Kawasaki Racing Team
Kawasaki Racing Team to ostatni z pięciu wielkich zespołów fabrycznych w stawce MotoGP. W obecnej formie ekipa producenta, który z Grand Prix wycofał się w latach 80'tych, istnieje od 1996 roku.
To właśnie wówczas Austriak Harald Eckl przejął zarządzanie fabryczną ekipą w mistrzostwach świata klasy Superbike i Supersport. Po wywalczeniu, dzięki Andrew Pittowi, tytułu w 600'tkach w 2001 roku, Eckl otrzymał ambitne zadanie przetransferowania całego zespołu na paddock Grand Prix.
Powrót do królewskiej klasy miał miejsce w 2003 roku, kiedy to za sterami wyjątkowo niezgrabnych i słabo spisujących się maszyn oznaczonych symbolem ZX-RR zasiedli Australijczycy, Garry McCoy i Andrew Pitt.
Rok później pierwszego z nich zastąpił doświadczony Japończyk Shinya Nakano, który wywalczył dla zielonych pierwsze podium w MotoGP podczas Grand Prix Pacyfiku na japońskim torze Motegi w 2004 roku. Kolejne pudło „Super-Shinya" zaliczył podczas Dutch TT na holenderskim Assen dwa lata później, jednak już wówczas japońskie kierownictwo było bardzo niezadowolone ze sposobu prowadzenia zespołu przez Eckla oraz nieoficjalnej pomocy jakiej udzielał rozwijającej się ekipie Ilmor.
Tym sposobem szefem zespołu został na początku zeszłego roku Belg Michael Bartholemy, do tej pory koordynator prowadzonej przez Ekla ekipy, a całą strukturę w imieniu Japończyków nadzoruje Ichiro Yoda, który kilka lat temu trafił do Kawasaki prosto z kierowniczego stanowiska w wyścigowych strukturach Yamahy.
Ostatnie lata to także odważne decyzje personalne. W zeszłym roku do Randy'ego de Puniet dołączył kierowca testowy Kawasaki, Francuz Olivier Jacque, który jednak w połowie sezonu powrócił do roli testera z powodu niezadowalających wyników.
Podczas gdy miejsce „OJ'a" zajął młody i przebojowy Anthony West, który krótko wcześniej opuścił klasę 250ccm i zabłysnął startując w World Supersport, Kawasaki podpisało dwa przełomowe kontrakty.
Dzięki umowie sponsoringowej z producentem napojów enegetyzujących Monster Energy, zielonym udało się pozyskać Johna Hopkinsa, którego zadaniem w sezonie 2008 ma być wywindowanie ZX-RR na czoło stawki. Póki co sezon Anglo-Amerykanin rozpoczyna z kontuzją, jednak jeden z najbardziej niedocenianych zespołów ostatnich lata może okazać się największą rewelacją tego roku.
Motocykl Kawasaki ZX-RR
Opony Bridgestone
Zawodnicy John Hopkins, Anthony West
Szefowie mechaników Fiorenzo Fanali, Juan Martinez
Szef Zespołu Michael Bartholemy
Strona www.kawasaki-motogp.com
Kawasaki Racing Team - więcej informacji
Kawasaki Racing Team - filmy z udziałem zawodnika
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze