tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jerez - decydująca runda w liczbach
NAS Analytics TAG

Jerez - decydująca runda w liczbach

Autor: Reklama 2015.09.18, 15:11 Drukuj

Proste odcinki to 69% całej długości nitki toru, co daje w rezultacie 3038 metrów prostych i 1385 metrów zakrętów (31%).

Andaluzyjska runda serii World Superbike, nosząca oficjalną nazwę Pirelli Spanish Round, będzie decydującą imprezą w sezonie. To tutaj zawodnik zespołu Kawasaki, Jonathan Rea, może ostatecznie przypieczętować tytuł Mistrza Świata WSBK. Irlandczyk aktualnie posiada 144-punktową przewagę nad drugim w klasyfikacji generalnej Chazem Daviesem. Biorąc pod uwagę, że do końca sezonu pozostały jeszcze trzy rundy i 150 puntów do zdobycia, Rea potrzebuje zaledwie 6. by zostać nowym Mistrzem Świata. W klasie Supersport rywalizacja jest ciaśniejsza. Turek Kenan Sofuoglu prowadzi z 168. punktami przed Francuzem Julesem Cluzelem i Amerykaninem Patrickiem Jacobsenem.

Jerez de la Frontera to miejscowość zlokalizowana w Andaluzji, na południu Hiszpanii, blisko miasta Cadiz. Tor Jerez został zbudowany w 1985 roku i aktualnie mierzy 4423 metry. W ostatnich latach przedłużono pitlane oraz poprawiono bezpieczeństwo. Ostatni raz zmieniono nawierzchnię w 2005 roku. Proste odcinki to 69% całej długości nitki toru, co daje w rezultacie 3038 metrów prostych i 1385 metrów zakrętów (31%). Prosta startowa posiada 600 metrów długości i 12 metrów szerokości. Na torze występuje trzynaście zakrętów, 8 prawych i 5 lewych. Promień zakrętów waha się od 30 do 116 metrów.

W kwestii wpływu toru na ogumienie, Jerez nie należy do najbardziej wymagających obiektów. W przypadku tylnej opony możemy liczyć na równomierne obciążenie w lewych i prawych zakrętach. Większy wpływ na zużycie tylnej opony ma dość agresywna faktura asfaltu, co może grać rolę zwłaszcza w końcowej fazie wyścigu. Jeśli chodzi o oponę przednią, Jerez wymaga stabilności przy hamowaniach. Ciekawym będzie na jakie kombinacje SC1 i SC2 zdecydują się zawodnicy.

Do Jerez Pirelli przywiezie 4282 opon by spełnić wymagania Mistrzostw Świata World Superbike. W klasie Superbike każdy zawodnik będzie miał do wyboru 62 opony, w tym 35 przednich i 29 tylnych. Według obecnie panujących zasad każdy ze startujących będzie mógł użyć tylko 24 opony z powyższej puli. Dodatkowo, dla zawodników dostępne będą opony Pirelli Diablo Wet oraz Diablo Rain, zaś tym którym uda się dostać do sobotniego Superpole, Pirelli udostępni tylną oponę kwalifikacyjną.

Z przodu do wyboru będą dwie mieszanki pół-miękkie SC1 oraz pół-twarde SC2. Nowością będzie SC1 T1616, opona, która nigdy nie była wykorzystywana w wyścigu World Superbike, ale przeszła bardzo pozytywne testy z zawodnikami serii podczas czerwcowych testów na torze Portimao. Rozwijana mieszanka SC2 U0104 była używana już na Sepnag i także będzie dostępna na torze Jerez. W porównaniu do standardowej SC2, U0104 daje większą przyczepność, porównywalną do SC1. Z tyłu do wyboru będą dwie miękkie mieszanki, standardowa SC0, idealna dla wysokich temperatur, oraz alternatywna T0611. T0611 oferuje jeszcze więcej przyczepność, w tym roku była już wykorzystywana na torze Portimao, Misano, Laguna Seca i Sepang.

Statystyki Pirelli - Jerez 2014:

  • Łączna liczba opon pirelli: 4882
  • Łączna liczba mieszanek w klasie Superbike: 6 przód, 7 tył
  • Liczba dostępnych dla zawodników opon w klasie Superbike: 38 przód, 34 tył
  • Łączna liczba mieszanek w klasie Supersport: 5 przód, 4 tył
  • Liczba dostępnych dla zawodników opon w klasie Supersport: 26 przód, 26 tył
  • Superbike Best Lap Awards wygrał: Davide Giugliano (Ducati Superbike Team),1'41.939 (Wyścig 1, 2 okrążenie) and by Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team), 1'42.223 (Wyścig 2, 3 okrążenie)
  • Supersport Best Lap Award wygrał: Kenan Sofuoglu (Mahi Racing Team India), 1'44.849 (2nd okrążenie) 
  • Temperatura podczas pierwszego wyścigu: powietrza 23° C, asfaltu 26° C
  • Temperatura podczas drugiego wyścigu: powietrza 28° C, asfaltu 40° C
  • Maksymalna prędkość osiągnięta przez oponę Pirelli DIABLO™ Superbike: 281.9 kms/h (Marco Melandri, Aprilia Racing Team)
  • Maksymalna prędkość osiągnięta przez oponę Pirelli DIABLO™ Supercorsa w klasie Supersport: 247.9 kms/h (Lorenzo Zanetti, Pata Honda World Supersport Team)
Zdję™cia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę