Kawasaki J300 2014 - pierwszy skuter z Akashi!
Chyba możemy mówić o małej sensacji. Właśnie dotarło do nas oświadczenie prasowej Kawasaki, z którego dowiedzieliśmy się, że firma z Akashi wprowadzi do swojej oferty skuter. Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie fakt, że Kawasaki przez lata konsekwentnie odrzucało możliwość produkcji skuterów, jako pojazdów nie wpisujących się w strategię i wizerunek marki.
Wszystko wskazuje na to, że Kawasaki J300 2014 nie będzie w 100% autorską konstrukcją Zielonych, a konstrukcją założeniami i formą zbliżoną do Kymco K-XCT 300i, z którego zapożyczono napęd i niektóre elementy nadwozia. Jaki będzie wynik takiej współpracy Japończyków i Tajwańczyków? Więcej o nowym skuterze dowiemy się na zbliżających się targach EICMA w Mediolanie.
Oto co czytamy w oświadczeniu prasowym polskiego importera Kawasaki:
"W celu zwiększenia swojego udziału w rynku miejskich i podmiejskich małych jednośladów, Kawasaki wprowadza na europejski rynek swój pierwszy w historii skuter. Japońscy styliści nadali skuterowi wygląd utrzymujący w nim nowoczesnego ducha Kawasaki. Design modelu J300 zaproponowany przez zespół zachwycił kierownika działu odpowiadającego za stylistykę Kawasaki, pana Fukumoto: "To było dla nas bardzo ważne, żeby pierwszy europejski skuter Kawasaki utrzymywał ostre linie i sportowy charakter innych modeli Kawasaki. Cieszymy się, że udało nam się to osiągnąć projektując J300". Odnosząc się do zasad i filozofii projektowania, pan Fukumoto dodał "J pochodzi od słowa Jyounetsu, które w języku japońskim oznacza pasję. Podeszliśmy do tego projektu z taką samą pasją z jaką projektowaliśmy inne modele na 2014 rok". Kawasaki uznało, że w Europie jest popyt na łatwy w prowadzeniu, niezawodny, zrywny i stylowy skuter, a w ofercie Kawasaki była w tym segmencie luka. J300 wypełnia tą lukę idealnie dołączając do innych miejskich pojazdów Kawasaki, takich jak rodzina ER, czy wszechstronny Versys. Poza układem napędowym i elementami nadwozia, dostarczonymi przez strategicznego partnera Kawasaki, firmę Kymco, projekt wraz z rozwiązaniami inżynierskimi typowymi dla Kawasaki, był prowadzony przez japońskich inżynierów i powstał w fabryce Kawasaki w Akashi w Japonii.
Dostępny w sieci dealerskiej od końca 2013 roku, Kawasaki J300, powstał w odpowiedzi na miłośników Kawasaki, którzy poszukują zwinnego, lekkiego i atrakcyjnego skutera. Dzięki J300 nowa grupa klientów może czerpać z wyjątkowych doświadczeń marki Kawasaki."
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeNiestety, w³a¶nie dlatego kawasaki posuwa siê do takich ¶rodków bo nie produkuje jak napisa³ przedmówca samochodów, skuterów itd co zawê¿a ich ofertê, a ¿eby utrzymaæ siê z samych motocykli ...
OdpowiedzNo dobra, co znowu przeszkadza komu skuter? To¿ to nie jest 50-kat tylko maxi. 30KM z 300ccm. Teraz ka¿dy wiêkszy producent ma maxi w swej ofercie bo to fajny ¶rodek transportu i do¶æ uniwersalny ...
Odpowiedz@left 4 dead To nie jest dla Ciebie smutna wiadomo¶æ, bo raczej nie zaliczasz siê do grupy osób, o kŧórej my¶lano w Kawasaki projektuj±c J300. Dla Ciebie jest Z800 i lada dzieñ nowy Z1000. ...
OdpowiedzA gdzie Honda produkuje NC700?
Odpowiedzale lipa,kocham tê firmê za to,¿e nie produkuj± samochodów ani takiego ¶miecia,a tu taki zonk.pora¿ka,sam mam zeta i sprawuje siê idealnie i uwa¿am kawasaki za firmê z jajami,najlepsz± z ...
Odpowiedz:) skas go znam
OdpowiedzChiñskie Kawasaki. ¦wiat oszala³.
Odpowiedzkymco stoi 10 poziomów wyzej od produkcji z chin kontynentalnych - jednak to przykre ze Kawasaki - firma z takim zapleczem i tradycjami nie moze zaprojektowac cos w 100% wlasnego...to raczej dwod ze japonskie firmy, ktore jeszcze 10 lat temu bylyb na szczycie mozliwosci, jezeli chodzi o swoje produkty na rynek masowy, dzis prezywaja powazny kryzys
Odpowiedz