Honda CBR1000RR oficjalnie - zdjêcia, dane techniczne
Długo oczekiwana, nowa, ale wcale nie rewolucyjna Honda Fireblade została zaprezentowana oficjalnie. Do tej pory, z okazji wycieku zdjęć do sieci, dobrze wiedzieliśmy, jak będzie wyglądała CBR1000RR na rok 2012. Teraz, na dwudziestolecie serii Fireblade, Honda dokonała oficjalnej prezentacji swojego nowego sprzętu w miniony weekend równocześnie na Mistrzostwach Świata Endurance na torze Le Mans oraz na 11. rundzie World Superbike na Imoli.
Zmiany nie są zbyt wielkie, a wielu fanów serii Fireblade zostało zawiedzionych. Z zewnątrz nowością jest przednia owiewka. Ma wyglądać agresywnie i dynamicznie, a dzięki zastosowaniu warstw, wiatr zamiast na kierowcę, będzie kierowany wprost na silnik. Aerodynamiczne linie mają też ograniczać unoszenie się przy dużych prędkościach.
Jedną z najbardziej znaczących zmian jest zawieszenie. Z przodu znalazła się technika Big Piston Fork z katalogu Showa. Natomiast z tyłu, po raz pierwszy w motocyklach seryjnych zastosowano amortyzator dwururowy. Honda nazwała go Balance Free Rear Cushion i ogólnym założeniem jest, że składa się z rury zewnętrznej, zwanej zbiornikiem wyrównawczym oraz rury wewnętrznej, zwanej cylindrem roboczym. Celem zastosowania takiego rozwiązania ma być większa kontrola tłumień i lepsze wyczucie motocykla. Aby sztywność stała na jeszcze wyższym poziomie, na pokładzie znalazły się nowe felgi - 12-ramienne, odlewane z aluminium.
W jednostce napędowej zmiany ograniczyły się do nowego systemu wtryskowego, który ma oferować delikatniejszą pracę szczególnie przy małym otwarciu przepustnicy. Zegary są teraz w całości elektroniczne. Na ekranie LCD znalazły się wszystkie niezbędne informacje, wliczając lap timer i wyświetlacz biegów. Jako opcja jest zmodyfikowany system C-ABS.
To, czego nowy Fireblade nie ma, to przede wszystkim kontrola trakcji. Zabrakło też sytemu ride-by-wire, o którym mówiło się, że pojawi się w motocyklu produkcyjnym. Poza tym, CBR1000RR wciąż ma taką samą moc i wagę jak poprzedni model.
Honda CBR1000RR 2012 – dane techniczne:
Silnik | |
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suw, 16-zaworowy, DOHC, 4 cyl. w rzędzie |
Pojemność | 999.8cm3 |
Średnica x skok | 76 x 55.1mm |
Kompresja | 12.3: 1 |
Max. moc | 131kW/12,000min-1 (F-type: 78kW/11,000min-1 (95/1/EC)) |
Max. moment obrotowy | 112Nm/8,500min-1 (F-type: 86Nm/7,000min-1 (95/1/EC)) |
System zasilania | |
Wtrysk | PGM-DSFI elektroniczny wtrysk paliwa |
Średnica przepustnicy | 46mm |
Filtr powietrza | Suchy, panelowy filtr papierowy |
Zbiornik paliwa | 17.7 l |
Spalanie | 5.57 l / 100km - norma WMTC |
Elektryka | |
Zapłon | Sygnał sterowany komputerowo z elektronicznym wyprzedzeniem |
Rozrusznik | Elektryczny |
Akumulator | 12V/8.4AH |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Sterowanie sprzęgłem | Mechaniczne, sterowane linką |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Przełożenie wstępne | 1.717 (79/46) |
Przełożenia 1 bieg | 2.286 (32/14) |
2 bieg | 1.778 (32/18) |
3 bieg | 1.500 (33/22) |
4 bieg | 1.333 (32/24) |
5 bieg | 1.214 (34/28) |
6 bieg | 1.138 (33/29) |
Przełożenie końcowe | 2.625 (42/16) |
Napęd | Łańcuch O-ring #530 |
Rama | |
Typ | Typ Diament, odlewana z aluminium, dwubelkowa |
Podwozie | |
Wymiary | 2,077 x 826 x 1,135mm |
Rozstaw kół | 1,407mm |
Kąt główki ramy | 23° 18' |
Wyprzedzenie | 96.3mm |
Promień zawracania | 3.2m |
Wysokość siedzenia | 820mm |
Prześwit | 130mm |
Waga w stanie do jazdy | 200 kg (211 kg z C-ABS) |
Zawieszenie | |
Przód | Teleskopowe odwrócone zawieszenie o średnicy goleni 43 mm. Typ Big Piston Fork z pełną regulacją. Skok 120 mm |
Tył | Balance Free Rear Cushion z pełną regulacją. Skok 62 mm |
Koła | |
Typ | 12-ramienna, odlewana z aluminium |
Felga przód | 17M/C x MT3.5 |
Felga tył | 17M/C x MT6 |
Opona przód | 120/70 -ZR17M/C (58W) |
Opona tył | 190/50 -ZR17M/C (73W) |
Hamulce | |
Przód | Dwie tarcze 320 x 4.5mm z 4-tłoczkowymi zaciskami |
Tył | Tarcza 220 x 5mm z 1-tłoczkowym zaciskiem |
|
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeBMW I TAK JEST NAJLEPSZE BO JEST SUPER I JU¯ ,, KUPUJCIE BMW BO TO SI£A I PRESTI¯ ,, I SA NAJLEPSZE WE WSZYSTKIM ,, BMW 1000 RR WYGRYWA KAZDY TEST BO JEST MEGA MEGA GUT ,,
OdpowiedzBMW jest dla muslimów.
OdpowiedzGlupi jeste¶ i tyle
Odpowiedzzaraz zaraz.. a ride by wire?? rea testowa³ takie cus, a na sezon 2012 mia³o znale¼æ siê w nowym bladym... Mo¿e honda zakoczy vfr-em w tym roku??
OdpowiedzSpalanie 5,57. chyba wpisali najni¿sze jakie uda³o im sie osi±gn±æ jad±c na kropelce, pewnie nieosi±galne dla wiêkszosci
OdpowiedzPowiedz± krótko - Ale to przecie¿ HONDA :) Niewiarygodne jak marka leci na s³awie sprzed lat. Nikt normalny nie kupi chyba hondy które wpieprza litr oleju na 1000km w cenie Kawy, BMW bez kontroli...
Odpowiedzuwielbiam takich podwórkowych znawców... popatrzy w necie , pos³ucha od innych fachowców, a czasem to nawet przysi±dzie siê do fotki podczas targów, a mo¿e nawet jaki¶ znajomy jego kumpla takim siê przejecha³ na dniach testowych... ale zdanie ma ju¿ wyrobione na ka¿dy temat.
Odpowiedznie gadaj bo dobrze gada! Cena Hondy oscyluje w granicach ceny BMW czy Kawy. 80% ludzi którzy beda mieli do wydania 70ty¶ z³ na zakup nowego motocykla kupia to co najlepsze czyli bmw, tylko te 20% ludzi (Fanatycy hondy) kupi± firebladego.
OdpowiedzMy¶le ¿e jak na Lifting to zdecydowanie wysz³o to blademu na dobre, detale jak bardziej agresywna przednia owiewka czy zmienione felgi wygladaja agresywniej. Co do braku kontroli trakcji, fakt bmw ...
OdpowiedzHONDA !!!
Odpowiedz