Husqvarna TR650 Strada 2013 - ju¿ oficjalnie
W ubieg³ym roku prezentowali¶my wam pierwsze informacje na temat Husqvarny 650 Strada, w tym roku pokazujemy gotowy produkt. Nowy jednocylindrowy model z Varese bêdzie nosi³ nazwê Husqvarna TR650 Strada i trafi do sprzeda¿y ju¿ na pocz±tku sezonu 2013.
Podobnie jak w przypadku Nudy, W³osi bazowali na sprawdzonym rozwi±zaniu, w tym wypadku na BMW G650GS, z którego Strada odziedziczy³a przede wszystkim jednostkê napêdow±. Podobnie jak w przypadku Nudy W³osi poddali serce motocykla tuningowi, który nie ograniczy³ siê jedynie do dodania czerwonej pokrywy zaworów. Uda³o siê wyci±gn±æ z niego 58KM (BMW standardowo oferuje 48KM), choæ na niektóre kraje z uwagi na regulacje ubezpieczeniowe i przepisy zwi±zane z obostrzeniami w prawach jazdy pozostawiono tak¿e wariant 48KM. Motocykl na sucho wa¿y poni¿ej 170 kg (186 gotowy do jazdy), co powinno zapewniæ mu niez³y stosunek mocy do masy.
Strada poza podwy¿szon± moc± oferuje równie¿ bardzo solidne podwozie. Przedni widelec z rurami o ¶rednicy 46mm to nieczêsto spotykane rozwi±zanie w tej klasie. Zarówno przedni widelec, jak i tyln± jednostkê resoruj±co-t³umi±c± dostarczy³ Sachs, hamulce pochodz± z Brembo, standardowym wyposa¿eniem jest wy³±czany ABS.
Nie wiadomo jeszcze niczego na temat ceny, choæ z pewno¶ci± nie bêdzie ona ni¿sza, ni¿ w przypadku G650GS. Wiêcej na temat samego motocykla oraz planów jakie wi±¿e z nimi niemiecko-w³oski sojusz dowiemy siê zapewne ju¿ jesieni± na pierwszych prezentacjach nowych modeli planowanych na targi w Kolonii.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeJezu ale brzydki ! Nie wiem kto to kupi...
Odpowiedzkopia Aprilii Pegaso
OdpowiedzPróby BMW, ¿eby przez takie cuda odebraæ klientów KTMowi oceniam marnie, m.in. z powodu kiepskiego w porównaniu z KTM silnika upgradowany silnik z 650 GS....). Decyduj±ce bêdzie jednak to, ¿e w tym...
OdpowiedzNie zgodzê siê! Wszystko zale¿y od marketingu i oczywi¶cie od samego produktu. Druga sprawa to brak w ofercie ktm-a modelu w tej klasie, jest tylko 690enduro a potem 990Adveture. My¶lê, ¿e Strada to bardzo dobry krok. Bardzo ciekawa alternatywa dla Transalpa, Tenerki czy reszty konkurencji. BRAWO HUSKA !!!
OdpowiedzNo ja znowu sie nie zgodzê z Tob±, ze KTM konkurenta dla tego modelu nie ma:) Otó¿ wyglada na to ze bezpo¶rednim rywalem tej Huski bedzie KTM Duke 690. Widaæ na zdjêciach, ze to bedzie sprzet typowo szosowy i to raczej na miasto - mnie bardzo sie kojarzy z Aprilia Pegaso. Zobaczymy czy siê przyjmie - ja jednak gdybym szukal sprzeta w tej kategorii to wybra³ bym KTM Duke'a (najlepiej tego z poprzedniego roku w wersji R:)
OdpowiedzZwróæ uwagê na rozmiary kó³, skok zawieszenia i prze¶wit, jak dla mnie to celuj± w lekkie turystyczne enduro ;) Nie mo¿na porównywaæ jej do Duke-a. Za to mo¿na SuperDuke-a porównaæ z Nud±900 i jak dla mnie NUDA900R wymiata ;))) Osobi¶cie eksploatujê KTM690SMC, ¿eby nie by³o ¿e jaki¶ anty KTMowy jestem ale Huska przemawia do mnie nowymi projektami i ju¿ czekam na swoj± Nudê900R;)))
Odpowiedzno zalezy jak na to spojrzec - moze i to byc lekie turystyczne enduro, jak bmw 650:) A co do Husqvarny TR650 - Huska planuje tez 650 w wersji "Terra" - ona bardziej przeznaczona ma byc na teren z racji 21 calowego kola z przodu i szprychowych felg. Nie beda to rewolucyjne motocykle ale pewnie beda sie sprzedawac przyzwoicie - turystyczne enduraki ostatnio maja branie, choc bardziej te du¿e:P
OdpowiedzI Duke i Supermoto - kto¶ po zastanowieniu mo¿e za podobne pieni±dze kupiæ cos teoretycznie "ostrzejszego"ze wzglêdu na bardziej hardcorowy zawias.
Odpowiedz