Honda CRF300L i CRF300 Rally. Motocykle do miasta i... na pla¿ê
Już 15 września uczestnicy Rajdu Latarników będą mieli okazję doświadczenia niezwykłej przygody, w tym przejazdu przez nadbałtycką plażę swoimi motocyklami. Honda, która od lat wspiera organizację tego wydarzenia, dostarczy na nie motocykle testowe. Modelami doskonale wpisującymi się w tego rodzaju imprezy bez wątpienia są CRF300L i CRF300 Rally.
Historię modelu CRF300L zapoczątkował wprowadzony na rynek pod koniec lat 70. XL250S, który był klasycznym motocyklem dwufunkcyjnym - do codziennej eksploatacji w ruchu ulicznym i weekendowych wypadów w teren. Ten trend kontynuowała gama łatwych w obsłudze motocykli XL, wyposażonych w jednocylindrowy, czterosuwowy silnik i precyzyjne podwozie.
Dalsze prace nad tego typu modelem doprowadziły do wprowadzenia w 2012 roku Hondy CRF250L, uniwersalnego motocykla z mocnym i jednocześnie oszczędnym silnikiem oraz solidnym, sprawnym podwoziem. Była to niezwykle wytrzymała, miejska maszyna w nowoczesnym, off-roadowym stylu, przystępna cenowo i jednocześnie tania w eksploatacji. W 2017 roku do oferty dołączył model CRF250 RALLY o sportowej, inspirowanej Dakarem stylistyce, przeznaczony do wypraw na dłuższych dystansach.
Oferowane obecnie CRF300L oraz CRF300 Rally zostały wprowadzone do sprzedaży wraz z gamą modeli na rok 2021. Pierwszy, nieco lżejszy i smuklejszy, przeznaczony jest i do jazdy po mieście i do zabawy w terenie, drugi, z nieco wyżej umiejscowionym, szerszym siedziskiem i większym zbiornikiem paliwa, oferuje wygodę podczas dłuższych wycieczek.
Oba modele wyposażono w jednocylindrową, chłodzoną cieczą, czterozaworową jednostkę o pojemności 286 cm3 i mocy maksymalnej 27 KM, osiąganej przy 8500 obr/min oraz maksymalnym momencie obrotowym 26,6 Nm, uzyskiwanym przy 6500 obr/min.
Silnik zamontowano na lekkim podwoziu, co skutkuje bardzo korzystnym stosunkiem mocy do masy pojazdu. Wysoką dynamikę CRFek potęgują krótkie przełożenia biegów 1-5, a wydłużony 6-ty bieg zapewnia bardziej relaksującą jazdę z dużą prędkością. Do sztywnej ramy, dużego prześwitu i skoków zawieszeń obu kół precyzyjnie dostosowano geometrię układu kierowniczego. W celu lepszego radzenia sobie z przyczepnością tylnego koła zastosowano sprzęgło antyhoppingowe oraz zredukowano siłę potrzebną do wciśnięcia dźwigni sprzęgła.
CRF300L oraz CRF300 Rally pozostały niezwykle użytecznymi, uniwersalnymi motocyklami o podwójnym zastosowaniu. Maszyna do codziennego użytku w środowisku miejskim, w weekend oferuje możliwość przejażdżki po szosie lub w terenie - gdziekolwiek fantazja poniesie.
Więcej o CRF300L TUTAJ, a więcej o CRF300 Rally TUTAJ.
Rajd Latarników, organizowany corocznie przez Fundację Motopomocni, odbędzie się w terminie 15-17 września 2023 r. Wiecej informacji TUTAJ. Motocykle Hondy dostępne do testów podczas rajdu: CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, XL750 Transalp, CL500, CB500X, ADV350, CRF300L, CRF125F, CRF110F, CRF50F.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze