KTM pracuje nad motocyklowym napędem 2WD
Skoro samochody mogą posiadać napęd 4x4, to dlaczego nie stworzyć napędu 2x2 w motocyklu?
Po japońskiej firmie Yamaha, za stworzenie napędu 2WD w motocyklach zabrał się KTM. Austriaccy inżynierowie opracowali własny napęd, który już nawet przeszedł swoje pierwsze testy. Znalazł się on nie w czym innym, jak w motocyklu motocrossowym. „Pomarańczowy" mechanizm 2WD to mechaniczno-hydrauliczny system, rozdzielający przeniesienie momentu obrotowego między przednim a tylnim kołem. Napęd przedniego koła zrealizowano za pomocą silnika hydraulicznego, umieszczonego w jego piaście. Dzięki temu motocykl lepiej przyśpiesza i ma lepszy kontakt z podłożem. Efektem ubocznym stał się wzrost masy przodu motocykla aż o sześć kilogramów, z racji umieszczonego w nim silnika hydraulicznego, co nie jest zadowalającym wynikiem. Jednak nie martwmy się zawczasu. To dopiero pierwsze testy, a do końcowej wersji austriackiego motocykla z napędem 2WD, z pewnością wszelkie wady i niedociągnięcia wieku niemowlęcego zostaną wyeliminowane.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzehttp://www.christini.com / I wszytsko jasne.
OdpowiedzZgodnie z sugestiami naszych czytelników tekst został poprawiony. Za błędne informacje, które wcześniej podaliśmy serdecznie przepraszamy i dziękujemy czytelnikom za szybkie wychwycenie mojego ...
OdpowiedzCo wy piszecie? Przecież były Yamahy z napędem na dwa koła. Nawet w katalogu który rozdawali na MOTO BIKE SHOW była w ofercie w Polsce. Kiedyś testowano ją w TVN TURBO w JEDNOŚLADZIE!!!!
OdpowiedzYamaha miała i sprzedawała model z napędem na 2 koła, a że nie w polsce to już mało wazne. Radze się lepiej orientowac przed napisaniem czegokolwiek, zeby bzdury nie wyszły. Albo jak się czegoś nie...
OdpowiedzFakt, w zeszłym Dakarze przecież też jechała Yamaha z napędem na 2 kółka.
Odpowiedz