tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CRF250L - nowy model na 2013 rok
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda CRF250L - nowy model na 2013 rok

Autor: Informacja prasowa 2012.07.20, 10:54 8 Drukuj

Motocykle dual-purpose to DNA Hondy. W latach 70-tych linię tych pojazdów zapoczątkował model XL250S, motocykl stworzony zarówno do jazdy po ulicach, jak i w terenie. Kolejne modele XL cieszyły się niezwykłą popularnością i również stawały się legendą, udowadniając że ekonomiczny, łatwy w użyciu, jednocylindrowy, czterosuwowy silnik w stosownej ramie, tworzy uniwersalny pojazd oferujący kierującemu radość z jazdy w niemal każdych warunkach.

Tradycje i wieloletnie doświadczenie Hondy bezpośrednio związane z zawodami off-roadowymi, czy też pojazdami dual-purpose – okazały się niezwykle pożyteczne podczas prac rozwojowych nad nowym modelem i były inspiracją dla całego zespołu przygotowującego ten projekt.

Przy planowaniu Hondy CRF250L na pierwszym miejscu postawiono potrzeby klienta. Łatwość użytkowania, praktyczność czy wygoda, mają być kluczowymi elementami, które dostarczą kierującemu przyjemności z jazdy na co dzień w zatłoczonym mieście oraz weekendowych wypadów w teren.

Założeniem inżynierów Hondy było stworzenie wszechstronnego pojazdu, który doskonale spełniałby wszystkie te oczekiwania. CRF250L został zatem wyposażony nie tylko w mocną, lecz także oszczędną i wytrzymałą jednostkę napędową oraz uniwersalna ramę. Przystępna cena i niskie koszty utrzymania przy zachowaniu niezwykle wysokiej jakości z jakiej, na całym świecie, znana jest marka Honda to niewątpliwe atuty modelu.

Niebagatelną siłą napędową całego projektu oraz motywacją dla inżynierów było skonstruowanie motocykla który pomoże w realizacji marzeń licznej rzeszy miłośników marki Honda.

CRF250L to wszechstronny motocykl do jazdy w najróżniejszych warunkach. Jego wymiary, ergonomia, niska waga, 43 mm widelec upside-down Showa oraz system Pro-link zastosowany w tylnym zawieszeniu, sprawiają że model ten doskonale radzi sobie na nieutwardzonym gruncie, a także w centrum miasta. Pojedynczy cylinder zastosowany w silniku zapewnia odpowiednią ilość mocy i momentu przy niskim zużyciu paliwa. Ostre i dynamiczne linie nadwozia nawiązują do legendarnych sportowych modeli CRF.

Idea która przyświecała zespołowi projektantów to stwierdzenie "…ekonomiczny i praktyczny na co dzień, a rozrywkowy i porywający w weekendy!"

Silnik CRF250L to lekka, kompaktowa, chłodzona cieczą, jednocylindrowa jednostka o pojemności 249 cm3 wyposażona w rozrząd DOHC. Dzięki temu, że moc oddawana jest płynnie w niskich zakresach obrotowych motocykl bardzo dobrze daje się wyczuć kierującemu. Praca krótko skokowego silnika jest również znakomita przy wysokich obrotach. W pełnym zakresie obrotów CRF250L zapewnia ciągłą i jednostajną dostawę mocy.

Stworzenie jednostki o takiej charakterystyce wymagało od konstruktorów wiele wysiłku w zakresie prac nad zasilaniem silnika i układem wydechowym. Wymiary układu dolotowego oraz układu wydechowego zostały idealnie dostosowane do parametrów jednostki napędowej. Nowo zaprojektowany filtr powietrza wraz z pojemnym (5,7 l) airbox’em efektywnie ułatwiają przepływ powietrza.

Mając na uwadze z jednej strony wydajność, a z drugiej - ochronę środowiska, projektantom pracującym nad silnikiem CRF250L udało się stworzyć bardziej kompaktowy układ sterujący zaworami, co pozwoliło na zastosowanie mniejszej głowicy cylindra. Irydowa świeca zapłonowa wraz z precyzyjnym wtryskiem PGM-FI dodatkowo zredukowały zużycie paliwa.

By zredukować straty mocy będące wynikiem tarcia, w silniku CRF250L przesunięto cylinder niesymetrycznie względem osi wału korbowego, zaś do produkcji tłoka zastosowano odporny na ścieranie materiał dodatkowo pokryty warstwą molibdenu. Co więcej pompa olejowa uniemożliwia napowietrzanie wtłaczanego oleju.

Rozwiązania techniczne w silniku pozwoliły na zminimalizowanie jego masy oraz generowane wibracje. Nowa sześciobiegowa skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem zostały wzmocnione i zaprojektowane, tak by poradzić sobie z dodatkowymi obciążeniami podczas jazdy w terenie.

Motocykl został wyposażony w chłodnicę o wydajności 10,7 kW, którą przed uszkodzeniami chroni osłona wykonany z polipropylenu. By sprostać wymogom Euro III czujnik O2 Lambda współpracuje z katalizatorem umieszczonym wewnątrz stożkowego tłumika.

