tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM testuje wtrysk w dwusuwach podczas Roof of Africa?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM testuje wtrysk w dwusuwach podczas Roof of Africa?

Autor: Lovtza 2016.12.01, 18:00 Drukuj

W ten weekend najprawdopodobniej zasilane wtryskiem KTMy ścigały będą się podczas zawodów Roof of Africa. To z pewnością nie będzie pierwszy raz, kiedy takie motocykle wyjadą na tor (już podczas Red Bull Megawatt widziano na trasie egzemplarze modelu EXC, które zdecydowanie nie miały gaźnika w miejscu gdzie, gaźnik zazwyczaj występuje w dwupakach), ale będzie to pierwszy raz kiedy za ich kierownicami zasiądą topowi zawodnicy i będą oficjalnie się ścigać. Konkretnie - Andreas Lettenbichler i Lars Enockl, choć ten drugi jechał na wtrysku już w Megawacie. Mało tego Enockl pierwszy testowanym przez KTMa wtryskowcem wystartował już w ubiegłym roku podczas Erzberg Rodeo.

Powody przejścia na wtrysk są w przypadku dwusuwów oczywiste - brak możliwości spełnienia norm Euro4, a tym bardziej Euro5 (ta wchodzi w życie dla motocykli od roku 2020) bez precyzyjnego, wtryskowego zasilania silnika. Co więcej współczesne bardzo dokładne układy wtryskowe pozwalają także na sterowanie charakterystyką silnika w zależności od potrzeb. To oznacza, że nowe napędy 2T mogą być nie tylko przyjaźniejsze środowisku, ale także ekstremalnie przyjazne użytkownikowi. Jeśli dodamy do tego automatyczne smarowanie (zamiast przygotowywania mieszanki paliwa z olejem), które z powodzeniem działa już np. w Becie, to otrzymujemy zupełnie nowego dwusuwa.

NAS Analytics TAG
 

Offroad Product Manager KTMa Joachim Sauer przyznał oficjalnie, że:

"Aby spełnić w dwusuwach normy Euro4, a tym bardziej Euro5 które wejdą już niedługo, bo w 2020 nie widzimy innego rozwiązania jak wtrysk paliwa. Intensywnie pracujemy nad wtryskiem dla modeli 250 i 300cc. To technologia, która zmieni historię dwusuwów".

"Motocykle dwusuwowe z elektronicznym wtryskiem paliwa zaskoczą wielu ludzi. Motocykle jeżdżą bardzo dobrze, zawsze są czyste, nie czkają, nigdy nie potrzebujesz dobierać właściwych dysz. Nie musisz nawet włączać ssania przed uruchomieniem w zimny poranek".

Reklama

POZNAJ NOWY SALON HONDA WYSZOMIRSKI »
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Zobacz również
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę