Kawasaki Z1000 2010 - jeszcze ostrzejszy
Zupe³nie nowy Z1000 zaskakuje stylizacj± i rozwi±zaniami technicznymi
Kawasaki by³o jednym z twórców mocnych golasów o pojemno¶ci 1000, a wszystko to za spraw± modelu Z1000 z roku 2003. Od tamtego czasu up³ynê³o jednak sporo czasu, a konkurencja ca³y czas rozwija³a swoje konstrukcje. Nie dziwi wiêc, i¿ producent z Akashi prezentuje zupe³nie nowego Z1000 z zamiarem odzyskania dominuj±cej pozycji w tym segmencie.
Jak twierdzi Kawasaki wiêkszo¶æ maszyn typu Naked dostêpnych na rynku to w mniejszym lub wiêkszym stopniu motocykle sportowe odarte z owiewek. To z kolei rzutuje na wiele ograniczeñ, które zawieraj± w sobie tego typu konstrukcje. Nowy Z1000 to motocykl zaprojektowany od podstaw, przez to obce s± mu przez co obce s± mu ramy w które si³± rzeczy wpisuj± siê maszyny „post-sportowe".
Z1000 ma byæ demonstratorem kunsztu in¿ynieryjnego i technologii Kawasaki. Nie sposób nie zauwa¿yæ wyrafinowania stylistycznego i mechanicznego. Konstruktorzy nie zapomnieli nawet o widelcu, który w Z bêdzie stylistycznie odbiega³ od tego, do czego przyzwyczaili nas przez lata producenci. W praktycznie ka¿dym punkcie i podzespole motocykla widaæ, i¿ kto¶ nad intensywnie pracowa³ tak od strony technicznej, jak i stylistycznej.
Jak twierdzi producent to nie dane techniczne s± w tym sprzêcie najwa¿niejsze. Nie oznacza to, ¿e nowy czterocylindrowiec o pojemno¶ci 1043 cc bêdzie s³abeuszem. Wrêcz przeciwnie. Niemniej jednak tym, co ma byæ najbardziej istotne jest przyjemno¶æ z jazdy, jak± dostarczaæ ma ten motocykl. Maszyna ma przy tym byæ jednocze¶nie przyjazna w codziennej eksploatacji, oraz co szalenie istotne w tym segmencie motocykli, Z1000 ma tak¿e wyró¿niaæ siê t³umie. Nowy Z1000 ju¿ wkrótce na naszych ulicach.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeKurcze pióro i motyla noga jak tutaj sobie wybraæ jeden najbardizej ciesz±cy oko motocykl jak co chwile wypuszczaja jakas nastepna pere³ke:) Jeszcze wczoraj w moim wymarzonym garazu stalo Ducati ...
Odpowiedzpiêkny
Odpowiedz