To motocykl wyjątkowy, o typowo sportowym charakterze, adresowany do motocyklistów preferujących zdecydowany i agresywny styl jazdy. Pomimo typowo sportowego przeznaczenia motocykl oferuje bardzo wysoki komfort jazdy i pokonanie nawet sporego dystansu nie powinno stanowić najmniejszego problemu.
Silnik umieszczono stosunkowo wysoko, delikatnie pochylając cylinder w kierunku przodu motocykla. Taka lokalizacja środka ciężkości nie tylko nie osłabia stabilności pojazdu, ale ewidentnie poprawia sterowność i zwrotność modelu. Zgodnie z założeniem motocykl doskonale współpracuje z kierowcą. Prowadzi się pewnie, bardzo precyzyjnie składa w zakręty i bezproblemowo wychodzi z łuków, nawet przy ostrzejszym odkręceniu manetki.
Przy pojemności 650ccm przednie koło obsługuje podwójny, zespolony układ hamulców tarczowych. Tak naprawdę to cała optyka przedniego koła została zdominowana przez dwie potężne, wentylowane tarcze współpracujące z dwutłoczkowymi zaciskami. Tylne koło zabezpiecza mocne rozwiązanie jednotarczowe.
Istotną zaleta tego motocykla jest wyjątkowo dobre zestrojenie zawieszenia. Uzyskano tu kompromis pomiędzy komfortową sprężystością a precyzyjnym wybieraniem nierówności, niezbędnym przy dynamicznej jeździe, do jakiej NK 650 został przecież stworzony.
Warto zwrócić uwagę, że przy wyjątkowo atrakcyjnym designie, imponujących parametrach i świetnych osiągach, Junak NK 650 pozostaje jednym z najtańszych motocykli w swojej klasie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze