Honda MSX125 - nowy motocykl dla m³odego pokolenia
MSX125 ("Mini Street X-treme 125") to kontynuacja oryginalnego, rekreacyjnego motocykla na małych kołach, zdefiniowanego przez Hondę w roku 1963 kultowym modelem "Monkey", który zainspirował także modele Dax i Ape.
Produkowany w Tajlandii, MSX125 jest wystarczająco kompaktowy, aby oferować wyśmienite prowadzenie i użyteczność, jednocześnie dając poczucie dosiadania pełnowymiarowego motocykla, dzięki zastosowaniu wielu elementów o standardowych rozmiarach. To po części mini-bike, po części motocykl, zapewniający porywające osiągi, pewne prowadzenie i atrakcyjną, miejską stylistykę.
MSX125 napędza sprawdzony i wydajny, zasilany wtryskiem paliwa, czterosuwowy silnik o pojemności 125 cm3, zoptymalizowany pod kątem jeszcze lepszej ekonomii i jak najpłynniejszego sposobu oddawania mocy i momentu obrotowego. Maszyna korzysta także z motocyklowej, czterobiegowej skrzyni biegów i manualnego sprzęgła. Uzupełnieniem całości jest kompaktowa, wytrzymała rama stalowa, odwrócony widelec przedniego zawieszenia, tylne zawieszenie typu monoshock, hydrauliczne tarcze hamulcowe z przodu i tyłu oraz lekkie 12" koła wyposażone w szerokie opony o niskim profilu.
Honda MSX125 pojawi się w salonach dealerów motocykli Hondy już w maju 2013 roku.
Specyfikacja techniczna | |
Silnik | |
Typ | Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 2-zaworowy |
Pojemność skokowa | 124,9 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 52,4 mm x 57,9 mm |
Stopień sprężenia | 9,3 : 1 |
Maksymalna moc | 9,8 KM przy 7000 obr/min |
Maksymalny moment obr. | 10,9 Nm przy 5500 obr/min |
Pojemność miski olejowej | 1,1 litra |
Układ zasilania | |
Przygotowanie mieszanki | Elektryczny wtrysk paliwa PGM-FI |
Pojemność zbiornika paliwa | 5,5 litra |
Instalacja elektryczna | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12 V 3,5 AH |
Moc alternatora | 160 W / 5000 obr/min |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Skrzynia biegów | 4-biegowa |
Przełożenie końcowe | Łańcuch |
Rama | |
Typ | Pojedyncza, stalowa rama grzbietowa |
Podwozie | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1760 x 755 x 1010 mm |
Rozstaw osi | 1200 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 25 stopni |
Wyprzedzenie | 81 mm |
Wysokość siedzenia | 765 mm |
Prześwit | 160 mm |
Waga | 101,7 kg |
Promień skrętu | 1,9 metra |
Zawieszenie | Przód: 31 mm odwrócony widelec teleskopowy |
Tył: Wahacz stalowy, pojedynczy amortyzator | |
Koła | Przód: Ramiona Y, odlew aluminiowy, MT 2,5 - 12 |
Tył: Ramiona Y, odlew aluminiowy, MT 2,5 - 12 | |
Opony | Przód: 120/70-12 |
Tył: 130/70-12 | |
Hamulce | Przód: 220 mm pojedynczy tarczowy, 2-tłoczkowy zacisk |
Tył: 190 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk | |
Instrumenty i elektryka | |
Panel wskaźników | Wyświetlacz LCD uwzględniający prędkość, dwa liczniki przebiegu dziennego, wskaźnik poziomu paliwa, zegarek |
Przednia lampa | 35 W / 35 W Wielozwierciadłowy reflektor projektorowy z podwójną żarówką HS1 35 W / 35 W |
Tylna lampa | LED |
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeFajna zabawka na codzienne ¶miganie o mie¶cie. Na zachodzie to rozumiej± i tam siê to bêdzie sprzedawaæ. W Polsce Polaczki tego nie kumaj± i sprzedawaæ sie nie bêdzie.
Odpowiedz"To po czê¶ci mini-bike, po czê¶ci motocykl, zapewniaj±cy porywaj±ce osi±gi..." hehee pewnie zdmuchuje z motocykla;p
OdpowiedzJak dla mnie za s³aby. 9,8KM to tyle co nic. Do tego 4 biegi... nie nie nie ;x lepsza jest np. yamaha xt 125x
Odpowiedza gdzie tu widzicie podan± cenê? spekulujecie gówniarze, a nic o cenie nie wiadomo
Odpowiedzogólnie wszystko super lecz cena raczej nie jest adekwatna do ca³o¶æi... no niestety, bo jest to bardzo fajny motorek
OdpowiedzDziwicie siê, ¿e taka wysoka cena? Polska jest cz³onkiem Unii Europejskiej i wszystko jest tutaj DROGIE. Ceny równane s± z zachodem, bo Polska aspiruje do bogatego pañstwa. 15ty¶. z³otych u nas, a...
OdpowiedzSzkoda, ¿e za te aspiracje musimy a¿ tyle przep³acaæ!! Proporcje s± nieco inne, zauwa¿, ¿e np w niemczech motory s± tañsze (przeliczj±c PLN na EURO) np. nowy CB500F kosztuje 5,5 tys Euro, a w Polsce 25 tys PLN. Patrz±c na zarobki i koszty utrzymania to du¿o bli¿ej nam do np. Brazylii (gdzie w ofercie jet wiele modeli 250 cc) i niestety do Indii (tam jest pe³no 150cc). Niestety, nasza polska mentalno¶æ ka¿e nam patrzeæ w górê i dlatego dealerzy daj± takie wysokie (prawie, ¿e kosmiczne na nasze warunki ceny), bo i tak wiele osób kupi. Jednych na to staæ, bo maj± miesi±czn± wyp³atê pozwalaj±c± kupiæ pó³ albo nawet ca³y nowy motocykl, a reszta.... no có¿ albo 20 letnia u¿ywka z W³och, albo kredyt - chwilówka z oprocentowaniem 20% w skali miesi±ca. Trochê widzia³em ¶wiata i to co siê u nas dzieje to jest po prostu nie do pomy¶lenia. Pozdrawiam:)
Odpowiedz