tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM testuje wtrysk w dwusuwach podczas Roof of Africa?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
 
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM testuje wtrysk w dwusuwach podczas Roof of Africa?

Autor: Lovtza 2016.12.01, 18:00 Drukuj

W ten weekend najprawdopodobniej zasilane wtryskiem KTMy ścigały będą się podczas zawodów Roof of Africa. To z pewnością nie będzie pierwszy raz, kiedy takie motocykle wyjadą na tor (już podczas Red Bull Megawatt widziano na trasie egzemplarze modelu EXC, które zdecydowanie nie miały gaźnika w miejscu gdzie, gaźnik zazwyczaj występuje w dwupakach), ale będzie to pierwszy raz kiedy za ich kierownicami zasiądą topowi zawodnicy i będą oficjalnie się ścigać. Konkretnie - Andreas Lettenbichler i Lars Enockl, choć ten drugi jechał na wtrysku już w Megawacie. Mało tego Enockl pierwszy testowanym przez KTMa wtryskowcem wystartował już w ubiegłym roku podczas Erzberg Rodeo.

Powody przejścia na wtrysk są w przypadku dwusuwów oczywiste - brak możliwości spełnienia norm Euro4, a tym bardziej Euro5 (ta wchodzi w życie dla motocykli od roku 2020) bez precyzyjnego, wtryskowego zasilania silnika. Co więcej współczesne bardzo dokładne układy wtryskowe pozwalają także na sterowanie charakterystyką silnika w zależności od potrzeb. To oznacza, że nowe napędy 2T mogą być nie tylko przyjaźniejsze środowisku, ale także ekstremalnie przyjazne użytkownikowi. Jeśli dodamy do tego automatyczne smarowanie (zamiast przygotowywania mieszanki paliwa z olejem), które z powodzeniem działa już np. w Becie, to otrzymujemy zupełnie nowego dwusuwa.

NAS Analytics TAG
 

Offroad Product Manager KTMa Joachim Sauer przyznał oficjalnie, że:

"Aby spełnić w dwusuwach normy Euro4, a tym bardziej Euro5 które wejdą już niedługo, bo w 2020 nie widzimy innego rozwiązania jak wtrysk paliwa. Intensywnie pracujemy nad wtryskiem dla modeli 250 i 300cc. To technologia, która zmieni historię dwusuwów".

"Motocykle dwusuwowe z elektronicznym wtryskiem paliwa zaskoczą wielu ludzi. Motocykle jeżdżą bardzo dobrze, zawsze są czyste, nie czkają, nigdy nie potrzebujesz dobierać właściwych dysz. Nie musisz nawet włączać ssania przed uruchomieniem w zimny poranek".

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê