tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Z1000 na nowo
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Z1000 na nowo

Autor: Thrillco 2006.08.29, 09:02 1 Drukuj

Jeszcze tylko chwila i nowe wcielenie dużego streeta Kawasaki będzie dostępne w salonach. Na razie Kawasaki przedstawiło już oficjalne zdjęcia nowego motocykla. Nowego, gdyż poza nazwą rocznik 2007 nie będzie miał wiele wspólnego ze swym poprzednikiem.

Trudne wyzwanie

Mający swoją premierę z końcem 2002 roku Z 1000 miał nawiązywać do legendarnego modelu Kawasaki Z1 900 z lat 70-tych. Model słynął z wygody, niezawodności i świetnych, jak na owe czasy osiągów. Przed konstruktorami stanęło więc nie lada trudne zadanie. Trzeba było zrobić motocykl, który nie tylko nawiąże, ale i nie skaleczy nieskazitelnej legendy. Nowy „1000" musiał być też, podobnie jak protoplasta oryginalny. Stąd wzięły się aż 4 tłumiki końcowe, które były znakiem rozpoznawczym Z1. Resztą designu Z1000 nawiązywał raczej do rozwijającego się nurtu streetfighter, niż stonowanego nakeda. Kawasaki wiązało z nowym motocyklem spore nadzieje, wierząc nawet w szanse na odrodzenie legendy. Dlatego Z1000 musiał być nietuzinkowy i przede wszystkim niezawodny. I tak też się stało. Można powiedzieć, ze plan został zrealizowany niemal w stu procentach. Użytkownicy o motocyklu wypowiadają się w samych superlatywach, niektórzy twierdzą nawet, że można się w Kawasaki Z 1000 zakochać. Niestety, czas płynie nieubłaganie i nawet zagorzali fani modelu zaczęli się dopominać zmian, choćby technicznych. Z1000 dotrwał do dziś niemal bez modyfikacji a konkurencja zaczęła coraz bardziej odjeżdżać.

Bez rewolucji

Mamy koniec 2006 roku i zbliżające się nadejście tego, na co tak długo wszyscy czekali. Najpierw jednak Kawasaki przeprowadziło szczegółowe badania i sondaże, by w modernizacjach nie posunąć się za daleko. Wynikiem tych sondaży jest wygląd zupełnie nowej Kawasaki Z1000. Pierwszy rzut oka rodzi z miejsca pytanie „gdzie to nowe?". I słusznie. Wygląd to prawie kosmetyczna zmiana, coś jakby facelifting, upodabniający Z1000 do mniejszego Z750 plus akcenty z ER-6. Pozostał poczwórny wydech, jako wyróżnik modelu. Całość jest bardziej zwarta, agresywna i jeszcze bliższa nurtowi streetfighter. Najważniejsze zmiany są mało widoczne. Zupełnie nowa jest rama, którą wykonano podobnie jak w ekstremalnym ZX10R. Grzbietowa konstrukcja skorupowa zapewni większą sztywność i stabilność motocyklowi. Do tego obowiązkowy widelec upside-down i niemal powszechne już radialne zaciski hamulcowe. Szczytem marzeń byłby lekko przestrojony silnik od ZX10R, ale szczegóły techniczne pozostają nadal słodką tajemnicą producenta.


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę