Kawasaki ER-6n 2012 - przyja¼niejszy, zabawniejszy, atrakcyjniejszy
Nowe wcielenie ER6 kierowane jest do młodych i początkujących kierowców. Maszyna ma być łatwa w obsłudze, przyjazna, a mimo to dająca dużą przyjemność z jazdy. W nadwoziu wprowadzonych zostało sporo zmian. Przede wszystkim design motocykla został wyostrzony. Maszyna dysponuje nową ramą, zmienionym wahaczem i poprawionym widelcem. Skok zawieszeń jest większy. Zmiany dotknęły także zestaw przyrządów, siedzenie, zbiornika paliwa oraz wiele drobnych detali.
Jednostka napędowa nie przeszła żadnej rewolucyjnej modernizacji, przede wszystkim dlatego, że jej nie potrzebowała. Oszczędny i przyjazny dwucylindrowiec został przestrojony, dzięki czemu dostarczać ma więcej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Uproszczono i ulepszono system chłodzenia, zmieniono pompę paliwa, system sterowania sprzęgłem oraz wprowadzono dodatkowe wtryskiwacze oleju, mające za zadanie chłodzić tłoki. Oczywiście napęd motocykla spełnia wszystkie obowiązujące w Unii normy emisji spalin.
Maszyna wygląda atrakcyjnie, a poziom wykończenia wydaje się być lepszy, niż w poprzednim modelu. Opcjonalnie dostępny jest także ABS oraz spory wybór dodatków z fabrycznego katalogu akcesoriów dedykowanych dla tego modelu. Pozostaje tylko jedno pytanie – jak przedstawiała się będzie cena tego bardzo popularnego w Europie modelu? Miejmy nadzieję, że nie będzie odstraszała.
Dane techniczne
Silnik | |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa: ø38 mm x 2 (Keihin) |
Zapłon | Elektroniczny |
Rozrusznik | Elektryczny |
Smarowanie | Smarowanie wymuszone, misa pół-sucha |
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4 – suwowy, rzędowy 2 - cylindrowy |
Pojemność silnika | 649 cm³ |
Średnica x skok tłoka | 83.0 x 60.0 mm |
Stopień sprężania | 10.8:1 |
Układ rozrządu/ilość zaworów | DOHC, 8 zaworów |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, ręczne |
Przełożenie podstawowe | 2.095 (88/42) |
Przełożenie biegu 1 | 2.438 (39/16) |
Przełożenie biegu 2 | 1.714 (36/21) |
Przełożenie biegu 3 | 1.333 (32/24) |
Przełożenie biegu 4 | 1.111 (30/27) |
Przełożenie biegu 5 | 0.966 (28/29) |
Przełożenie biegu 6 | 0.852 (23/27) |
Przełożenie całkowite | 3.067 (46/15) |
Układ przeniesienia napędu | Skrzynia 6 - biegowa |
Przełożenie napędu | Łańcuch napędowy |
Rama | |
Typ ramy | Rama obwodowa, ze stali o wysokiej wytrzymałości |
Kąt pochylenia główki ramy / Wyprzedzenie | 25° / 110 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 125 mm |
Skok tylnego zawieszenia | 130 mm |
Opony, przód | 120/70ZR17M/C (58W) |
Opony, tył | 160/60ZR17M/C (69W) |
Kąt skrętu, lewy / prawy | 35° / 35° |
Zawieszenie | |
Przednie zawieszenie | 41 mm widelec teleskopowy |
Tylne zawieszenie | Bocznie umieszczony pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego |
Hamulce | |
Hamulce przednie | Podwójna 300 mm tarcza pół-pływająca o obrysie falistym. Zacisk: Podwójny tłok |
Hamulce tylne | Pojedyncza 220 mm tarcza o obrysie falistym. Zacisk: Pojedynczy tłok |
Wymiary | |
Wymiary (D x S x W) | 2,110 mm x 770 mm x 1,110 mm |
Prześwit | 130 mm |
Rozstaw osi | 1,410 mm |
Wysokość siedzenia | 805 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 16 litres |
Masa pojazdu gotowego do użytku | 204 kg (ER650E) / 206 kg (ER650F) |
Osiągi | |
Moc maksymalna | 53 kW {72.1 PS} / 8,500 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 64 N.m {6.5 kgf.m} / 7,000 rpm |
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeCzaderski, no i ta lampa w koñcu dobrze wygl±da , bo w tamtym ER6 tragedia , fajne zegary.
Odpowiedz