III Runda WSBK i SSP w Walencji - kalkomania
Sesje kwalifikacyjne należały tym razem do Troya Corsera. Był on najszybszy również w sesji superpole, w wyniku czego zajął pierwszą pozycje startową.
Start do pierwszego wyścigu wygrywa Bayliss, ale zaraz potem traci prowadzenie na rzecz drugiego Troya Corsera (Alstare Suzuki Corona Extra). I w tej kolejności jadą już przez większą cześć wyścigu. Corser pierwszy, a za nim jak cień podąża Bayliss (Xerox Ducati).
Za ich plecami młody Lorenzo Lanzi (Xerox Ducati) toczy batalie z dwoma samurajami, Norickiem Abe (Yamaha Motor France) i Noriyuki Hagą (Yamaha Motor Italia).
Oszczędzający opony Troy Bayliss decyduje się w końcu na atak. Przez chwilę trwa kolejna w tym sezonie walka dwóch Troyów, dwóch Australijczyków i dwóch zawodników, którzy najwyraźniej przez cały sezon będą nam dostarczać sporych emocji.
Ostatecznie po raz kolejny zwycięsko z tej walki wychodzi Troy Bazyliss, dowożąc do mety zwycięstwo z przewagą 2.765sek. nad drugim Corserem. Podium uzupełnia rewelacyjny „młody wilk” Lorenzo Lanzi. Podwójne podium dla Ducati powoduje eksplozje radości w zespole, który był spragniony sukcesów w stylu sprzed kilku lat.
Drugi wyścig rozpoczął się niemal identycznie. Szybki start Baylissa i zaraz potem objęcie prowadzenia przez Corsera. Przez chwilę za T.Baylissem podążał Noriyuki Haga i wydawało się, że zdecyduje się na atak. Niestety błąd Japończyka pozbawił go tej możliwości.
T.Corser tym razem starał się jak najszybciej i jak najdalej odjechać goniącemu Baylissowi i ta taktyka zdawała się działać. Z tyłu walczacy ze sobą Lorenzo Lanzi i Norick Abe dopadają Hage. W dalszej części pozbawiają walecznego Japończyka złudzeń, bezpardonowo go wyprzedzając.
Tymczasem z przodu dzieje się rzecz niebywała. W połowie dystansu T.Bayliss jakby przeszedł w drugie, szybsze tempo i błyskawicznie odrabia stratę do T.Corsera. Po paru okrążeniach jest tuż za jego plecami i ponownie szykuje się do ataku.
Decydujący moment to szybki zakręt po prostej start/meta. Tam Bayliss wychodzi na prowadzenie i odskakuje na bezpieczną odległość.
Bayllis zalicza dublet z przewagą 0.790sek. Drugi kończy wściekły Troy Corser, a trzeci po raz drugi przyjeżdża Lanzi. Właściwie to cała pierwsza piątka na mecie jest identyczna, jak w pierwszym wyścigu. Podobnie jak niemal identyczny był przebieg obu wyścigów.
RACE 1
1 Bayliss T. Ducati 999 F06 37'04.634 |
2 Corser T. Suzuki GSXR1000 K6 37'07.399 |
3 Lanzi L. Ducati 999 F06 37'18.859 |
4 Abe N. Yamaha YZF R1 37'21.760 |
5 Haga N. Yamaha YZF R1 37'22.859 |
6 Kagayama Y. Suzuki GSXR1000 K6 37'23.129 |
7 Xaus R. Ducati 999 F05 37'27.327 |
8 Laconi R. Kawasaki ZX10R 37'28.867 |
9 Toseland J. Honda CBR 1000RR 37'33.433 |
10 Pitt A. Yamaha YZF R1 37'33.580 |
11 Barros A. Honda CBR 1000RR 37'39.192 |
12 Nakatomi S. Yamaha YZF R1 37'41.785 |
13 Fabrizio M. Honda CBR 1000RR 37'48.002 |
14 De Gea J. Honda CBR 1000RR 37'50.387 |
15 Foret F. Suzuki GSXR1000 K6 37'51.220 |
16 Iannuzzo V. Suzuki GSXR1000 K6 37'54.282 |
17 Borciani M. Ducati 999 F05 38'02.854 |
18 Bussei G. Honda CBR 1000RR 38'05.290 |
19 Battaini F. Kawasaki ZX10R 38'15.241 |
20 Brignola N. Ducati 999 RS 38'16.077 |
21 Fuertes S. Suzuki GSXR1000 K6 38'16.386 |
22 Jones C. Petronas FP1 38'19.757 |
23 Walker C. Kawasaki ZX10R 38'44.865 |
RACE II
1 Bayliss T. Ducati 999 F06 37'06.508 |
2 Corser T. Suzuki GSXR1000 K6 37'07.298 |
3 Lanzi L. Ducati 999 F06 37'21.641 |
4 Abe N. Yamaha YZF R1 37'22.512 |
5 Haga N. Yamaha YZF R1 37'23.437 |
6 Nieto F. Kawasaki ZX10R 37'23.564 |
7 Walker C. Kawasaki ZX10R 37'26.475 |
8 Laconi R. Kawasaki ZX10R 37'27.903 |
9 Pitt A. Yamaha YZF R1 37'28.309 |
10 Fabrizio M. Honda CBR 1000RR 37'38.674 |
11 Toseland J. Honda CBR 1000RR 37'38.767 |
12 Nakatomi S. Yamaha YZF R1 37'38.863 |
13 Foret F. Suzuki GSXR1000 K6 37'39.156 |
14 Barros A. Honda CBR 1000RR 37'40.383 |
15 Martin S. Petronas FP1 37'44.560 |
16 Rolfo R. Ducati 999 F05 37'46.792 |
17 Borciani M. Ducati 999 F05 37'51.385 |
18 Neukirchner M. Ducati 999 RS 37'55.775 |
19 De Gea J. Honda CBR 1000RR 37'58.262 |
20 Bussei G. Honda CBR 1000RR 38'03.255 |
21 Battaini F. Kawasaki ZX10R 38'08.160 |
22 Brignola N. Ducati 999 RS 38'17.796 |
23 Nannelli G. Honda CBR 1000RR 38'18.805 |
24 Monge J. Yamaha YZF R1 38'30.475 |
25 Jones C. Petronas FP1 38'32.061 |
W Supersportach po raz kolejny nie do pokonania był Sebastian Charpentier (Winston Ten Kate Honda). Robił na torze, co chciał i wygrywał jak chciał, nie dając cienia szansy pozostałym zawodnikom. Za jego plecami trwały walki o pozycje na podium.
Najwięcej emocji dostarczył jednak lokalny kierowca Jordi Torres (Speed Moto Yamaha) okrzyknięty „Darth Vaderem”. Startujący z dziką kartą zawodnik bez najmniejszego problemu objechał pod koniec wyścigu Robina Harmsa i Yoanna Tiberio.
Sebastian Charpentier po raz trzeci zdobywa komplet punktów, co powoli czyni go niedoścignionym nie tylko na torze, ale i w klasyfikacji generalnej.
1 | Charpentier S. | Winston Ten Kate Honda. | Honda CBR 600RR | 38'12.713 | 23 |
2 | Curtain K. | Yamaha Motor Germany. | Yamaha YZF R6 | 38'19.250 | 23 |
3 | Fujiwara K. | Megabike Honda Team. | Honda CBR 600RR | 38'22.167 | 23 |
4 | Parkes B. | Yamaha Motor Germany. | Yamaha YZF R6 | 38'24.463 | 23 |
5 | Harms R. | Stiggy Motorsports. | Honda CBR 600RR | 38'29.720 | 23 |
6 | Tiberio Y. | Megabike Honda Team. | Honda CBR 600RR | 38'32.261 | 23 |
7 | Fores J. | SLM Racing. | Yamaha YZF R6 | 38'35.113 | 23 |
8 | Roccoli M. | Yamaha Team Italia. | Yamaha YZF R6 | 38'35.226 | 23 |
9 | Vizziello G. | Yamaha Team Italia. | Yamaha YZF R6 | 38'37.421 | 23 |
10 | Veneman B. | Hoegee Suzuki. | Suzuki GSX 600R | 38'38.030 | 23 |
11 | Brookes J. | Team Manila Grace SC. | Ducati 749 R | 38'39.907 | 23 |
12 | De Angelis W. | Intermoto Czech Klaffi. | Honda CBR 600RR | 38'44.453 | 23 |
13 | Lauslehto T. | Dark Dog Stiggy Motorsports. | Honda CBR 600RR | 38'49.795 | 23 |
14 | Le Grelle S. | Legrelle - Honda Belgium. | Honda CBR 600RR | 38'54.664 | 23 |
15 | Tunstall T. | Hardinge Ice Valley M.. | Honda CBR 600RR | 38'55.529 | 23 |
16 | Leblanc G. | Vazy Racing Team. | Honda CBR 600RR | 39'00.852 | 23 |
17 | Berger M. | Gil Motor Sport. | Kawasaki ZX6RR | 39'01.428 | 23 |
18 | Aldrovandi A. | CRS Grand Prix. | Honda CBR 600RR | 39'08.032 | 23 |
19 | Velini A. | Umbria Bike. | Yamaha YZF R6 | 39'08.677 | 23 |
20 | Praia M. | Team Parkalgar. | Honda CBR 600RR | 39'11.767 | 23 |
21 | Peris C. | Bikersdays Yamaha Moto 1. | Yamaha YZF R6 | 39'18.752 | 23 |
22 | Miksovsky T. | Intermoto Czech Klaffi. | Honda CBR 600RR | 39'24.116 | 23 |
23 | Ivanov V. | Vector Racing. | Yamaha YZF R6 | 39'49.383 | 23 |
24 | Nedog L. | Team Manila Grace SC. | Ducati 749 R | 39'49.706 | 23 |
25 | Torres J. | Speed Moto. | Yamaha YZF R6 | 38'28.677 | 23 |
W towarzyszących mistrzostwach Superstock 600 startował w Walencji Andrzej Chmielewski ( Trasimento Junior Team). Start Polaka zakończył się zdobyciem 12tej pozycji. Sukces to tym większy, że startował on z odległej 27 pozycji.
W innej towarzyszącej imprezie, – GSXR European Cup wystartował dobrze wszystkim znany Adam Badziak. W pucharze tym wszyscy zawodnicy startują na identycznych motocyklach Suzuki GSX 750R. Niestety nieznajomość toru nie pozwoliła Polakowi powalczyć i zajął on ostatecznie miejsce 21.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze