KTM oficjalnie w Moto2!
Mimo konieczności używania silnika Hondy, KTM postanowił wejść do klasy Moto2!
Wczoraj w nocy po świecie rozesłano oficjalną informację potwierdzającą udział KTM-a w Mistrzostwach Świata Moto2. Udział marki w serii będzie kolaboracją pomiędzy KTM-em i WP Performacne System. Jest jednak jasne, że to kolaboracja tak naprawdę wewnątrzfirmowa - KTM i WP należą do Cross Industries AG, a ich fabryki są dosłownie obok siebie.
W zeszłym roku Johann Zarco zdobył Mistrzostwo Świata Moto2 używając podzespołów marki WP. WP obok zawieszeń produkuje układy chłodzenia, ramy i układy wydechowe. Produkuje także ramy dla fabrycznego zespołu KTM-a w Moto3 oraz dla serii Red Bull Rookies Cup.
Projekt Moto2 ma dla nas ogromne znaczenie. Dzięki rozwojowi i długotrwałych inwestycji jesteśmy bliżej zamknięcia ostatnich luk w naszym programie wyścigowym. Młody kierowca może zacząć swoją karierę w Rookies Cup, awansować do fabrycznego zespołu w Moto3, a później przez nowy projekt w Moto2 zakończyć w MotoGP. Takie rozwiązania wielokrotnie się sprawdzały dla KTM-a i WP w przeszłości. Chcemy, żeby zawodnicy w MotoGP pojawiali się przechodząc przez cały program KTM Academy - mówił Stefan Pierer, CEO Cross Industries AG.
Przesłanie jest jasne - KTM chce mieć program pozwalający na wykształcenie od podstaw najlepszych z najlepszych, także przy wykorzystaniu klasy Moto2. Jednak udział KTM-a jest niespodziewany z innych względów. Klasa zakłada obowiązkowo używanie seryjnych silników z Hondy CBR600RR, co w przeszłości skutecznie studziło zapędy producentów motocykli (a przymierzała się np. Aprilia). Kontrakt Dorny z Hondą wygasa dopiero w 2019 roku, KTM-owi najwyraźniej to jednak nie przeszkadza.
Pointa jest taka, że już niedługo zobaczymy KTM-a z kratownicową ramą, w której znajdzie się czterocylindrówka Hondy…
Źródło: KTM
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze