KTM 450 Rally 2014 - nowy od podstaw
Choć do rajdu Dakar 2014 pozostało jeszcze pięć miesięcy, gorączkowe przygotowania sprzętu i ludzi idą pełną parą. Szef KTMa, Stefan Pierer ujawnił więcej informacji na temat nowej rajdówki austriackiej marki. Choć w tym biznesie zmiany nigdy nie są rewolucyjne (tutaj modernizacja zachodzi krok po kroku) KTM zdecydował się na bardzo gruntowną przebudowę swojej maszyny i jest ku temu kilka powodów.
Motocykl dysponował będzie specjalnie opracowanym do maratonów jednocylindrowym silnikiem 450cc zgodnie z regulaminem rajdu (który znamy z ubiegłorocznej rywalizacji), ale największe zmiany dotknęły ramę i podwozie. W ubiegłym roku KTM korzystał z ramy i podwozia, które obsługiwały o wiele większy silnik 600cc, który obowiązywał zespoły fabryczne. Teraz wszystko będzie skrojone dokładnie pod mniejszą jednostkę napędową. Nowa maszyna ma być bardziej kompaktowa, ma lepiej się prowadzić i dzięki temu będzie bardziej konkurencyjna.
"Zawsze chcieliśmy budować lżejsze, smuklejsze i łatwiejsze w prowadzeniu motocykle, ale z zachowaniem mocy. Nowy motocykl ma jednocylindrowy silnik 450 zgodnie z regulaminem, ale jest o wiele lepiej prowadzącym się motocyklem rajdowym. Nasz dotychczasowy model wygrywał przez wiele lat, poza tym był stworzony w specyfikacji dla silnika 600cc. Cały czas wygrywaliśmy, wiec organizator i Japończycy przepchnęli pomysł z silnikami 450 i taki silnik włożyliśmy do ramy przygotowanej dla silnika 600cc i znów wygraliśmy. Podwozie i rama były jednak za duże dla mniejszego napędu wiec nowy sprzęt wygląda bardziej jak crossówka i mamy nadzieję, że Marc Coma doprowadzi go na pierwszej pozycji do linii mety. Testy są już mocno zaawansowane i jeśli chcemy rywalizować z Hondą i Yamahą, musimy podejść do nich na poważnie. Po długiej i owocnej współpracy z Cyril Despres przeszedł do Yamahy, ale stało się w przyjacielskiej atmosferze, ponieważ szukał on nowego wyzwania. Oczywiście stanie ono przed nim, gdy teraz będzie ścigał się z KTMami. Honda również zaangażowała bardzo szybkich kierowców… to już nie są klubowe pojeżdżawki" - stwierdził Stefan Pierer.
W styczniu 2014 w ekipie fabrycznej za sterami nowego KTM 450 Rally zasiądą na starcie Dakaru Marc Coma, Ruben Faria, oraz Kurt Caselli.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze