Husqvarna 510 Double Take - taki scrambler to rozumiem!
Tony Prust z Analog Motorcycles zbudował przepiękną interpretację klasycznych motocykli offroadowych na bazie Husqvarny 510 z 2005 roku.
Pomysł był równie prosty co niesamowity: budowa lekkiego, homologowanego enduro w stylu vintage na bazie możliwie nowej technologi. Bazą do powstania projektu była Husqvarna SM 510R (wersja supermoto modelu TE 510). Na pierwszy ogień wymieniono koła, korzystając z felg Warp 9 o typowo endurowym rozmiarze 21 cali z przodu, 18 z tyłu. Cała tylna sekcja (subframe, wahacz) została zbudowana od podstaw, tak by odpowiadała klasycznym standardom. Dzięki temu można było zamontować podwójne amortyzatory firmy Race Tech. Do doszedł piękny, aluminiowy zbiornik, okrągła lampa i wysoko poprowadzony układ wydechowy. Całość, w czerwonym kolorze, prezentuje się niesamowicie!
Motocykl został zbudowany przez Analog Motorcycles na zamówienie Doug’a Wheeler’a, fana klasycznych, offroadowych motocykli. Wheeler był nieco zmęczony ciągłą walką z kickstarterem w swoich 50-letnich Bultaco, stąd pomysł na budowę sprzętu technologicznie bardziej aktualnego.
Double Take bardziej odpowiada stylowi maszyn wyczynowych z lat ’50 i ’60 niżeli scramblerom, ale nie oponowalibyśmy gdyby podobny motocykl trafił do seryjnej produkcji. Może np. pod postacią Husqvarny Svartpilen?
Foto: Analog Motorcycles
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeCo¶ takiego chcia³bym mieæ. Wspó³czesne motocykle w teren to albo co¶ jak wyczynowe crossówki albo trialówki, nie wspominam ju¿ o ciê¿kich pseudo terenowych turystykach. Powinni wreszcie zbudowaæ ...
Odpowiedz