tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jak± skuteczno¶æ maj± drogowe, stacjonarne fotoradary? Najwydajniejsze to maszynki do zarabiania pieniêdzy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Jak± skuteczno¶æ maj± drogowe, stacjonarne fotoradary? Najwydajniejsze to maszynki do zarabiania pieniêdzy

Autor: Andrzej Sitek 2021.10.08, 13:50 Drukuj

O ile w swojej okolicy kojarzymy mniej więcej położenie fotoradarów, to w nieznanych sobie rejonach można się nieprzyjemnie naciąć. Uważać trzeba nie tylko na stacjonarne punkty fotograficzne, ale też odcinkowe pomiary prędkości, czy systemy wykrywania przejazdu na czerwonym świetle.

Z punku widzenia GITD, najskuteczniejsze w naszym kraju są systemy do odcinkowego pomiaru prędkości. Rekordziści, czyli dwa systemy na A1, potrafiły wygenerować zaledwie w ciągu dwóch miesięcy ponad 117 tysięcy mandatów!

NAS Analytics TAG

Ale "zwyczajne" maszty, których w Polsce mamy niemal 450 sztuk, też wywiązują się ze swych obowiązków. Rekordziści mają tysiące zdjęć na koncie. Gdzie czyhają na kierowców najwydajniejsze z tych urządzeń?

Na pierwszym miejscu znajduje się niepozorny maszt przy ul. Spacerowej w Warszawie. Zasadniczo szybka trasa z dwoma pasami ruchu w obydwie strony zachęca do przyspieszenia, ale drogowcy umieścili w tym miejscu znak ograniczenia prędkości do 40 km/h. W obecnym roku tego faktu nie zauważyło lub z premedytacją zignorowało 13,7 tys. kierowców. Tyle osób dostało zdjęcie wraz z mandatem.

Drugie miejsce z wynikiem 11,5 odnotowanych wykroczeń należy do urządzenia na ul. Pileckiego, również w stolicy. To szeroka i prosta arteria z ograniczeniem prędkości do 50 km/h. Kierowcy alarmują, że szeroka trasa z trzema pasami ruchu w obie strony powinna umożliwiać rozpędzenie się do 70 km/h, ale prawo mówi inaczej.

Na najniższym stopniu podium uplasowała się droga krajowa nr 10 na odcinku z Torunia do Bydgoszczy. Chodzi o skrzyżowanie z drogą 249. W tym miejscu łatwo o pomyłkę, bo początkowo ograniczenie prędkości obowiązuje do 70 km/h, a dość niespodziewanie pojawia się kolejne, do 50 km/h. Kierowcy nie zauważają tego znaku, na co czeka gotowy do pracy fotoradar. Tylko w bieżącym roku złapał 8 tys. kierowców.

Fotoradary służą oczywiście do dyscyplinowania niepokornych kierowców, ale równocześnie każdy z powyższych masztów znajduje się w miejscu, w którym jazda z prędkością o 10 lub 20 km/h wyższą od obowiązującej, nie wydaje się stanowić większego zagrożenia dla uczestników ruchu drogowego i pieszych.

Czy nie jest zatem tak, że te urządzenia to po prostu maszynki do zarabiania pieniędzy? Tak tylko pytam.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê