Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 32
Pokaż wszystkie komentarzeJasne że ma sens :) jak wiesz sama idea gaźnika polega na przygotowaniu mieszanki paliwowo-powietrznej. Skoro masz otwartą przepustnice to do silnika dostaje się ilość powietrza z paliwem adekwatna do otwarcia przepustnicy (oraz pojemnosci i rodzaju silnika). Zamykając przepustnice, blokujesz (redukujesz) ilosc powietrza która jest dostarczana do silnika. No i owszem silnik na wtrysku odetnie zupełnie paliwo (spalanie 0l/h) a w gaźniku odetniesz kanał główny no ale zostanie ta niewielka ilość która by spalała się przez dysze biegu jałowego. Co prawda wydaje mi się że kiedyś także ją blokowano poprzez podciśnienie - ale jak obecnie jest i czy tak się robi ... nie wiem.. Prawdą pozostaje jedno - puszczając gaz ... napewno zaoszczędzisz nieco paliwa :)
OdpowiedzW gażniku zamykana jest tylko przepustnica powietrza-dysza paliwa nie jest niczym zamykana.Podciśnienie powietrza powoduje zasysanie paliwa z dyszy.Inaczej jest na wtrysku gdzie paliwo jest odcinane.
Odpowiedz