Hybrydowy chopper - romans OCC i Schneider Electric
Jak wygl±da³aby 1/3 Toyoty Prius? W³a¶nie tak…
Schneider Electric to firma, której g³ówn± specjalizacj± jest zarz±dzanie energi± elektryczn±. To musia³o siê spodobaæ Orange Country Choppers, bowiem w³a¶nie z nimi stworzyli oni pierwszego na ¶wiecie hybrydowego choppera z silnikiem V2. Wed³ug twórców, ten motocykl jest m±dry. Wszystko monitoruje, analizuje i na bie¿±co dobiera optymalne ¼ród³o napêdu. Jak to wygl±da w praktyce? Motocykl ³adowany jest z gniazdka domowej sieci energetycznej. Pr±d ten zasila 48-konny silnik elektryczny, który napêdza tylne ko³o. W ten sposób mo¿na przejechaæ oko³o 60 km. W drugim trybie uruchamiany jest silnik spalinowy, który oprócz charakterystycznego bulgotania V2, napêdza akumulatory A123 silnika elektrycznego. Prognozowane spalanie ma wynie¶æ 3,5 do 4 litrów na setkê w trybie mieszanym. Oczywi¶cie mo¿na te¿ samemu wybieraæ rodzaj napêdu. Ca³o¶æ wspomagana jest uk³adem hamulcowym odzyskuj±cym energiê. Hybrydowy chopper byæ mo¿e i ma 400 Nm, ale z mas± 430 kg wa¿y tyle, co 1/3 Toyoty Prius.
Obecnie motocykl ten bryluje w Stanach, gdzie hybrydy s± uwielbiane. Jednak ju¿ w marcu rozpoczyna siê wystawowe tourne po Europie. Sprzêt bêdzie do zobaczenia m.in. w Muzeum Techniki w Brnie podczas Schneider Electric Energy Party (co swoj± drog± brzmi jak impreza techno). Zastanawia nas te¿ fakt, ¿e nie jest to pierwszy motocykl OCC wykorzystuj±cy napêd elektryczny. Czy¿by po gro¼bach upadku, sprawach s±dowych i powi±zaniach kryminalnych, Paul Senior chcia³ zrehabilitowaæ swój wizerunek w Ameryce, buduj±c motocykle przyjazne ¶wiatu?
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeFaktycznie - wygl±da równie paskudnie, co Toyota Prius.
OdpowiedzWszystko piknie tylko ile to to bêdzie kosztowaæ? Czy nawet uwzglêdniaj±c obecne wysokie ceny paliwa s± szanse ¿e kiedykolwiek zwróci siê z pewno¶ci± wysoki kosz zakupu ? Osobi¶cie uwa¿am,¿e ...
Odpowiedz