KTM Duke 200 już dostępny w Polsce!
Rok 2011 był szczególny i wyjątkowo udany dla KTM – głównie dzięki premierze modelu 125 Duke. Nowy model zdecydowanie podbił swój mocno konkurencyjny segment, a 9000 sprzedanych sztuk tylko potwierdza ten fakt. Logicznym, kolejnym krokiem ze strony KTM jest dalszy rozwój gamy Duke oraz wprowadzenie w roku 2012 modelu o pojemności 200 cm3. Pełnowartościowa konstrukcja oraz doskonały wygląd przy bardzo atrakcyjnej cenie, to sprawdzona recepta na sukces, którą zastosowano także w przypadku Duke 200. Główna różnica to zwiększona do 199,5 cm3 pojemność oraz nowy tłok o średnicy 72mm i skoku 49 mm. Uzupełnieniem tej zmiany jest nowa głowica, nowy układ dolotowy oraz układ wydechowy stworzony specjalnie przez KTM dla modelu Duke 200. Dzięki temu, moc wzrosła do 19 kW (26 KM) a krzywa wykresu mocy jest przepięknie zaokrąglona, co po raz kolejny podkreśla sportowe DNA tego wyjątkowego jednocylindrowca. Podczas gdy Duke 125 oferuje doskonałe osiągi w swojej klasie, Duke 200 ma „kopa” prawdziwego motocykla, co wynika także z jego niskiej wagi na poziomie 127kg. Zrywny silnik wspierany jest przez znaną ramę kratownicową oraz wyjątkowe zawieszenie i hamulce. To sprawia, że Duke 200 to stuprocentowy KTM – po prostu najlepszy mały sportowy motocykl na każdy dzień tygodnia.
- Nowy jednocylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC, elektroniczny wtrysk paliwa, trójdrożny katalizator, wałek wyrównoważający, sześcio biegowa skrzynia, moc maks. 19kW/26 KM, norma emisji spalin: EURO 3
- Lekka stalowa rama kratownicowa
- Ultra lekki odlewany wahacz aluminiowy- Przedni widelec WP upside-down- Wydajny układ hamulcowy stworzony w kooperacji z Brembo
- Wielofunkcyjny kokpit
Dane techniczne:
Silnik jednocylindrowy |
4 zawory |
Pojemność 199,5 cc |
Elektryczny rozrusznik |
Sześcio biegowa skrzynia |
Zbiornik paliwa ok. 11l |
Waga (ready to race) ok. 126 kg (bez paliwa) |
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeSzykuje się do zakupu moto który ma służyć jako : - dojazd do pracy, - był w miarę elastyczny do tych 100 km/h. - mało palił - nie był 10 letni ;] Cały czas myślałem, że zakupie cbr250r ale ...
OdpowiedzCiekawe czy będzie dostępny KIT pozwalający na "powiększenie" Duke'a ze 125 ccm na 200 ccm.
OdpowiedzOkreślenie "sportowy" i masa "ready to race" to śmieszne bajania marketingowców, ale "na każdy dzień tygodnia" jak najbardziej. Szkoda tylko, że w Polsce takie pojemności uważane są za badziew. ...
OdpowiedzA ja bym chętnie takim pojeździł. To krótkich miejskich przejażdżek jak znalazł, a w razie czego po schodach się go wniesie :P Ceny widziałem na otomoto już od 18 koła.
OdpowiedzJezeli 18, to dobra cena
Odpowiedz