Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarzeJa mam tylko jedno pytanie. Jeżeli skręcam w lewo pcham kierownice prawa ręka i pochylam się. To w momencie osiągnięcia odpowiedniego kontu mam te kierownice pociągnąć do siebie żeby przednie kolo szło tak jak zakręt (chodzi mi o to czy mam przednie koło prowadzić w te stronę co zakręt bo za pomocą metody przeciwskrętu jest ono zwrócone w 2 stronę) czy cały zakręt pokonać za pomocą przeciwskrętu gdzie przednie koło jest w przeciwnym kierunku do zakrętu i ewentualnie pogłębiać kat? Jedyna rzecz która wprowadza mnie w zakłopotanie :)
OdpowiedzJeśli skręcasz w lewo, pchasz kierownicę lewą ręką. Jeśli w prawo, to pchasz prawą ręką. Tak jak koledzy napisali wcześniej przeciwskrętem ustalasz pochylenie w momencie wejścia w zakręt. Później motocykl sam jedzie po obranym łuku. Jeśli zajdzie potrzeba zacieśnienia zakrętu popychasz bardziej. Z tym że należy zaznaczyć że nie powinno się mocno trzymać kierownicy, motocykl o wiele lepiej reaguje przy delikatnym odprężonym trzymaniu kierownicy.
OdpowiedzPrzeciwskręt służy do ZMIANY pochylenia motocykla. W trakcie zakrętu przednie koło jedzie swobodnie po łuku zakrętu, a przeciwskrętem możemy jedynie korygować pochylenie.
OdpowiedzMam dokładnie to samo pytanie, gdy zakręt jest długi i pchnąłem kierownicę raz i jestem w początkowej fazie skrętu to czy przez cały zakręt mam pchać kierownicę jak w przeciwskręcie czy utrzymuję pozycję którą "osiągnąłem" pchając kiere za pierwszym razem i dodawać gaz w skręcie?
OdpowiedzPanie, nigdy motocyklem nie jeździłeś? wystarczy przejechać się w zakręcie i chyba czujesz jak kręcić kierownicą............ To jest ewidentnie instynktowne jak mruganie oczami/oczyma.
OdpowiedzPrzeciwskręt służy Ci do ustalenia pochyłu motocykla w zakręcie, jeżeli osiągniesz już pożadane przez siebie nachylenie to automatycznie koło ustawia sie do toru jazdy ;)
OdpowiedzCzyli na to wychodzi że wchodzimy w zakręt przeciwskrętem ustawiamy pozycje i pozwalamy motocyklowi jechać tak ? Pytam bo może to robię to instynktownie ale chce dowiedzieć się jak to działa :)
Odpowiedzjeśli chcesz się dowiedzieć, to proponuję zakupić podręcznik do fizyki dla klas szkół podstawowych klas 4-5 i rozdział o bezwładności:-)
Odpowiedz