Daj mu!!! Po tym wyciskaniu soków i miąższu z maszyn wielu z was pewnie zapewne ogarnęło swoiste współczucie dla obu motocykli. Pytanie, czy my będziemy tak samo wyrozumiali, jak wy? Trudno to jednoznacznie ocenić przekazując maszynę, którą jeździł Wiczyński w ręce Raptownego. Jak dla mnie to krok z deszczu pod rynnę... Potencjał Hondy do wygłupiania się za kierownicą motocykla (mam nadzieję, że nie przeszkadza wam nazywanie rzeczy po imieniu) jest ogromny. Guma na pierwszym i drugim biegu przychodzi sama z siebie. Motocykl jest lekki i łatwo nim operować, choć Raptowny zwracał uwagę na wrażliwość Hondy na boczny wiatr podczas szybkich lotów na kole. Świetne hamulce pozwalają na długie stoppie, a dzięki ich większej odporności na zmęczenie, niż ma to miejsce w przypadku 10-tki, można ten element trenować do woli. Kawasaki w tym zestawianiu wypada mimo to lepiej. Nawet jeśli trochę oporniej idzie stawianie jej na przednie koło, to długie szybkie gumy są jej żywiołem. Motocykl pozostaje stabilny i niewrażliwy na podmuch wiatru, bez problemu dokręcając się do dwóch stówek na gumie.
Radość z jazdy No właśnie, przecież tutaj przede wszystkim o to chodzi! W tej kategorii trudno jest wyłonić zwycięzcę. Oba te motocykle, choć należą do tej samej klasy, są od siebie różne, zwłaszcza jeśli chodzi o ich charaktery. Spokojna, opanowana Honda, która potrafi nienagannie zachować się w każdej sytuacji, a w przeciwnym narożniku zadziorne i lekko nieobliczalne Kawasaki. Bezdyskusyjnie obie testowane maszyny to wspaniałe motocykle. Który jest jednak wspanialszy? Tutaj wszystko zależy od preferencji kierowcy. Jeśli lubisz precyzję prowadzenia, super hamulce i panowanie nad motocyklem w każdej sytuacji to spodoba ci się CBR 1000 RR. Tym motocyklem jeździ się łatwiej, wyciskanie z niego siódmych potów jest zdecydowanie bezpieczniejsze i bardziej przewidywalne. Nie można jednak dawać się zwieść spokojnemu charakterowi tego bolidu, bo jak pokazały nasze porównania, jest on zdumiewająco szybki minimalnie tylko ustępując Kawie w kwestii osiągów.
Zielona bestia to kąsek dla nieco innej klienteli. To motocykl, który nie tylko dobrze spisuje się na drodze, ale który też super wygląda. Ten sprzęt jeździ, jakby miał zainstalowane turbo i choć ma w sobie pewne braki w ogładzie odziedziczone po swym poprzedniku, to jazda nim dostarcza niezapomnianych wrażeń. Coś dla tych, którzy lubią ten dreszcz, jaki wywołuje dźwięk wyciąganej z granatu zawleczki. Bartek po naszym teście skłaniał się w stronę Hondy, głównie z uwagi na lepsze podwozie. Mi ze względu na większe wymiary i lepszą aerodynamikę bardziej leżała Kawasaki. Niezależnie jednak od tego, na którym motocyklu siedziałem, cały czas miałem wrażenie, że jestem kilka stref czasowych poza granicą zdrowego rozsądku... Dane techniczne | HONDA CBR 1000 RR | KAWASAKI ZX 10 R | Typ silnika: | Chłodzony cieczą, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC | Chłodzony cieczą, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC | Pojemność: | 998 cm3 | 998 cm3 | Średnica x skok tłoka: | 75 x 56,5 mm | 76,0 x 55,0 mm | Stopień sprężania: | 12,2:1 | 12,7:1 | Układ zasilania: | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI | Elektroniczny wtrysk paliwa | Max. moc: | 126,4 kW/11250 min-1 (95/1/EC) | 128,4 (175) / 11700 min-1 (95/1/EC) (134,6 (183) / 11700 z Ram Air) | Max. moment obrotowy: | 114,5 Nm/10000 min-1 (95/1/EC) | 115 / 9500 Nm/10000 min-1 (95/1/EC) | Układ zapłonowy: | Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem | Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem | Rozrusznik: | Elektryczny | Elektryczny | Skrzynia biegów: | 6-biegowa | 6-biegowa | Przeniesienie napędu: | Łańcuch typu O-ring Nr 530 | Łańcuch typu O-ring Nr 530 | Wymiary (dł. x szer. x wys.): | 2030 x 720 x 1118 mm | 2065 x 705 x 1130 mm | Rozstaw osi: | 1400 mm | 1390 mm | Wysokość siedzenia: | 831 mm | 825 mm | Prześwit: | 130 mm | 130 mm | Pojemność zbiornika paliwa: | 18 litrów (w tym 4 litry rezerwy) | 17 litrów (w tym 4 litry rezerwy) | Masa pojazdu w stanie suchym: | 176 kg | 175 kg | Koło przednie: | 3-szprychowy drążony odlew z aluminium | 6-szprychowy drążony odlew z aluminium | Koło tylne: | 3-szprychowy drążony odlew z aluminium | 6-szprychowy drążony odlew z aluminium | Opony przednie: | 120/70ZR17M/C(58W) | 120/70ZR17M/C(58W) | Opony tylne: | 190/50ZR17M/C(73W) | 190/55ZR17M/C(73W) | Zawieszenie przednie: | 43-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy HMAS typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 120 mm | 43-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia | Zawieszenie tylne: | Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu, z 13-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 135 mm | Zespolone typu UNI-TRACK z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu,regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia | Hamulce przednie: | Hydrauliczne, podwójne tarczowe 320 x 4,5 mm, z zaciskami czterotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych | Podwójne tarcze, 300 mm, zaciski czterotłoczkowe | Hamulce tylne: | Hydrauliczne, tarczowe 220 x 5 mm, z zaciskami jednotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych | Pojedyncza tarcza, 220 mm, zacisk dwutłoczkowy | Rama: | Typu Diamond, podwójna, z kompozytów aluminiowych | aluminiowa, podwójna spawana z ciśnieniowo odlewanych profili aluminiowych |
| |
Komentarze 43
Poka¿ wszystkie komentarzeJa ju¿ nic nie rozumiem , raz poleca siê litra bo wiêkszy szacunek a szesæsetka zdradliwa , za chwile jak ju¿ ¶cigacz to na poczatek 600 a nie litr ... Najlepiej to sie samemu przekonaæ ,byle by ...
OdpowiedzZX10R to zarabista maszyna, mam model z 09 i nie zamineilnbym go na nic innego.
OdpowiedzCze¶æ, kupi³em kilka tygodni temu ZX10R '06. To jest po prostu kosmos... Niesamowita, rewelacyjna i szalona. Wbrew opiniom mo¿na je¼dziæ 50, 70 i 90kmh po prostu korzytaj±c ze znakomitego ...
Odpowiedzwitam serdecznie obecnie nie mam sprzetu ale mialem honda cbr 600 rr 04 mam maly wachanie cz kupic honde cbr 1000 08 czy tez kawe 1000 zx r co polecacie?
OdpowiedzNie ma jak to testy sportowych litrów :) Wtedy najwiêcej w komentarzach maj± do powiedzenia gimbusy, które motocykle widuj± tylko na obrazkach w necie i sobie je idealizuj±. ¯aden motocyklista nie ...
OdpowiedzJa tam wole honde bo jak mi sie nie chce jechac szybko to sobie moge pocisnac 50 i nikt nie bedzie mial za zle, a kawasaki to nie wypada mniej niz 120 ;)
Odpowiedz