłumika pod siedziskiem. Zmiany objęły również układ napędowy. Nowe są tłoki, cylindry i głowica. W systemie dolotowym zastosowano owalne przepustnice, większy airbox oraz zainstalowano po dwa wtryskiwacze na cylinder.
Jaskółką, zwiastującą nowe podejście Kawasaki do zagadnienia jakości, może być nowa skrzynia biegów, która według zapewnień producenta będzie pracować łagodniej i będzie trwalsza. W modelu 6R będzie dostępny znany z modelu 6RR mechanizm "śliskiego sprzęgła" (slippery clutch), ograniczający częściowo działanie momentu obrotowego przy zmniejszaniu gazu.
Nowa aluminiowa rama jest czarna. Zmniejszono rozstaw osi, przy jednoczesnym wydłużeniu wahacza tylnego. W połączeniu ze modyfikowanym amortyzatorem ma to zapewnić bardziej liniową charakterystykę pracy zawieszenia tylnego i poprawić właściwości trakcyjne.
Kawasaki ZX-6R ma być napędzane silnikiem o pojemności 636 cc, osiągającym moc 107 koni mechanicznych.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze