Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 20
Pokaż wszystkie komentarzeJako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)
Odpowiedzpo perwsze kawasaki nerozpedza siie do 190 km/h https://www.youtube.com/watch?v=23tl-iP6KD4 tu masz filmik test motogenu licznik 186 km/h gps czyli ta bardziej realna predkosc rzeczywista to 176 km/h a skad wyczasłes ze cbr 500 r osiaga 160 km/h ? jesli tak podaja woficjalnych danych technicznych to zasluga przelozenia dostosowana byc moze do tej calej kategori a2 oprzepisach tej kategori i innych niiemam zielonego pojecia bo sie bzdorami niezajmuje abstrahujac od tego honda cbr 500 r ma 48 km wedlug producenta i mase 194 kg co z 80 kg kierowca daje 175 km/tone a kawa ma 39 km 175 kg co daje okolo 155 km/tone obydwa motocykle maja zblizona aerodynamike i powierzchnie czolowa prawdopodobnie wiec przy zastosowaniu odpowiedniej zebatki w cbr 500 r powinnaa byla osiagnac predkosc o jakies 5% wyzsza od ninji czyli okolo 182 km/h jak i przyspieszenie o okolo 10% tzn jeszcze zalezy co do przyspieszenia jak obydwa motocykle "trzymaja szczyt " i jak sa dobrane przelozenia pod ten szczyt ale z samych danych to powinno tak wygaldac ta ninja 300 ma osiagi mniej wiecej jak gs500 stary ta cbr 500 r powinna miec o 5-10% lepsze rpzyspieszenie chyba ze ma zadługie rpzleozenia i szczytujaca moc a kawa ma szeroki plaski szczyt dorbze dobrane rplozenia co do vmaxa cbr 500 r powinna byc okolo 5% szybsza a napewno niewolniejsza jeszcze zalezy co hamownia wypluje wzgledem tej kawy cbr 500 r ma zarowno wiecej km/tone o 10% jak i wyzsza moc bezwzgledna co przy zblizoenj aerodynamice powinno jej dac nieznaczna przewage .
OdpowiedzNajdłuższe zdanie jakie kiedykolwiek w życiu przeczytałem i ładu i składu doszukać sie w nim nie da.
Odpowiedzwidac ze niejestes w temacie to co sie dziwisz?:)ład i skład jest tylko trzeba sie troche znac tak to juz jest ze jak ktos niewie o co chodzi to sie dop....a do nieistotnych bzdor typu gramatyka i h.i wie co jeszcze jak ci niepasuje temat to idz na forum jezyka polskiego tam znajdziesz moze zrozumienie
Odpowiedzmysle ze to kwesita przelozenia napedu(predkosc kosztem przyspieszenia) i roznicy masy.
Odpowiedzczy przyspieszenia to zalezy od wykresu mocy napewno polepsza sie zawsze wkazdym wyapdku elastycznosc do pewnych obrotow ale przyspieszenie maxymalne niekoniecznie jesli motocykl ma bardzo szeroki szczyt mocy .
OdpowiedzTak jak piszesz, a do tego silnik Kawy kręci się wyżej. Czerwone pole od 12500 kontra 8800 w Hondzie, a to też ma wpływ na to, jak szybko może obracać się tylne koło. Matematycznie licząc, na szóstym biegu Kawa ma na kole maksymalnie 0,126 Nm/kg (przełożenie całkowite 1,2007), a Honda 0,111 Nm/kg (przełożenie 0,7118) i taką niewielką przewagę Kawa utrzymuje na każdym biegu. Za masę przyjąłem masę motocykla gotowego do drogi + jeździec 84kg. Teoretyczne prędkości maksymalne (zero poślizgu tylnego koła, wystarczająca moc itp.) Kawa 186km/h - Honda 179km/h. Oczywiście to teoria, która wynika tylko i wyłącznie z analizy kilku wybranych danych technicznych i nie daje pełnego obrazu motocykla jako całości. Najlepszy byłby test porównawczy, razem z KTM 390, na co niecierpliwie czekam.
Odpowiedzmyslisz sie :P przewaga tu jest na korzysc hondy cbr 500 r z kierowca 80 kg ma 175 km/tone a kawa 160 maxymalnie predkosc obrotowa niema zadnego znaczenia 48 km to 48 km niewazne czy przy 12500 czy przy 5000 jedyna roznice moze zrobic aerodynamika tzn zalozylem ze w obdywu motocyklach przelozenia sa dobrane idealnie pod katem zarowna vmax jak i przyspeiszenia wjednym i drugim czyli np kawa trzyma szczyt mocy bo wlasnie ogaldalem wykres w zakresie 10-12 tys obrotow staly prawie w okolicy tych 39 km to kazdy bieg tak dobrany zeby po wkreceniu na 12 tys na nastepnym orbtoy zaczynaly sie od 10 tys wykresu hondy niewidzialem jesli niema plaskiego szczytu tylko ciagle moc rosnie to daje sie max krotkie biegi tak zeby na kazdym obroty spadaly o max 500 obr/min i wcelu osiagniecia jak najwyzszej predkosci daje sie och heh z 10 wowczas bedzie wykorzystywac wykres mocy najlepiej tyle ze dojda starty na zmianach w dziesiatych sekundy przez wiecej zmian .
OdpowiedzDokładnie. Prędkość obrotowa i przełożenia skrzyni biegów. Pewnie właśnie z niższej prędkości obrotowej wychodzi niskie spalanie.
OdpowiedzNa spalanie ma wpływ kilka czynników. Żeby spalić jak najmniej, trzeba jechać z taką prędkością, przy której drogi ubywa w miarę szybko, ale opory powietrza nie są jeszcze zbyt wygórowane. Na ile pamiętam, jest to w okolicach 80-90 km/h. Większy opór, to większa moc potrzebna na jego pokonanie, a to oznacza większe zużycie paliwa. Mając wybraną prędkość, trzeba utrzymywać ją na jak najniższych obrotach silnika (ale bez przeciążania go). Małe obroty, to mało cykli pracy na jednostkę czasu, a to daje niskie tempo zużycia paliwa. W teorii, Kawa potrzebowałaby do utrzymania 80 km/h 6000 obr/min, a Honda 4400 (tak wynika z przełożeń), ale w praktyce będą to nieznacznie wyższe wartości (uślizg tylnego koła, sposób oddawania mocy w zależności od obrotów). Temat jest bardziej złożony, tutaj podałem podstawy. Dobór przełożeń to osobna i równie ważna kwestia, akurat w Kawie są dobrane bardzo sprytnie. Nowa CB500 ma przełożenia łudząco podobne do CBF600.
Odpowiedz