tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki KX250F 2011 - nowa zielona crossówka
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Kawasaki KX250F 2011 - nowa zielona crossówka

Autor: Eliasz Dawidson 2010.11.04, 15:25 6 Drukuj

Kawasaki jest renomowaną marką, szczególnie za oceanem. W Stanach co roku zdobywa liczne tytuły w "małej" klasie zarówno w supercrossie jak i motocrossie. Konkurencja jednak nie śpi, a w klasie czterosuwowych crossowych ćwiartek nie ma słabych graczy. Kto się nie rozwija, ten się cofa. By być gotowym do walki z najlepszymi, nowe zielone motocykle będą jeszcze szybsze. Japońscy inżynierowie przygotowali się do sezonu 2011 w klasie MX2, wprowadzając do KX250F długą listę modyfikacji.

Jeżeli chodzi o serce tej 250-tki największą zmianą było wprowadzenie wtrysku paliwa - DFI (Digital Fuel Injection), dzięki któremu motocykl płynniej reaguje na gaz, zmniejszając tym samym niekontrolowaną utratę przyczepności. Widzimy tutaj w jakim kierunku zaczynają iść wszyscy konstruktorzy - najważniejsza nie jest maksymalna moc, ale sposób jej oddawania. Wtrysk paliwa sterowany jest przez ECU (Electronic Control Unit). Oznacza to koniec regulacji, jakie wiecznie miały miejsce przy gaźniku. System sam ustawia odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną w zależności od panujących warunków (pogoda, wysokość na poziomem morza, itp.) oraz daje większe możliwości tunerom. Nie należy jednak przesadzać, ponieważ KX250F i tak kręci się wysoko, wyżej niż jego większy brat. Wysokie obroty oznaczają większy pobór paliwa, a co za tym idzie potrzebna jest większa ilość powietrza. Z tego powodu poprawiono także układ zasilania. Powierzchnia filtra powietrza została zwiększona o 10%, poprawiając przy tym jego przepustowość.

Przeróbki w silniku nie ograniczają się jednak tylko do wprowadzenia DFI. Zwiększona została także kompresja, która wynosi teraz 13.5:1. Udało się to dzięki zmodyfikowanemu cylindrowi oraz tłokowi zwiększającemu kompresję. Poprawiono zawory dolotowe, wstawiono mocniejsze sprężyny, aby wytrzymały większe obciążenia. Zmiany nie ominęły wału korbowego, który teraz lepiej komponuje się z nową charakterystyką silnika. Zmodyfikowany został również 2 i 4 bieg. Opracowany przez Kawasaki wtrysk nie potrzebuje akumulatora - zbędnych w tym sporcie kilogramów. Po 3 obrotach wału korbowego wytwarzana jest energia potrzebna do tego, by z układu wydechowego wydobył się gruby bas.

Skoro jesteśmy przy "strunach głosowych" tej maszyny należy zauważyć, że w motocyklu zastosowano dłuższe kolanko z większą średnicą wewnętrzną. Ta zmiana ma na celu zwiększenie mocy w dolnym zakresie obrotów. Nowy wydech jest trochę głośniejszy względem poprzedniego modelu, jednak nadal mieści się w 94dB limicie (regulamin AMA Pro Racing) i przy tej właśnie wartości zawodnik będzie mógł wydobyć z zielonej wścieklizny maksymalną moc. Nie bez powodu nazwałem go wścieklizną. Po przejściu przez niskie i średnie obroty motocykl wchodząc na wysokie staje się agresywny, a jazda nim może przypominać ujeżdżanie dwusuwa.

Kawasaki wprowadziło innowacyjny system przedniego zawieszenia.KX250F został wyposażony w SFF (Separate Function Fork). Każda goleń odpowiada za inną funkcję. W prawej ladze znajduje się sprężyna oraz trochę oleju do smarowania układu, ugięcie wstępne można regulować anodowanym na niebiesko pokrętłem bez demontażu zawieszenia. Lewa goleń to układ tłumiący, w środku znajduje się cartridge tłumiący oraz olej. Według zapewnień producenta nowe zawieszenie oferuje o 25% mniejsze tarcie, niższą wagę oraz łatwość ustawienia. Dolne rury teleskopów są pokryte azotkiem tytanu i oprócz zmniejszenia tarcia przedniego zawieszenia nadają motocyklowi agresywnego wyglądu. W tylnym amortyzatorze nie dokonano większych zmian, dostosowano go jedynie do pracy przodu. Rama nie przeszła żadnych przeróbek. Dalej jest to obwodowa, aluminiowa konstrukcja montowana od kilku lat w zielonych motocyklach.

Do motocykla Kawasaki oferuje ECU Setting Tool. Narzędzie to pozwala na zmianę lub stworzenie swojej własnej mapy zapłonu, co przy standardowej wydaje się być konieczne. Obecna mapa sprawia, że "Kawa” traci czterosuwowy urok, średnia część obrotów jest niezadowalająca, brakuje w niej płynnego odejścia motocykla. ECU Setting Tool może też służyć jako rejestrator ostatnich 6 godzin jazdy.

Nowa, zielona "ćwiartka" to bardzo ciekawy sprzęt, który na pewno będzie w ścisłej czołówce motocrossu. Zobaczymy jak w USA zespół Pro Circuit Kawasaki i ich nowe maszyny wypadnie najpierw w Supercrossie, a następnie w wyścigach poza halami. Bardzo możliwe, że zobaczymy ją także na wielu polskich torach, ponieważ marka Kawasaki jest coraz częściej wybierana przez zawodników i amatorów w naszym kraju. Cena (przewidywana - 28 000zł) także zachęca do zakupu, tym bardziej, że jest to maszyna seryjnie przygotowana do walki z najmocniejszą konkurencją.

Filmy:
Kawasaki KX250F - oficialne video
Kawasaki KX250F - motonowosc 2011
Kawasaki KX250F 2011

Dane techniczne:

Silnik Czterosuwowy, jednocylindrowy
Pojemność 249 cm³
Stopień sprężania 13.5:1
Układ paliwowy Wtrysk paliwa Keihin o średnicy 43 mm
Chłodzenie Chłodzony cieczą
Skrzynia biegów 5- stopniowa
Rama Obwodowa, aluminiowa
Przednie zawieszenie Teleskopowy widelec odwrócony 47 mm, tłumienie dobicia: 22-stopniowe, tłumienie odbicia: 20-stopniowe, o skoku 315 mm
Tylne zawieszenie Uni-Trak, tłumienie dobicia: 13-stopniowe (mała prędkość), 2-obroty lub więcej (duża prędkość), o skoku 315 mm
Przedni hamulec Pojedyncza, pół-pływająca, falowana tarcza 250 mm; Zacisk: 2-tłoczkowy
Tylny hamulec Pojedyncza, falowana tarcza 240 mm; Zacisk: 1-tłoczkowy
Długość/Wysokość 2170 mm x1270 mm
Wysokość siedzenia 945 mm
Masa własna 105,7 kg
Zbiornik paliwa 7.2 litrów
rama Kawasaki KX250Fi 2011
amortyzator Kawasaki KX250Fi 2011
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Kawasaki KX250Fi 2011 banda
Kawasaki KX250Fi 2011 motocross
Kawasaki KX250Fi 2011 na bandzie
Kawasaki KX250Fi 2011 piach
KX250Fi 2011
Kawasaki KX250Fi 2011 wertepy
Kawasaki KX250Fi 2011 whip
Kawasaki KX250Fi 2011 w locie
Kawasaki KX250Fi 2011 prewy bok
Kawasaki KX250Fi 2011
wtrysk paliwa Kawasaki KX250Fi 2011
przedni widelec Kawasaki KX250Fi 2011
silnik Kawasaki KX250Fi 2011
zasilanie Kawasaki KX250Fi 2011
wahacz Kawasaki KX250Fi 2011
setting tool Kawasaki KX250Fi 2011
tlok Kawasaki KX250Fi 2011
wydech Kawasaki KX250Fi 2011
pompa paliwa Kawasaki KX250Fi 2011
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: F.T. 06/11/2010 13:39

A jakiś konkret? Niemcy?

Odpowiedz
Autor: kawasak 05/11/2010 16:02

sam jestes ciezki

Odpowiedz
Autor: Cieślikowski 04/11/2010 20:17

mnie tam wspierają

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę