Honda Poland - plany na rok 2008
Specjalnie dla Was, Sales Manager firmy Honda Poland - Jakub Rymkiewicz uchyla rąbka tajemnicy o planach Hondy na rok 2008
Każdy, kto choć trochę interesuje się rynkiem motocyklowym w Polsce z pewnością zauważył spore zmiany w ofercie i cennikach Hondy. Co było ich powodem i jakie są plany Hondy na przyszłość, dowiecie się z naszego wywiadu.
Ścigacz.pl: Honda zawsze była jedną z najdroższych marek motocykli w Polsce. W ostatnim czasie odnotowaliśmy jednak znaczne obniżki cen produktów oferowanych przez Waszą firmę. Co było powodem zmian polityki cenowej?
Jakub Rymkiewicz: W Hondzie na pewno zmienił się punkt widzenia dotyczący w ogóle rynku polskiego. Jest to trzeci sezon, kiedy Honda, jako koncern opiekuje się motocyklami w Polsce i sytuacja dojrzała do tego, by ta opieka miała dużo większe znaczenie, niż w latach poprzednich. Jak we wszystkim na świecie występuje globalizacja, tak samo następuje globalizacja cen. Ceny nie są mniejsze, lecz po prostu zaczynają być takie, jak w całej Europie.
Ścigacz.pl: Co poprzez tą politykę cenową Honda zamierza osiągnąć?
Jakub Rymkiewicz: Na pewno celem strategicznym Hondy jest zdobycie należytej jej pozycji w Polsce, porównywalnej z tą w innych krajach Starego Kontynentu. Należy także zwrócić uwagę na to, że polski rynek motocyklowy bardzo intensywnie rozwija się. Honda chce mieć swój wkład w jego dynamiczny wzrost, jak również w ogólny rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce.
Ścigacz.pl: Honda w opinii użytkowników motocykli uważana jest w Polsce za markę najlepszą. Czy po tych zmianach nie obawiacie się utraty części swego górno-półkowego wizerunku?
Jakub Rymkiewicz: Myślę, że nie ma takich obaw. Renoma wiąże się z jakością produktu, a nie z ceną. Pozycja Hondy w Polsce jest na prawdę bardzo silna, a cały ten ruch cenowy, który się odbył wyjdzie tylko na dobre dla rynku polskiego, ponieważ nastąpiła unifikacja cen. Rozbieżność pomiędzy markami najsłabszymi typu Kawasaki, czy Suzuki i mocniejszymi typu Honda i Yamaha znacznie skróciła dystans.
Ścigacz.pl: Jak wygląda rozbudowa sieci dealerskiej Hondy?
Jakub Rymkiewicz: Aktualnie posiadamy około dwudziestu dealerów w całej Polsce. W marcu i kwietniu bieżącego roku otwartych zostanie kolejnych trzech. Generalnie mamy swoich dealerów we wszystkich większych miastach w Polsce. Poszukujemy również dealerów w mniejszych miejscowościach, tak by można było otoczyć opieką dealerską każdego klienta z dowolnego miejsca w kraju.
Ścigacz.pl: Jak wygląda zaangażowanie Hondy w polskim sporcie?
Jakub Rymkiewicz: W wyścigach motocyklowych będziemy mieli kilku zawodników i teamów jeżdżących na torze w Poznaniu. Również kilku dobrych zawodników kupiło u nas motocykle crossowe, na których będą startować w zawodach. Wraz z nowym sprzętem przyjdzie także pora na czterokołowce.
Ścigacz.pl: W ubiegłym roku marki takie jak Suzuki, czy Yamaha organizowały dla swych klientów imprezy firmowe np. dni otwarte na Torze Poznań lub wspólne quadowanie. Jakie są plany Hondy w tej materii?
Jakub Rymkiewicz: Tak, planowane są dwa cykle spotkań poświęconych czterokołowcom. Jedna z imprez być może odbędzie się już w maju lub na przełomie maja i czerwca. Będzie to początek do utworzenia klubu ATV Honda. Druga tego typu impreza odbywać się będzie prawdopodobnie we wrześniu. Planowane jest też dwukrotne przeprowadzenie dni Hondy na torze Poznań (o ile oczywiście wyjaśni się sprawa Toru Poznań), gdzie każdy posiadacz motocykla Hondy, bez względu na to jaki jest jego poziom kwalifikacji będzie mógł nauczyć się, jak jeździć po torze i pokonać jego nitkę pod okiem fachowych polskich kierowców wyścigowych.
Ścigacz.pl: Dziękujemy bardzo za wywiad.
Jakub Rymkiewicz: Proszę bardzo.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeNie wiem jak dlugo ten mistrz marketingu pracuje dla Hondy. Ale jak na razie to sprzedaz maja mizerna w poronwaniu do Yamahy oraz do jak to sie Sales Manager Guru wyrazil "najslabszej" Suzuki, tak ...
OdpowiedzTen mistrz wczesniej pracowal w Kawasaki i tez jakos nie zaszalal. No i jak tam pracowal to oczywiscie Kawa byla najlepsza na swiecie :-)
OdpowiedzSuzuki- najsłabsza marka, no nie, ten gostek mnie rozłożył na łopatki tą wypowiedzią, skąd on się urwał?
OdpowiedzJak wykorzystać spadek kursu Euro do celów marketingowych? Przykład spadku cen na motocykle w Polskiej sieci dealerskiej BMW- toczono ciężkie boje z centralą w Niemczech, o wyrównanie cen względem...
Odpowiedzciekawe co za zawodnikow maja
Odpowiedz