Honda VFR 1200 2010 - podwójne sprzęgło!
Honda proponuje sterowanie skrzynią biegów przy wykorzystaniu jedynie przycisków na kierownicy
Od jakiegoś czasu chodzą słuchy na temat nowego wcielenia popularnej VFRki. Sukcesor wielkiego rynkowego i sportowego przeboju Hondy ma wedle zapowiedzi nosić oznaczenie VFR1200. Wielu wiąże tą nowość z ostatnio prezentowanym konceptem V4 i wszystko wskazuje na to, że pokazany w ubiegłym roku w Monachium koncept V4 to w rzeczy samej zapowiedź nowej VFR1200.
Choć prezentacja nowości Hondy będzie miała prawdopodobnie miejsce na tokijskich targach motocyklowych, które rozpoczynają się 21 października tego roku, to już teraz coraz więcej wiemy o samej konstrukcji motocykla. W Internecie Honda chwali się już bowiem swoim nowym autorskim rozwiązaniem o nazwie Dual Clutch Transmission. Znajdzie ono zastosowanie właśnie w VFR1200 i choć japoński producent jeszcze tego oficjalnie nie potwierdza, to sam zarys pojazdu przedstawionego na filmie rozwiewa wszelkie wątpliwości.
Wróćmy jednak do układu podwójnego sprzęgła. Zakłada on sterowanie skrzynią biegów przy wykorzystaniu jedynie przycisków na kierownicy. System sam obsługuje pracę sprzęgła, zarówno przy ruszaniu, jak i przy zmianie biegów. Poza ułatwieniem obsługi motocykla konstruktorzy podkreślają również pozytywny wpływ nowego rozwiązania na stabilność motocykla. Więcej na temat szczegółów technicznych tego patentu znajdziecie już wkrótce na stronach Ścigacz.pl. Teraz nowe rozwiązanie możecie zobaczyć w akcji na filmie poniżej.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeale brzydactwo, ale co zrobić honda wszystkie motocykle robi na wzór gęby baby jagi. Wyjątkiem jest valkyrie. Powodzenia wszystkim, którzy kupią ten szajs:) Zmiana biegów w kierownicy to porażka, ...
OdpowiedzVFR 1200 z podwojnym sprzeglem nie jest jeszce dostepna, bedzie pod koniec 2010. Nie jest to jak jazda skuterem zapewniam!!! Honda stosuje juz ta skrzynie w TRX 420 FA10.Glownym zalozeniem jest ...
OdpowiedzZA CIĘŻKI ! ! ! Wszystko OK poza jednym. Strasznie przesadzili z waga motorka, moja obecna vfr-waży 240 kg i to jest stanowczo za duzo a co dopiero te 267 kg. Pewnie ten kardan sporo wazy.
Odpowiedzsiądziesz przejedziesz przestaniesz p.......
Odpowiedzto nie jest motocykl dla herlawych kurdupli powinienes sie przesiasc na honde zoomer
OdpowiedzOj chyba lekko nagięte to dual clutch w widoku porównawczym - jak już jest zapięta jedynka to przy ruszaniu powinien tył przysiąść trochę, zanim zapnie się kolejny bieg ;)
OdpowiedzPrzecież to będzie jak jazda na skuterze tyle, że cholernie mocnym
Odpowiedz"DSG" w motocyklu, świat zwariował :-)
Odpowiedz