Jean-Claude Moussè wygrywa Enduropale du Touquet
Francuz Jean-Claude Moussè na swojej Yamaha YZ450F z Yamaha Racing France oraz Estończyk Tanel Leok na Suzuki RM-Z450 jadący w barwach Rockstar Energy Suzuki, obaj wyposażeni w opony Pirelli Scorpion MX Soft 410, odnieśli dla włoskiego producenta kolejny sukces.
W ubiegły weekend Pirelli dodało kolejne trofeum do swojej bogatej kolekcji zwycięstw. Francuz Jean-Claude Moussè na Yamaha YZ450F z Yamaha Racing France wygrał tegoroczną edycję legendarnego wyścigu Enduropale du Touquet, wjeżdżając na metę przed drugim Estończykiem Tanelem Leokiem na Suzuki RM-Z450 jadącym w barwach Rockstar Energy Suzuki. Oba motocykle wyposażone były w opony Pirelli Scorpion MX Soft 410. Dla Pirelli to nie tylko podwójne zwycięstwo w ekstremalnie emocjonujących wyścigach, w których uczestniczą setki zawodników, ale także dziewiąte już z kolei zwycięstwo, potwierdzające walory serii Pirelli Scorpion, w tym wypadku na piaszczystym podłożu.
Impreza stworzona w 1975 roku pod nazwą “Enduro des Sables” przez Francuza Thierry Sabine, twórcy Rajdu Paryż – Dakar, na przestrzeni lat zmieniła nazwę na Enduropale du Touquet i stała się legendarnym wyścigiem, który dziś śledzi ponad 200 000 widzów. Tegoroczny wyścig zapisał się w historii 17,8km odcinkiem, na którym jeźdźcy musieli zmierzyć się ze zdradzieckim piaskiem i liczyć się ze śniegiem pokrywającym plaże Touquet, Stella i Merlomont przez które przebiegała trasa zawodów.
Francuski jeździec Jean-Claude Moussè ukończył cały wyścig w czasie 3h11’46.105, wygrywając go po raz trzeci, tym razem w wieku 41 lat. Jeżdżący w Mistrzostwach Świata w Motocrossie Tanel Leok dojechał drugi ze stratą 1’23.562.
Opony Pirelli Scorpion MX Soft 410 tyres są częścią kolekcji Scorpion MX Range, oferującej najlepsze osiągi na miękkim podłożu, takim jak piach i błoto. Efektywne we wszystkich warunkach, w zawodach, na treningach, przy jeździe rekreacyjnej opony te oferują doskonałą trakcję, optymalne samooczyszczanie się, umożliwiając kierowcy jazdę na maksimum swoich możliwości już od początku wyścigu. Specjalny karkas umożliwia utrzymanie parametrów pracy opony w miękkim terenie przez cały wyścig, a kostki tylnej opony mają kształt łopatek, które zwiększają przyczepność w miękkim i śliskim terenie. Mieszanki gumy były rozwijane i dobierane w najbardziej prestiżowych seriach wyścigowych motocrossu.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzenapewno Krzysztof Jarmuż
Odpowiedza moze ktos napisze czy startowali polacy?
Odpowiedz