By stać się pojazdem wszechstronnym CRF250L wymagał zastosowania nowej ramy. Wykonana ze stali kołyskowa konstrukcja bez problemu uniesie ciężar dwóch osób wraz z bagażem. Nad podnóżkami zostały umieszczone osłony zapewniające ochronę przed zarysowaniami.

Rozstaw osi 1445 mm daje doskonałą stabilność i zwrotność. Masa własna motocykla to zaledwie 144 kg. Efektywny, odwrócony 43 mm widelec Showa nawiązuje konstrukcyjnie do sportowej serii CRF. Tylne zawieszenie zostało wyposażone w system Pro-Link o skoku osi 240 mm. Całość zapewnia należytą sztywność i dzięki zmniejszonej masie nieresorowanej poprawia wyczucie podczas jazdy.

Przedni hamulec z pojedynczą tarczą o średnicy 256 mm pracuje z 2-tłoczkowym zaciskiem, tylny z 220 mm tarczą wyposażony jest w zacisk 1-tłoczkowy.

Hamowanie jest doskonale wyczuwalne i skuteczne, a lekkie tarcze typu wave mają właściwości samoczyszczące, pomocne w trudnych warunkach.

Lekkie aluminiowe felgi wpływają na redukcję nieresorowanej masy, a ich wzór został bezpośrednio zaczerpnięty z wytrzymałych kół sportowych CRF250/450R. 21 calowe koło z przodu i 18 calowe tylne poprawia stabilność w trudnym terenie i upodobnia CRF250L do wyczynowych motocykli off-roadowych.

Cyfrowy panel wskaźników w CRF205L posiada dwa liczniki przebiegu dziennego oraz licznik przebiegu całkowitego wraz z zegarem oraz wskaźnikiem zużycia paliwa.

Stylistyka motocykla CRF 250L wzorowana jest na sportowej serii CRF o zcentralizowanej masie i charakterystycznych trójkątnych proporcjach. Ergonomia była również jednym z istotnych czynników mających wpływ na projekt modelu. Motocykl zapewnia komfort i łatwość prowadzenia w rożnych warunkach. Szeroka kierownica z poprzeczką pozwala zająć wygodną, wyprostowaną pozycję , a 45° kąt skrętu umożliwia łatwe manewrowanie w ruchu miejskim.

Dane techniczne CRF250L:

Silnik
Typ chłodzony cieczą, czterosuwowy, czterozaworowy, jednocylindrowy, DOHC
Pojemność skokowa 250 cm3
Stopień sprężenia 10.7
Moc maksymalna 23,1 KM przy 8500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 22 Nm przy 7000 obr/min
Zużycie paliwa 3,1 l / 100 km*
Pojemność miski olejowej 1,8 l
Zapłon tranzystorowy
Kąt wyprzedzenia zapłonu 10°
Maksymalne obroty 10500 obr/min
Rozrusznik elektryczny
Układ zasilania wtrysk paliwa PGM-FI
Obroty biegu jałowego 1450±100 obr/min
Średnica x Skok 76,0 x 55,0 mm
Pojemność akumulatora 12V 6Ah (10HR)
Moc alternatora 0.34 kW/5,000 obr/min
Świeca zapłonowa SIMR8A9 (NGK)
Średnica przepustnicy 36 mm
Przeniesienie napędu
Sprzęgło mokre, wielotarczowe
Przełożenie końcowe łańcuch
Przełożenie wstępne 2.807
Przełożenie na biegach 1: 3.3332: 2.1173: 1.5714: 1.3045: 1.1156: 0.962
Przełożenie przekładni głównej 2.857
Skrzynia biegów 6 biegowa o stałym zazębieniu
Podwozie
Rama podwójna kołyskowa
Kąt nachylenia główki ramy 27,6°
Wyprzedzenie 113 mm
Promień skrętu 2,3 m
Wymiary i waga
Masa własna 144 kg
Dopuszczalna ładowność 159 kg
Pojemność zbiornika paliwa 7,7 l
Długość x Szerokość x Wysokość 2195 x 815 x 1195 mm
Rozstaw osi 1445 mm
Wysokość siedzenia 875 mm
Prześwit 255 mm
Koła, zawieszenie i hamulce
Przedni hamulec hydrauliczny, tarczowy, 256 mm, zacisk 2-tłoczkowy
Przednie koło szprychowe (rozmiar obręczy: 21 x 1,60)
Przednia opona 3.00-21 51P
Tylny hamulec hydrauliczny, tarczowy, 220 mm, zacisk 1-tłoczkowy
Tylne koło szprychowe (rozmiar obręczy: 18 x 2,15)
Tylna opona 120/80-18 62P
Przednie zawieszenie odwrócony widelec teleskopowy 43 mm
Skok przedniego zawieszenie 250 mm
Tylne zawieszenie wahacz z systemem Pro-link
Skok tylnego zawieszenia 240 mm
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:tadkos2 12/08/2012 15:18

Cena?????????

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę