Honda PCX - Start&Stop w jednośladzie
Honda PCX 125 ma być pierwszym jednośladem z systemem Start&Stop odpowiedzialnym za wyłączanie silnika gdy motocykl zatrzymuje się. Celem jego zastosowania jest oczywiście oszczędzanie paliwa, czyli redukcja emisji spalin, a to wpisuje się idealnie w popularne ruchy ekologiczne.
PCX jest niedużym skuterem miejskim o nowoczesnym wyglądzie. Ma być modny i ciekawy, a przy tym praktyczny. Chłodzony cieczą, jednocylindrowy, 4-suwowy silnik ma 125 ccm i produkuje 11,7 KM. Według katalogu PCX ma zużywać zaledwie 2,2 litra benzyny na 100 kilometrów, a ten wynik jeszcze poprawi system Start&Stop. Po zatrzymaniu się i trzech sekundach na wolnych obrotach silnik wyłącza się, a na zegarach pojawia się pomarańczowa ikona „stand-by”. Jednostka momentalnie włącza się wraz z przekręceniem manetki gazu. Pojazdu można używać zarówno z włączonym, jak i wyłączonym systemem. Jak twierdzi Honda, dzięki Start&Stop zużycie paliwa spada o około 5%. Zbrojeń ekologicznych ciąg dalszy!
|
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzezaoszczędimy 3 litry w ciągu roku, a wydamy 120 PLN na akumulator, który padnie po 1 roku, zamiast po 5 latach..
Odpowiedzdo tego moment odpalania jest dla silnika najgorszy. A odpaleń będzie bardzo duzo z tym systemem. CZyli żywotność silnika znacząco spadnie.
OdpowiedzCo za bzdury, ośmieszacie się. Zero wiedzy i doświadczenia. Tam nie ma rozrusznika, silnik jest uruchamiany przez alternator. Jeżdżąc PCX we wspomnianym trybie nie stwierdziłem rozładowywania akumulatora, ani przedwczesnego jego starzenia. Powiem więcej, profilaktycznie ładując po całym sezonie, od razu włączyła się zielona lampka pełnego naładowania. Zanim coś napiszecie, nauczcie się czegokolwiek lub wróćcie do grania w BrawlStars.
Odpowiedz