Honda PCX - Start&Stop w jedno¶ladzie
Honda PCX 125 ma byæ pierwszym jedno¶ladem z systemem Start&Stop odpowiedzialnym za wy³±czanie silnika gdy motocykl zatrzymuje siê. Celem jego zastosowania jest oczywi¶cie oszczêdzanie paliwa, czyli redukcja emisji spalin, a to wpisuje siê idealnie w popularne ruchy ekologiczne.
PCX jest niedu¿ym skuterem miejskim o nowoczesnym wygl±dzie. Ma byæ modny i ciekawy, a przy tym praktyczny. Ch³odzony ciecz±, jednocylindrowy, 4-suwowy silnik ma 125 ccm i produkuje 11,7 KM. Wed³ug katalogu PCX ma zu¿ywaæ zaledwie 2,2 litra benzyny na 100 kilometrów, a ten wynik jeszcze poprawi system Start&Stop. Po zatrzymaniu siê i trzech sekundach na wolnych obrotach silnik wy³±cza siê, a na zegarach pojawia siê pomarañczowa ikona „stand-by”. Jednostka momentalnie w³±cza siê wraz z przekrêceniem manetki gazu. Pojazdu mo¿na u¿ywaæ zarówno z w³±czonym, jak i wy³±czonym systemem. Jak twierdzi Honda, dziêki Start&Stop zu¿ycie paliwa spada o oko³o 5%. Zbrojeñ ekologicznych ci±g dalszy!
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzezaoszczêdimy 3 litry w ci±gu roku, a wydamy 120 PLN na akumulator, który padnie po 1 roku, zamiast po 5 latach..
Odpowiedzdo tego moment odpalania jest dla silnika najgorszy. A odpaleñ bêdzie bardzo duzo z tym systemem. CZyli ¿ywotno¶æ silnika znacz±co spadnie.
OdpowiedzCo za bzdury, o¶mieszacie siê. Zero wiedzy i do¶wiadczenia. Tam nie ma rozrusznika, silnik jest uruchamiany przez alternator. Je¿d¿±c PCX we wspomnianym trybie nie stwierdzi³em roz³adowywania akumulatora, ani przedwczesnego jego starzenia. Powiem wiêcej, profilaktycznie ³aduj±c po ca³ym sezonie, od razu w³±czy³a siê zielona lampka pe³nego na³adowania. Zanim co¶ napiszecie, nauczcie siê czegokolwiek lub wróæcie do grania w BrawlStars.
Odpowiedz