tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR1000RR (prawie) nowa w 2017
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CBR1000RR (prawie) nowa w 2017

Autor: Lovtza 2016.09.14, 10:36 1 Drukuj

Jeśli interesujecie się motocyklami sportowymi, to wiecie z pewnością, że od dłuższego czasu po branży krążą plotki i pogłoski na temat nowego "litrowego" supersporta Hondy. Pisaliśmy o tym także i my, dociekając czy japoński producent pozostanie przy układzie silnika R4, czy może pokusi się o pachnący MotoGP układ V4, stanowiący poniekąd symbol potęgi Hondy w motocyklach. A czas na zmiany w gamie sportowej Hondy jest najwyższy. Nie będziemy się tutaj rozwodzić na temat produkowanej od wojny CBR600RR która przetrwała do dziś w praktycznie niezmienionej postaci, bo dla największego na świecie producenta motocykli wizerunkową bolączką jest brak w ofercie konkurencyjnego flagowego pojazdu sportowego. CBR1000RR jest stara. Obecnie oferowana wersja powstała w roku 2007 (trafiła do salonów w 2008) i poza modernizacją na sezon 2012 nie zobaczyliśmy w niej większych zmian w ostatnich latach. W zestawieniu z napakowanymi elektroniką konkurentami z Europy CBRka wygląda słabo. Do tego doszli tacy rywale z japońskiego podwórka jak ultranowoczesne Kawasaki ZX-10R i nowa Yamaha R1. Suzuki już zapowiedziało wypuszczenie nowego GSX-Ra 1000…

Co na to Honda? Na zdjęciach obok znajdziecie "szpiegowskie" zdjęcia zrobione prawdopodobnie w trakcie nagrywania klipów promocyjnych dla nowego modelu. Chodzi tutaj rzecz jasna o model  Honda CBR1000RR 2017. Czy nastał zatem dla wszystkich miłośników sportowych modeli Wielkiego Skrzydła kres niecierpliwego oczekiwania? Okazuje się, że niekoniecznie.

NAS Analytics TAG

Szybka analiza zdjęć sugeruje, że Honda CBR1000RR 2017 to w gruncie rzeczy bieżący model w wersji SP poddany gruntownemu liftingowi. Rama, wahacz, felgi, zawieszenie z przodu, hamulce, pokrywy silnika - elementy te wyglądają identycznie jak w przypadku poprzednika. To samo dotyczy wszystkich krytycznych punktów mocowania poszczególnych komponentów, umiejscowienia osi wahacza, itd. Możemy się mylić, ale naszym zdaniem nie może być tutaj mowy o nowym motocyklu.

Co zatem jest nowego? Z pewnością nowa jest owiewka, cała tylna sekcja maszyny wraz z ramą pomocniczą. Zmianie uległ tłumik, pojawiły się seksowne pomarańczowe odblaski na bokach nadwozia, co sugeruje że maszyna została przebudowana pod kątem regulacji Euro4. Jeśli mielibyśmy gdybać, to uznalibyśmy także, że motocykl nawet w dotychczasowej postaci może zostać wyposażony w porządną kontrolę trakcji oraz inne elektroniczne systemy wsparcia kierowcy. Honda z pewnością dysponuje tutaj odpowiednim potencjałem. Nie bylibyśmy zaskoczeni także, gdyby wzrosła moc silnika, bo piec CBRki z pewnością kryje w sobie spory potencjał. Czy to wystarczy w starciu z obecną na rynku konkurencją? Które z naszych przypuszczeń okażą się prawdziwe? O tym dowiemy się już wkrótce, zapewne na targach INTERMOT 2016.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê