tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda przedstawia plany na 2009
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda przedstawia plany na 2009

Autor: Informacja prasowa 2009.02.24, 09:18 Drukuj

Plany udziału firmy Honda w Motocyklowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2009

27. stycznia 2009 Honda Motor Co., Ltd. zaprezentowała w Tokio plany swojego udziału w wyścigach motocyklowych w sezonie 2009. Traktując sporty motorowe jako wyzwanie, Honda ścigała się w najróżniejszych zawodach, niemal od dnia swojego powstania i zawsze dążąc do tego samego: zajęcia miejsca na szczycie światowej czołówki. Motywowana takimi marzeniami i aspiracjami, firma Honda realizowała je poprzez nieustanne opracowywanie i wdrażanie innowacji technicznych.

W roku 1954 Soichiro Honda, założyciel firmy, poinformował o planach startu w wyścigu drogowym Tourist Trophy na wyspie Man, rozgrywanym wówczas jako World Championship Grand Prix (WGP). Pięć lat później, w roku 1959, motocykle Hondy pojawiły się w wyścigu Isle of Man TT. W trzecim sezonie startów, w 1961 roku, Honda zdominowała klasy 125 cm3 i 250cm3, zajmując po pięć czołowych lokat w każdej z nich. Takie zwycięstwo zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i producentów w obu klasach, było sukcesem dokładnie na miarę aspiracji firmy. Od tego czasu Honda bierze udział w najróżniejszych kategoriach wyścigów motocyklowych.

W roku 2009, w którym przypada pięćdziesiąta rocznica pierwszego startu w wyścigach WGP, Honda postanowiła powalczyć o odzyskanie mistrzowskiego tytułu w MotoGP, królewskiej klasie wyścigów. Osiągnięcie takiego celu wymaga użycia zaawansowanych technologii i pracy nad nowymi wyzwaniami wykorzystując całe zgromadzone dotychczas doświadczenie. Honda liczy też na sportowego ducha zawsze obecnego w firmie oraz na wsparcie i doping fanów dzielących z nami nadzieje na sukcesy.

Wyścigi drogowe

FIM Road Racing World Championship Grand Prix

Klasa MotoGP

Honda skoncentruje się na odzyskaniu trzech tytułów - najlepszego kierowcy, najlepszego producenta i najlepszego zespołu - możliwych do zdobycia w MotoGP, najważniejszej klasie wyścigów Road Racing World Championship Grand Prix (WGP). W wyścigach będzie brało udział sześciu kierowców startujących w czterech stajniach wyścigowych. Będą oni dosiadali motocykli RC212V, które na obecny sezon otrzymały kolejne modyfikacje z najwyższej technologicznej półki.

Fabryczny zespół Repsol Honda będzie reprezentowało dwóch kierowców: Dani Pedrosa, dla którego będzie to czwarty sezon w MotoGP oraz Andrea Dovizioso, debiutujący w zespole Repsol. Yuki Takahashi przenosi się z klasy 250 cm3 do królewskiego MotoGP, by ścigać się w innym teamie używającym motocykli Honda. Będzie on jedynym zawodnikiem reprezentującym w tym sezonie Japonię.

Zespół Numer startowy Zawodnik Wiek Narodowość Miejsce w sezonie 2008
Repsol Honda Team 3 Dani Pedrosa 23 Hiszpania 3. MotoGP
Repsol Honda Team 4 Andrea Dovizioso 22 Włochy 5. MotoGP
San Carlo Honda Gresini 15 Alex De Angeles 24 San Marino 14. MotoGP
San Carlo Honda Gresini 24 Toni Elias 25 Hiszpania 12. MotoGP
Scot Racing Team MotoGP 72 Yuki Takahashi 24 Japonia 5. WGP 250 cm3
LCR Honda MotoGP 14 Randy De Puniet 27 Francja 15. MotoGP

Klasa 250 cm3

W klasie 250 cm3 motocykle Hondy będzie dosiadało sześciu kierowców z czterech stajni wyścigowych. Hiroshi Aoyama, Raffaele De Rosa i Ratthapark Wilairot będą korzystali z maszyn RS250RW. Shoya Tomizawa, który do zeszłego sezonu startował w serii All-Japan Road Race Championship, a także Bastien Chesaux i Toni Wirsing, pojadą na jednośladach RS250R.

Zespół Numer startowy Zawodnik Wiek Narodowość Miejsce w sezonie 2008
Scot Racing Team 250cc 4 Hiroshi Aoyama 27 Japonia 7. WGP 250 cm3
Scot Racing Team 250cc 35 Raffaele De Rosa 21 Włochy 18. WGP 250 cm3
Thai Honda PPT SAG 14 Ratthapark Wilairot 20 Tajlandia 13. WGP 250 cm3
CIP Moto-GP250 48 Shoya Tomizawa 18 Japonia 2. All-Japan RR Championship GP250
Racing Team Germany 8 Bastien Chesaux 17 Szwajcaria -
Racing Team Germany 9 Toni Wirsing 18 Niemcy -

FIM Endurance World Championship Series

8-godzinny wyścig Suzuka World Endurance Championship Race

Na 32. wyścig Suzuka 8 Hours Endurance Road Race, Honda planuje wsparcie dwóch prywatnych zespołów wyścigowych, które otrzymają motocykle o parametrach odpowiadających maszynom zespołów fabrycznych.

Najważniejsze zespoły i kierowcy Hondy w Mistrzostwach Świata w klasach Superbike (WSB), Supersport (WSS), Motocross (WMX), startujący przy wsparciu Honda Motor Europe Ltd.

W mistrzostwach World Superbike (WSB) w prywatnych zespołach wyścigowych łącznie wystartuje sześciu kierowców wspieranych przez Honda Motor Europe Ltd. (HME), czyli centralę firmy Honda w Europie. Będą wśród nich Ryuichi Kiyonari, Carlos Checa i Jonathan Rea dosiadający najnowszej wersji motocykla CBR1000RR. Ryuichi Kiyonari wykorzystując doświadczenia z ubiegłego sezonu i swój niezwykły talent, ma nawet szansę sięgnąć w tym roku po tytuł mistrzowski. Jego partner i rywal z tego samego zespołu, Carlos Checa, również będzie startował drugi sezon w WSB, ale będzie korzystał z ogromnego doświadczenia zdobytego w innych klasach (m. in. MotoGP). Jonathan Rea awansował do serii WSB po jednym sezonie w klasie Supersport (WSS), który zakończył na drugiej pozycji, tak więc nadzieje związane z jego startami są również bardzo duże.

W klasie World Supersport (WSS) Honda będzie wspierała kierowców poprzez swoją europejską centralę (HME) na zasadach analogicznych, jak w WSB. W barwach Hondy zobaczymy Andrew Pitt's, który poprzedni sezon zakończył jako Mistrz Świata, a także Kenana Sofuoglu - powracającego do WSS Mistrza tej serii z 2007 roku (po jednym sezonie przerwy spędzonym w WSB). Anthony West będzie debiutował w serii WSS, ale zawodnik ten ma za sobą dekadę doświadczeń wyścigowych także w MtoGP.

Łącznie z wymienionymi, w tym sezonie będzie startowało ośmiu zawodników na Hondach w serii WSS. Od roku 2002, czyli siedem sezonów pod rząd, Honda zdobywała mistrzostwo serii WSS, dysponując niedoścignioną dla rywali kombinacją umiejętności kierowców, osiągów ich motocykli i organizacji pracy zespołów wyścigowych. Oczywiście celem w bieżącym sezonie jest tytuł mistrzowski.

Główne zespoły i zawodnicy w Mistrzostwach Świata Superbike (WSB)

Zespół Motocykl Zawodnik Miejsce w sezonie 2008
Ten Kate Honda Racine CBR1000RR Ryuichi Kiyonari 9. WSB
HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR Carlos Checa 4. WSB
HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR Jonathan Rea 2. WSS
HANNspree Honda Althea CBR1000RR Tommy Hill WSS
Stiggy Motorsport AB CBR1000RR Leon Hasam 2. BSB (British Superbike)
Stiggy Motorsport AB CBR1000RR Roberto Rolfo 17. WSB

Główne zespoły i zawodnicy w Mistrzostwach Świata Supersport (WSS)

Zespół Motocykl Zawodnik Miejsce w sezonie 2008
HANNspree Ten Kate Honda CBR600RR Andrew Pitt 1. WSS
HANNspree Ten Kate Honda CBR600RR Kenan Sofuoglu 18. WSB
HANNspree Honda Althea CBR600RR Mark Aitchison 13. WSS
HANNspree Honda Althea CBR600RR Matthieu Lagrive 14. WSS
Stiggy Motorsport AB CBR600RR Anthony West 18. MotoGP
Stiggy Motorsport AB CBR600RR Gianluca Vizziello 11. WSS
Parkalgar Honda CBR600RR Miguel Praia 25. WSS
Parkalgar Honda CBR600RR Eugene Laverty 21. WSS

World Motocross (WMX)

W motocrossie wsparcie zawodnikom zapewnia również europejska centrala firmy. Honda będzie współpracować z dwoma zespołami startującymi w najbardziej prestiżowej klasie MX1 serii mistrzostw World Motocross (WMX). Łącznie czterech zawodników będzie brało udział w wyścigach, korzystając z motocykli Honda CRF450R: Billy Mackenzie i Marc de Reuver, którzy startowali w zeszłym sezonie, a także nowi członkowie ich zespołów - Cedric Melotte i Kevin Strijbos.

Zespół Motocykl Zawodnik Miejsce w sezonie 2008
CAS HondaTeam CRF450R Billy Mackenzie 9. MX1
CAS HondaTeam CRF450R Cedric Melotte 30. MX1
Martin Racing Team CRF450R Marc de Reuver 10. MX1
Martin Racing Team CRF450R Kevin Strijbos 24. MX1

Trial

FIM World Trials Championship Series

W rozgrywanej pod patronatem FIM serii World Trials Championship (WCT), Honda wystawia dwa motocykle Montesa COTA 4RT wyposażone w bardzo efektywne czterosuwowe silniki. Jeździć na nich będą Toni Bou, Mistrz z ostatnich dwóch sezonów oraz Takahisa Fujinami, jedyny w tym sezonie Japończyk startujący w serii WCT. Z taką obsadą Honda liczy na trzeci z rzędu tytuł mistrza wśród kierowców i czwarty z rzędu tytuł mistrza wśród producentów.

Zespół Numer startowy Zawodnik Wiek Narodowość Miejsce w sezonie 2008
REPSOL MONTESA HRC 1 Toni Bou 22 Hiszpania 1.
REPSOL MONTESA HRC 3 Takahisa Fujinami 29 Japonia 3.
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę