Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarzeJa, ja odpowiem! Mogę? Przy układzie CBS hamowane są oba koła jednocześnie. Oznacza to że przy hamowaniu wyłącznie poprzez naciśnięcie przedniej dźwigni działa też tylny zacisk. To z kolei oznacza, że na skutek hamowania działa nie tylko siłą kompresująca przednie zawieszenia, ale też siła kompresująca tyle zawieszenie. Właśnie kompresja tyłu zapobiegająca jego podnoszeniu przy hamowaniu ogranicza nurkowanie przodu. Oczywiście nie eliminuje zupełnie to nurkowania przodu zupełnie, oczywiście motocykl będzie siadał na przodzie, ale będzie to mierzalnie mniej niż bez stosowania CBS i przy hamowaniu samym przodem. CBS przy małych prędkościach pomaga gdy jeździ się po górskich dróżkach gdzie są podjazdy i trzeba np. ruszyć mocno pod górę z miejsca. Trzymając dowolny hamulec masz stabilnie oparte o podłoże oba koła, motocykl na luźnej nawierzchni ma mniejszą tendencję do ześlizgiwania się. To samo dotyczy zresztą stromych zjazdów i wielu innych sytuacji o których zapewne doskonale wiesz.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza