Kawasaki Z1000 na nowo
Jeszcze tylko chwila i nowe wcielenie du¿ego streeta Kawasaki bêdzie dostêpne w salonach. Na razie Kawasaki przedstawi³o ju¿ oficjalne zdjêcia nowego motocykla. Nowego, gdy¿ poza nazw± rocznik 2007 nie bêdzie mia³ wiele wspólnego ze swym poprzednikiem.
Trudne wyzwanie
Maj±cy swoj± premierê z koñcem 2002 roku Z 1000 mia³ nawi±zywaæ do legendarnego modelu Kawasaki Z1 900 z lat 70-tych. Model s³yn±³ z wygody, niezawodno¶ci i ¶wietnych, jak na owe czasy osi±gów. Przed konstruktorami stanê³o wiêc nie lada trudne zadanie. Trzeba by³o zrobiæ motocykl, który nie tylko nawi±¿e, ale i nie skaleczy nieskazitelnej legendy. Nowy „1000" musia³ byæ te¿, podobnie jak protoplasta oryginalny. St±d wziê³y siê a¿ 4 t³umiki koñcowe, które by³y znakiem rozpoznawczym Z1. Reszt± designu Z1000 nawi±zywa³ raczej do rozwijaj±cego siê nurtu streetfighter, ni¿ stonowanego nakeda. Kawasaki wi±za³o z nowym motocyklem spore nadzieje, wierz±c nawet w szanse na odrodzenie legendy. Dlatego Z1000 musia³ byæ nietuzinkowy i przede wszystkim niezawodny. I tak te¿ siê sta³o. Mo¿na powiedzieæ, ze plan zosta³ zrealizowany niemal w stu procentach. U¿ytkownicy o motocyklu wypowiadaj± siê w samych superlatywach, niektórzy twierdz± nawet, ¿e mo¿na siê w Kawasaki Z 1000 zakochaæ. Niestety, czas p³ynie nieub³aganie i nawet zagorzali fani modelu zaczêli siê dopominaæ zmian, choæby technicznych. Z1000 dotrwa³ do dzi¶ niemal bez modyfikacji a konkurencja zaczê³a coraz bardziej odje¿d¿aæ.
Bez rewolucji
Mamy koniec 2006 roku i zbli¿aj±ce siê nadej¶cie tego, na co tak d³ugo wszyscy czekali. Najpierw jednak Kawasaki przeprowadzi³o szczegó³owe badania i sonda¿e, by w modernizacjach nie posun±æ siê za daleko. Wynikiem tych sonda¿y jest wygl±d zupe³nie nowej Kawasaki Z1000. Pierwszy rzut oka rodzi z miejsca pytanie „gdzie to nowe?". I s³usznie. Wygl±d to prawie kosmetyczna zmiana, co¶ jakby facelifting, upodabniaj±cy Z1000 do mniejszego Z750 plus akcenty z ER-6. Pozosta³ poczwórny wydech, jako wyró¿nik modelu. Ca³o¶æ jest bardziej zwarta, agresywna i jeszcze bli¿sza nurtowi streetfighter. Najwa¿niejsze zmiany s± ma³o widoczne. Zupe³nie nowa jest rama, któr± wykonano podobnie jak w ekstremalnym ZX10R. Grzbietowa konstrukcja skorupowa zapewni wiêksz± sztywno¶æ i stabilno¶æ motocyklowi. Do tego obowi±zkowy widelec upside-down i niemal powszechne ju¿ radialne zaciski hamulcowe. Szczytem marzeñ by³by lekko przestrojony silnik od ZX10R, ale szczegó³y techniczne pozostaj± nadal s³odk± tajemnic± producenta.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeBardzo powa¿na konkurencja dla Yamahy FZ1. Je¶li in¿ynierowie Kawasaki wezm± pod uwagê s³abe strony FZ1 i wyklucz± je w swojej konstrukcji to wygrana w testach porównawczych murowana. Zastosowana ...
Odpowiedz