Jak MotoGP podróżuje po świecie?
Podczas europejskich rund karuzela MotoGP przemieszcza się z toru na tor w ciężarówkach. Jak jednak Grand Prix trafia na inne kontynenty?
Całe zaplecze zostaje umieszczone w specjalnych kontenerach, które podróżują na inne kontynenty na pokładzie trzech wyczarterowanych samolotów. Wszystkie kontenery i dokumentacja są dokładnie sprawdzane podczas odprawy celnej na lotnisku oraz na samym torze. Procedura ta trwa około 48 godzin.
Fakty
3 Boeingi 747
945 kontenerów (ok. 30 na zespół)
290 000 kilogramów ładunku
200 kilogramów dokumentacji
40 ciężarówek transportujących kontenery z lotniska na tor
100 000 kilogramów materiału MotoGP
10 000 kilogramów materiału każdego zespołu
Co ciekawe, całkowita waga motocykli ze wszystkich trzech klas wynosi zaledwie 20 ton - jedynie 7% masy całego ładunku. Koszty transportu różnią się od siebie. Transport ze Stambułu do Szanghaju wynosi 3 euro za kilogram, podczas gdy z Szanghaju do Le Mans jest o ponad dwa razy droższy.
Informacje udostępniła Tempra, firma zajmująca się transportem materiałów MotoGP poza Europę. Siedmiu pracowników Tempry podróżuje zawsze z towarem po całym świecie.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeCiekawy artykulik..
Odpowiedzbidy ni ma
Odpowiedz