Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 24
Pokaż wszystkie komentarzeI znów się nie zgodzę. Światła znacząco poprawiają widoczność, kto nie wierzy mógł to (o ile jest wystarczająco spostrzegawczy) zaobserwować gdy po zimie nie trzeba było włączać świateł. Ile razy się zdarzało że wyjeżdżając ze skrzyżowania wyskoczył samochód widmo którego kierowca już przypomniał sobie że nie trzeba świecić świateł a my przyzwyczajeni do lepszej widoczności zupełnie go przeoczyliśmy. Albo sytuacja gdy jedziemy pod bardzo mocne Słońce, nagle się okazuje że pojazdy których byśmy nie zobaczyli są świetnie widoczne. Co do motocykli. Nakazałbym aby w moto były montowane mocne dzienne światła do jazdy w dzień gdyż dużo lepiej je widać niż światła mijania, dlatego też niektórzy z Nas jeżdżą na drogowych łamiąc przepisy ale dla własnego bezpieczeństwa. Kolejna sprawa ilości świateł. Osobiście przemieszczam się przez większość roku samochodem. Ma on swój gabaryt i podczas oceny sytuacji na drodze która trwa około 0,5 do nawet 1 sekundy muszę ocenić odległości i co gdzie się będzie przemieszczać. Zazwyczaj przy ocenie odległości posługuję się rozstawem między światłami. Mały rozstaw = duża lub średnia odległość, duży rozstaw = mała odległość. Łatwo sobie wyobrazić sytuację w której widzę moto z dwoma światłami obok siebie - szybki pomiar mówi jedno = co najmniej 2 ślad, średnio lub daleko ode mnie. Pomiar odległości z wykorzystaniem stereometrii jest dokładniejszy ale dłużej trwa, dużo dłużej. Obserwując kąt 360 stopni i będąc w ruchu czesto szybkim nie ma na to czasu. Stąd osobiście wolę jak moto ma 1 światło lub ew. światła w kolumnie - w takim przypadku trzeba uszczegółowić zebrane dane. Etc...
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza