Honda RC166 - mały wariat
Zwyciężyła 10 z 10 wyścigów w Mistrzostwach Świata w roku 1966. Umożliwiła zdobycie tytułu najlepszego producenta oraz kierowcy w klasie 250 ccm dwa lata z rzędu. Rozwija prędkość ponad 240 km/h i waży 112 kilogramów. Ma 6 cylindrów, 249,42 cm3 pojemności, podwójne wałki rozrządu i 4 zawory na cylinder. Jest chłodzona powietrzem i została sprzężona z 7-stopniową skrzynią biegów. Myślicie, że bezwładność wskazówki obrotomierza pozwala na wystarczająco szybkie odzwierciedlenie przyrostu obrotów silnika? Zobaczcie i posłuchajcie sami:
|
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze62KM;max:18000obr/min.Ogromne osiągnięcie.Soichiro Honda od początku dążył do zwiększania mocy silników po przez wzorst obrotów maksymalnych silnika.Nie było to proste w ówczesnych latach-obróbka ...
Odpowiedzmasakra...i to było w latach 60-tych!!!
OdpowiedzTe silniki 6-cio cylindrowe są przerażające ^^
Odpowiedzcud techniki po prostu
OdpowiedzPo prostu piękny!
Odpowiedz