Kawasaki Racing - zielona przyszłość staje się teraźniejszością
„Przyszłość jest zielona”- to hasło przewodnie Kawasaki.
Za dwa tygodnie inauguracja Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski i wszystko wskazuje na to, że przyszłość zmieni się w teraźniejszość.
Podstawowy zespół jeżdżący na motocyklach Kawasaki, to oczywiście Torn Kawasaki Racing Team, który bardziej szczegółowo opisywaliśmy wcześniej. Dla przypomnienia Torn Kawasaki Racing Team tworza czterej nietuzinkowi i charakterni zawodnicy, czyli:
Paweł Szkopek - ma w swoim posiadaniu kilka tytułów mistrza i wicemistrza Polski w różnych klasach. Starty w Mistrzostwach Europy, Master Of Endurance i Mistrzostwach Świata klasy Superstock są dowodem na wielkie zamiłowanie i talent wyścigowy. To najbardziej utytułowany i doświadczony zawodnik w zespole. Tym razem Paweł pojedzie w klasie Superstock 1000 na motocyklu Kawasaki ZX10R z numerem 19.
Marek Szwarc - kiedyś uzależniony od adrenaliny fotograf konfliktu w Jugosławi, obecnie producent telewizyjny. W wyścigach motocyklowych nie jest kompletnym żółtodziobem, ale będzie to jego pierwszy pełny sezon wyścigowy.
Motocykl Marka to niemal pełnokrwisty Superbike. Potwór zbudowany na bazie Kawasaki ZX10R posiada najwyższej klasy komponenty, jak np : zawieszenia Marzocchi, wyświetlacz z najwyższej półki podający najbardziej drobiazgowe dane kierowcy, a przede wszystkim mechanikom, którzy zczytane dane mogą analizować w celu poprawy osiągów. Może je oczywiście przestudiować też kierowca, aby zobaczyć, w których miejscach danego toru może się jeszcze poprawić.
Marek to oczywiście numer 125 z ksywką Marko.
Olaf Popanda - znany w wielu miejscach z wielu różnych akcji. W polskim światku wyścigowym zasłynął jako propagator ścigania się bardzo nietypowym motocyklem, jakim jest Buell. Wprawdzie motocykl był całkiem nieźle przygotowany do ścigania, ale…to chyba nie był pomysł do końca trafiony.
Dlatego Olaf w tym roku przesiada się na wściekłe i zielone Kawasaki ZX6RR przygotowane do startów w klasie Rookie 600.
Tomek Pukmiel - wiecznie zabiegany miłośnik ścigania. Wśród zwariowanego towarzystwa z teamu jest najbardziej spokojnym i poukładanym osobnikiem. Tomek jest też niezwykle ambitny i w poprzednim sezonie wyciskał niemalże wszystkie soki ze swojego motocykla. Dlatego też przesiadł się na dużo bardziej narowistą, ale i bezlitosną dla konkurencji, zieloną Kawasaki ZX6RR w specyfikacji Superstock 600.
Kolejnym bardzo ciekawym zespołem, który ma w swym składzie nietuzinkowe postaci i oczywiście motocykle Kawasaki jest Kawasaki Fuchs Racing Team. Jest to zespół wyraźnie skierowany na wyłonienie nowych talentów i ewentualnych przyszłych mistrzów.
Oczywiście tacy początkujący w tym sporcie muszą mieć wsparcie, a to jest calkiem interesujące.
Alek Dubelski - będzie doskonałym nauczycielem. Długoletnie starty i tytuł mistrzowski w dorobku czynią z niego naprawdę dobre oparcie praktyczne i merytoryczne dla młodych. A zawodnik, który ma na swoim koncie już kilka startów w wyścigach długodystansowych serii Endurance, m.in. tegoroczny start w LeMans24H, to prawdziwy skarb z teamie.
Alek będzie startował w klasie Superstock 1000 na motocyklu Kawasaki ZX10RR.
Katarzyna Kędzior-brzmi niemal jak jakiś egzotyk, ale tak to prawda, jest żoną Tomka Kędziora. Kasia motocyklami i wyścigami zajmuje się od lat, a teraz postanowiła spróbować swoich sił w klasie Amator na Kawasaki ZX636R. Główne wsparcie to oczywiście sześciokrotny mistrz polski i mąż – Tomek, który jest też świetnym mechanikiem. Panowie - zacznijcie się bać!
Gniewomir Gorzula i Dominik Rutkowski - czyli dwaj „młodzi gniewni” na dwóch motocyklach Kawasaki ZX6R. Na początek zaatakują w klasie Amator, by w późniejszym czasie próbować przebić się do klas wyższych.
Dominik Balcerek - ma być zieloną „kropką nad I” w klasie Amator. Bardzo ambitny chłopak, który z pomocą Kawasaki ZX10R chce dokonać możliwie jak najszybszego przeskoku do wyższej klasy Rookie. Jak potwierdzają obserwatorzy, ambicje te nie są pozbawione podstaw.
Last but not Least, zespół powołany niemal w ostatniej chwili i złożony z jednego tylko zawodnika, ale nie byle jakiego. JC Auto Kawasaki Racing Team to przede wszystkim osoba doskonale znanego Piotra Dobrowolskiego o popularnej ksywie „Siara”. Genialny debiut w 1999 roku, tytuł mistrza i wicemistrza klasy Stocksport mówią same za siebie. Sezon 2005 nie należał jednak do najlepszych, ale z pomocą nowiuteńkiej, jadowitej i nieokrzesanej Kawasaki ZX6RR „Siara” ma nadzieje przypomnieć o swoich umiejętnościach.
Tak więc na padoku tegorocznych Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski stanie aż 10 maszyn Kawasaki. Wszystkie profesjonalnie przygotowane i wszystkie dosiadane przez niezwykle ambitnych kierowców. Nie zabrakło w tym gronie damy, a wiec rodzinka jest w komplecie. Czy „pudło” też będzie zajęte kompletnie przez „zielonych”?
Okaze się już 13 i 14 maja na świetnie wyremontowanym torze Poznań.
Zapraszamy, bo naprawdę warto.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze