Kawasaki ZX-6R 2013 z kontrolą trakcji i ABS
Wygląda na to, że Zieloni po sukcesie najnowszego ZX-10R, chcą zawojować także rynek Supersportów. Nowe Kawasaki ZX-6R 2013 to nie tylko lifting, ale także zupełnie nowe standardy w klasie Supersport.
Co prawda nie mamy jeszcze oficjalnych danych technicznych, ale już wiemy, że silnik będzie miał pojemność 636cc i dostarczy moc 129KM. W oficjalnych materiałach prasowych nie ma na razie słowa o wersji homologowanej do wyścigów w klasie Supersport (czyli o pojemności 600cc), ale trudno oczekiwać, aby Kawasaki które doskonale w ostatnich latach daje sobie radę w Mistrzostwach Świata Supersport o takiej opcji nie pomyślało.
Mając w pamięci poprzednią wersję 636cc z roku 2003 kierowcy korzystający z motocykla na drogach publicznych będą mogli spodziewać się większej elastyczności i lepszego przyspieszenia ze średnich obrotów. Tym co szokuje w nowym motocyklu to wyścigowa kontrola trakcji oraz sportowy ABS. Widać wyraźnie, że doświadczenia zebrane przy ZX-10R teraz zaowocowały nową jakością w segmencie 600-tek (nie liczymy tutaj takiej egzotyki jak MV Agusta F3). Kawasaki mocno podnosi poprzeczkę konkurentom. Zawodnicy i ściganci amatorzy zyskają bardzo skuteczny oręż w walce z rywalami na torze. Na drodze publicznej elektronika z pewnością poprawi bezpieczeństwo kierowcy.
Pytanie jak przyjmie się nowa Kawa na rynku? Trudno powiedzieć, dużo będzie zapewne zależało od ceny, ale mieć na uwadze należy także to, że motocykle segmentu Superbike i Supersport sprzedają się na świecie słabo. Tak czy inaczej nowa Ninja bardzo się nam podoba i miejmy nadzieję że będzie jeździć równie dobrze jak wygląda.
Najważniejsze cechy nowego Kawasaki ZX-6R 2013:
- silnik o pojemności skokowej 636cc i mocy 129KM
- przednie zawieszenie nowej generacji SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) łączy technologię SFF firmy SHOWA oraz rozwiązanie typu „Big Piston”
- sprzęgło antyhopingowe
- 3-stopniowy system kontroli trakcji KTRC + możliwość wyboru trybu pracy mocy silnika = 8 możliwości konfiguracji pracy zespołu napędowego
- ABS KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Braking System)
- Możliwość wykupienia gwarancji na okres 4 lat
Pełne dane techniczne wraz ze szczegółową prezentacją modelu Ninja ZX-6R zostaną przedstawione przez Kawasaki podczas targów INTERMOT w dniu 2.10.2012.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeKurde ten widelec sff-bp jest jakiś dziwny - w jednej goleni jest regulacja napięcia wstępnego a w drugim tłumienia odbicia i dobicia. To oznacza ze golenie będą tlumily z rozna sila (jeden ...
Odpowiedzhttp://www.kawasaki.com/Products/Product-Specifications.aspx?scid=24&id=716&cm_mmc=MY13NPL-_-NPLLanding-_-ProductSelector-_-MY13NinjaZX6RABSProductDetails trochę danych :)
OdpowiedzWygląda świetnie, ale szczerze mówiąc jestem trochę zaniepokojony. Sądząc po tym, ile jest w drugim filmiku gadania o wygodzie i przydatności w miejskiej jeździe, zwieńczonego zupełnie ...
Odpowiedzwygląda świetnie! piękny! .... O.o jak dla mnie to wygląda jak każda inna szlifierka, skończcie się spuszczać
OdpowiedzNie stękaj.
Odpowiedzjedno pytanie: jaka jest waga z płynami ?
OdpowiedzPiękny!:)
OdpowiedzPięknie, mogli zawsze robić tylko 636 zamiast badziewiastych 600. Mam nadzieję, że nie zidiocieli i będzie mozliwość trwałego odłączania (osobno) ABSu i kontroli trakcji (żeby się to cholera nie ...
Odpowiedz